Influencer Marketing’ın önlenemeyen yükselişi!
Kimileri onlara fenomen diyor kimileri ise Influencer… Dijital dünya olanca hızıyla ezberleri bozarken onlar “dijital dünyanın kurallarını yazıyor.” Attıkları bir tweet, çektikleri birkaç saniyelik bir video, yazdıkları bir yazıyla milyonları harekete geçiriyor, sosyal medyanın gündemini belirliyorlar… Hal böyle olunca onlarla işbirliği yapan markaların sayısı da günbegün artıyor ve “Influencer Marketing” pazarlama dünyasının vazgeçilmez bir silaha dönüşüyor. Peki, “Influencer Marketing”i hakkıyla yapmanın kuralları neler? Markalar fenomen kullanımında nelere dikkat etmeli?
Geride bıraktığımız 10 yıl içinde hayatımızı geri dönüşü olmayacak şekilde değiştiren dijital medya bu süreç içinde kendi şöhretlerini, kendi fikir önderlerini de yarattı. Artık basın toplantılarında gazeteciden çok blogger, reklam kuşaklarında ünlüler kadar Influencer çıkıyor karşımıza. Yüksek ücretli anlaşmalara imza atıp marka yüzü olarak boy gösteriyorlar. Milyonlarca takipçilerini attıkları bir tweetle, çektikleri birkaç saniyelik bir videoyla, yazıldıkları bir yazıyla harekete geçirip kitleleri peşlerinden sürüklüyorlar. Influencer’ların sosyal platformlardaki hakimiyeti sağlamlaştıkça markalarla yaptıkları işbirlikleri de katlanarak artıyor. Ancak asıl tehlike de burada ortaya çıkıyor. Zira “Influencer Marketing”e olan ilgi markaların bu stratejiyi kullanarak farklılaşmasını da her geçen gün zorlaştırıyor. Peki, markalar “Influencer Marketing”i nasıl kullanmalı? Özellikle isim seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar neler? Influencer kullanımının bu denli artmasının altında yatan nedenler neler? İşte yanıtlar…
“Fenomenler pazarlamanın vazgeçilmezi olacak”
Influencer Marketing trendinin yükselişiyle sosyal medya fenomenlerinin de her geçen gün daha fazla önem kazandığını belirten Socialfamous Kurucu Ortağı Bahadır Mısır’a göre fenomen kullanımı artık pazarlama karmasının vazgeçilmezlerinden biri. Bu durumun fenomenlerin de yaptıkları işe daha profesyonelce yaklaşıp daha kaliteli içerikler üretmesine neden olduğunu kaydeden Mısır, fenomenlerin takipçileriyle birlikte oluşturdukları WOM etkisinin bir hayli yüksek olduğunu söylüyor. Mısır, “Reklam, kişisel satış, doğrudan pazarlama gibi klasik tutundurma karması elemanlarının tüketici üzerindeki etkisi azalıyor. Bu da tüketiciye daha etkili yollarla ulaşmak isteyen markaları yeni arayışlara itiyor” diyor.
Markaların etkileşimini artırıyorlar…
Fenomenlerin ya da daha kapsayıcı bir ifadeyle influencer’ların pazarlama iletişimdeki yerinin giderek arttığını ve hatta bunu daha erken fark edip yıllık pazarlama planlarına influencer’ları dahil eden markaların da var olduğunu söyleyen Muse CEO’su Serdar Ekrem Şirin ise “Bir marka yaptığı iletişimde yakaladığı etkileşimin çok daha fazlasını fenomenler vasıtasıyla elde edebiliyor” diyor. Fenomenlerin kozmetik, giyim, teknoloji başta olmak üzere birçok sektörde etkili olduklarına da dikkat çeken Şirin, “Makyaj videoları yüzbinlerce izlenen bir YouTuber’ın bir dondurma markası için yaptığı video da aynı şekilde izlenebiliyor ve iyi yorumlar alıyor. Fenomenlerin bir kısmının etki alanı yüksek. Yaptıkları her şey takip ediliyor ve önerdikleri şeyler satın alınıyor. Yayıncı olmaya karar veren ve düzenli video içerik üretmeye başlayan markalar da var ve iyi örnekler çıktıkça bu diğer markaları da cesaretlendiriyor” diyor.
Doğru iletişim kuran kazanıyor
“Odamıza poster astığımız günlerden kalma bir alışkanlık olarak ünlüleri takip etme merakı geçmişte de vardı, gelecekte de var olacak” diyor Pure New Media İş Geliştirme Direktörü Batuhan Süze ve “Eskiden sevdiğimiz bir sanatçının giydiği ceketin markasını TV Show’u biter bitmez gelen separatörden öğrenirken şimdi sevdiğimiz fenomenin videolarını izlerken öğreniyoruz. Genellikle fenomenlerin gençleri hedefleyen iletişimlerde etkili olduğu düşünülse de doğru iletişim tonu, doğru fenomen seçimi, iyi fikir gibi etkenlerle tüm sektörlerde etkili olacağını görüyor ve deneyimliyoruz” diyor.
FENOMENLER MARKA SÖZCÜSÜNE DÖNÜŞÜYOR
Bahadır Mısır- Socialfamous Kurucu Ortağı
“Takipçileriyle yakaladıkları arkadaşlık düzeyindeki yakınlık sayesinde fenomenler, takipçilerinin satınalma davranışlarını yönlendirebiliyor, markalar için örtülü bir kurum sözcülüğü yapabiliyor. Sosyal medya fenomenleri, görsel içeriği ve nitelemiş olduğu dilsel pazardan uygun bir söylemi birlikte kurgulayarak ürün oluşturuyor.”
MARKALAR DAHA KEŞIF AŞAMASINDA
Serdar Ekrem Şirin-Muse CEO’su
“Markaların çoğu daha keşif aşamasında. Ayrıca amatör şekilde üç-beş fenomen tanıyıp da marka ve ajanslara giden kişilerin olumsuz etkileri de var. Ama gün geçtikçe daha profesyonel bir yapıya kavuşuyor ve markalar karşılarında pazarlama dilini konuşan muhataplar buldukça da bu alana yatırımlar artıyor.”
KİLİT NOKTA YARATICILIK
Batuhan Süzer-Pure New Media İş Geliştirme Direktörü
“Günümüzde fenomen kullanımlarında yaratıcılığın değeri her geçen gün daha da artıyor. Tabii ki reklamcılığın temel taşı olan yaratıcılık sayesinde fenomen iletişiminin son kullanma tarihini bir adım öteye taşıyabileceğimize inanıyoruz.”