28 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İkinci sokağa çıkma yasağında sepeti atıştırmalıklar doldurdu  
Haberler

İkinci sokağa çıkma yasağında sepeti atıştırmalıklar doldurdu  

Marketing Türkiye
21 Nisan 2020
2 dk okuma

10 Nisan akşamı saat 22.00’da duyurulan ilk sokağa çıkma yasağı ile, en çok alınan ürünler ekmek, su ve süt olmuştu. Trendbox’ın İstanbul’da 1.000’den fazla noktadan aldığı veriye göre, 17 Nisan’da ekmek en çok satılanlar listesine girmezken su ve süt alışverişinde de 10 Nisan’a göre düşüş yaşandı. İstanbullular bu kez yasak öncesi son günde atıştırmalık ürünlere yoğun ilgi gösterdi. 

Perakende sektörünün ölçümlenemeyen en büyük alanı olan bakkal, büfe ve küçük marketlerden oluşan geleneksel perakende kanallarının alışveriş datasını gerçek zamanlı olarak kaydederek trendleri analiz eden Trendbox, İstanbul’da 1000’den fazla noktadan aldığı verilerle, son iki hafta sonu yaşanan sokağa çıkma yasakları öncesi yapılan satışların analizini gerçekleştirdi. Trendbox’ın analizinde ikinci sokağa çıkma yasağının önden duyurulması nedeniyle alışverişlerin tüm haftaya yayıldığı görüldü. İstanbullular, ikinci sokağa çıkma yasağı öncesi son gün olan 17 Nisan’da en yoğun alışverişi 18:00-20:00 saatleri arasında gerçekleştirdi.

İkinci sokağa çıkma yasağında sepeti atıştırmalıklar doldurdu  

Atıştırmalıklar torbaya girdi

Trendbox’un elde ettiği verilere göre, ilk sokağa çıkma yasağının ilan edildiği 10 Nisan akşamı saat 22.00- 24.00 arasında yaşanan alışveriş izdihamı, 17 Nisan akşamı aynı saatlerde yerini sakinliğe bıraktı. 10 Nisan akşamı en çok tercih edilen ürünler ekmek, su, süt, makarna gibi temel gıdalardan oluşurken, ikinci sokağa çıkma yasağının son günü 17 Nisan’da ise bisküvi, kek, çikolata, kuruyemiş gibi atıştırmalıklar oldu. 17 Nisan akşamı yapılan alışverişlerde en fazla artış dondurmada görülürken, 10 Nisan’da talep gören ürünler arasında yer alan un, bu kez tercih edilmedi.

İkinci sokağa çıkma yasağında sepeti atıştırmalıklar doldurdu  

10 Nisan akşamı yapılan alışverişlerin %80’inde çoklu ve büyük paketler, 1 ya da 2,5 litre gibi büyük boy ürünler tercih edilirken, 17 Nisan akşamı ise bu oran %55 seviyelerinde kaldı. Trendbox’un analiz ettiği alışveriş trendlerine göre ikinci sokağa çıkma yasağının erken açıklanması sebebiyle alışveriş tüm haftaya yayıldı. Hafta boyunca temel gıda alışverişi yapılırken son gün 17 Nisan’da daha çok atıştırmalık ürünler vatandaşın torbasına girdi.

Koronavirüs Sürecinde Alışveriş Eğilimleri

Trendbox’a göre, koronavirüs vakasının Türkiye’de açıklandığı ilk gün olan 11 Mart itibarıyla bakkallardan sırasıyla en çok kolonya, el temizleyici, sabun, şampuan, tuvalet kağıdı gibi temizlik ürünleriyle un, makarna, konserve balık, hazır çorba gibi uzun süre dayanabilecek ve daha çok evde yapılabilecek, bağışıklığı arttırıcı gıdalar satın alındı.

Sosyal mesafenin önemiyle evde kalmaya başlanan dönemde ilk günler alınan temizlik malzemeleri yerini evde geçen vakte eşlik edecek ürünlere bıraktı. Mart ayının son haftası ev yapımı ekmek, kek, pastalar için maya ve un alınırken bu iki ürünü takiben en çok satın alınan kondom ve soda oldu.

Nisan ayının ilk haftasında maya ve un en çok alışveriş yapılan ürünler olurken alışveriş trendine turşu, sirke, cips ve soslar eklendi. Bu süreçte göze çarpan diğer bir veri de kolonya, el dezenfektanları, makarna ve tuvalet kağıdı kategorilerinde düşüş yaşanması oldu.

Koronavirüs sokağa çıkma yasağı trendbox
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
Güncel Haberler
Bundle Games: Türkiye'nin bulmaca oyunu platformu
Bundle Games: Türkiye’nin bulmaca oyunu platformu
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Etiya, Gartner’ın 2025 Magic Quadrant™ raporunda yer aldı
Haberler
Etiya, Gartner’ın 2025 Magic Quadrant™ raporunda yer aldı
İrem Alimoğlu
3 Eylül 2025
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Haberler
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
İrem Alimoğlu
9 Eylül 2025
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Haberler
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Sena Tufan
16 Eylül 2025
Dünyanın en pahalı alışveriş caddeleri belli oldu! 
Haberler
Dünyanın en pahalı alışveriş caddeleri belli oldu! 
Sena Tufan
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.