İkinci el pazarında en çok aranan kıyafet, dolabınızda asılı duruyor olabilir…
ThredUp’ın “2023 İkinci El Satış Raporu”na göre giderek çok daha fazla sayıda insan ikinci el kıyafet alışverişine yöneliyor. Öyle ki 2023’te 44 milyar dolara ulaşan ikinci el kıyafet pazarının önümüzdeki dört yıl içinde 70 milyar dolara varması bekleniyor. İkinci elde en çok orta sınıf kıyafet markalarının tercih edilmesi de rapora yansıyan veriler arasında.
Küresel verilerden yola çıkılarak oluşturulan rapora göre Madewell, Zara, Urban Outfitters, Free People, Anthropologie, Abercrombie & Fitch ve Levi’s gibi ortalama fiyata sahip olduğu söylenebilecek markalar, tüketicinin ikinci elde en çok rağbet gösterdiği markaların başında geliyor… Bu da demek oluyor ki ikinci el kıyafet satan yerlerde en çok arananların dolabınızda asılı duruyor olması oldukça yüksek bir ihtimal…
Z kuşağı ikinci el kıyafete sıcak bakıyor
Araştırmaya göre tüketicilerin yaklaşık yüzde 75’i geçtiğimiz yıl ikinci el kıyafet alışverişi yaptı. Yanı sıra değer ve sürdürülebilirliğe önem vermesiyle bilinen Z kuşağı arasında yeni ikinci el kıyafet satın alma alışkanlığı yükselen bir trende dönüşüyor. Z kuşağının yüzde 83’ü ikinci el kıyafet satın aldığını ya da almaya son derece sıcak baktığını belirtiyor…
ThredUp CEO’su James Reinhart, enflasyona bağlı olarak yaşanan ekonomik dalgalanmaların ikinci el pazarına giderek ivme kazandıracağını belirtiyor ve “İkinci el alışverişin tüketiciler için daha çok bir yaşam tarzı haline geleceğini düşünüyorum” diyor.