26 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Advertisement
Advertisement
Haberler

Hükümet, Suriye krizinde sınıfı geçti mi?

Marketing Türkiye
19 Temmuz 2012
2 dk okuma
Devlet ve milletin başındakilerin söylediklerine, söylenenlere karşı söylemlere, yapılan açıklamalara verilen cevaplara ve nihayet yorumlara bakıyorum. Şu düşen, düşürülen jetimize ilişkin “temiz” bir cevap bulamıyorum. Şu anda yazarken de jetimize ilişkin kullanacağım fiili bulmakta zorlanıyorum. Böyle zamanlarda halk arasından söylenenden daha çok olayın nasıl algılandığı önemli olur. Bana göre de her zaman en “temiz nabız” halktan gelendir. Bunun da cevabı araştırmalardadır. Araştırma şirketi Xsights, Marketing Türkiye için “Hükümet Suriye krizinde sınıfı geçti mi?” konulu bir araştırma yaptırdı. İşte yüzdelikli sonuçları. İlk soru “Türkiye nasıl bir duruş sergilemeli?” Barışçıllar 22,4, NATO’dan bir çözüm beklemeli 11,5, Diplomatik yollara başvurmalı 35,9 yani toplumumuzun 69,8’i güvercin. Geri kalan 30,1’i ise şahinlerden oluşuyor Sonuç; halkımız, “Aman gaza gelmeyin savaş falan istemiyoruz.” diyor. Dışarıdan bakan Türkiye’yi nasıl algılıyor? Cesur 25,8, Barışçıl 19,8, Diplomatik 18,6, Agresif 14,8, Müdahaleci 13,8 ve diğer 7,2 yani Başbakan Erdoğan’ın çıkışları az çok hüsnü kabul görse de oranlar sokaktaki adamın kafasının karışık olduğunu gösteriyor. Peki, “Başbakan’ın söylemlerini nasıl buluyorsunuz?” Çok barışçıl 11,3, Barışçıl 11,7, Agresif 20, Çok agresif 16 ve “Orta yolcu” diyenler yüzde 41 yani görüşü net olan 23’e 36 ile agresif diyenler öndeyken, “Başbakan krizi yönetiyor” diyenler çoğunlukta.

“Hükümetin Suriye politikasını ne kadar başarılı buluyorsunuz?”
Çok başarılı 7,1, Başarılı 18,3, Başarılı bulmuyorum 19,3, Hiç başarılı bulmuyorum 24,5 ve Ne başarılı ne başarısız buluyorum 30,7. Yani başarısız bulanlar 43,8 iken “başarılı” diyenler 25,4. Şu 30,7 ile tavrını net belli etmeyenler seçimlerde de olduğu gibi çok önemli. Görmekteyiz ki seçim sonuçlarını onlar belirliyor. Araştırmadan da anlaşılıyor ki, ne kadar provoke edilirsek edilelim halkımız 30 yıldan beri süregiden terör ve yakın coğrafyamızda henüz kanı kurumamış savaşlardan kendi sınırlarında bir yenisini istemiyor. Peki, bu araştırmanın sonuçlarını AK Parti nasıl okumalı? Benim rakamlardan gördüğüm, tabanın ilk kez AK Parti’nin Suriye politikasını sorguladığı.
Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır. 

 

1 "Eşekli kütüphaneci"nin hikâyesini QNB Finansbank devam ettiriyor
“Eşekli kütüphaneci”nin hikâyesini QNB Finansbank devam ettiriyor
2 Beymen’den sıra dışı bir adım…
Beymen’den sıra dışı bir adım…
3 İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etme düşüncesine sahip... Peki ama neden?
İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etmeyi düşünüyor… Peki ama neden?
4 Abonelerine "Durun gitmeyin!" diyen Netflix'ten yeni karar! | Son 24 saatin gündemi
Abonelerine “Durun gitmeyin!” diyen Netflix’ten yeni karar! | Son 24 saatin gündemi
5 Sosyal medya yasa teklifi yarın Meclis'e sunuluyor: Yasa neleri kapsıyor?
Sosyal medya yasa teklifi yarın Meclis’e sunuluyor: Yasa neleri kapsıyor?
Güncel Haberler
Artık spor da mı lüks?
Artık spor da mı lüks?
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Getir'in acı dönemi: 4480 personel işten çıkarılacak
Getir 4480 kişiyi işten çıkaracak!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Fayda yaratan KSS’ler'in DNA'sı
Haberler
Fayda yaratan KSS’ler’in DNA’sı
Nafizcan Önder
3 hafta önce
İletişim sektöründe "Yılın Holding Şirketi" Publicis Groupe oldu!
Haberler
İletişim sektöründe “Yılın Holding Şirketi” Publicis Groupe oldu!
Nafizcan Önder
16 Mart 2022
2022 perakende rehberi
Haberler
2022 Perakende Rehberi: Satışları artırmak için yeni müşterilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Marketing Türkiye
3 gün önce
E-ticarette tüketicinin favori markası hangisi?
Haberler
E-ticarette tüketicinin favori markası hangisi?
Berçem Sultan Kaya
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.