21 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Hitler’li reklam yargıya mı gidiyor?

Marketing Türkiye
28 Mart 2012
2 dk okuma

Ali Eyüboğlu Hitler’li reklam üzerine bir yazı daha kaleme adı ve “Yaratıcılık yerine kolaycılığı seçenler şunu iyi bilmeli ki, kızdırdığınız insanların şikayeti üzerine yüzünüze inecek ‘yargı tokadı’nı da hesaba katmak gerek…” dedi. İşte Eyüboğlu’nun yazısı;

Ünlü reklam ajansı M.A.R.K.A.’nın kreatif direktörü Hulusi Derici, ‘Marketing Türkiye’ aracılığıyla yanıt vermiş benim gündeme getirdiğim Hitler’li şampuan reklam filmi için yapılan eleştirilere. Reklam konusunda ikiye ayrılır insanlar. Bir grup, “Reklamın, iyisi kötüsü olmaz; reklam reklamdır” der. Benim de dahil olduğum gruptakilerin savunduğu tez şudur: “Reklamın da iyisi var, kötüsü var. İyi reklamın yararı, kötü reklamın zararı olur.” Derici, böyle bir reklama imza attığına göre belli ki, “Reklam reklam”dır diyenlerden. Başta Türkiye’de yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı museviler olmak üzere dünyanın pek çok yerinden ‘Hitler’li reklamı eleştirdiğim için gönderilen duygu dolu teşekkür mesajlarından sadece birini okusaydı Hulusi Derici, eminim yaptığıyla bu kadar övünmezdi. Günseli Özen Ocakoğlu’nun konuyla ilgili sorularını yanıtlayan Derici, “Birileri yapar, birileri konuşur, meyve veren ağaç taşlanır” gibi atasözleri ya da özlü sözlerle yanıt verdi, ‘Hitler’li şampuan reklamına yönelik eleştirilere. Derici’ye Pascal’ın bir sözüyle yanıt vermek isterim. “Birçok kusuru olmak şüphesiz kötü bir şeydir, ama onları görmezden gelmek daha kötüdür” der Pascal.


Acılar üstünde sörf yapmak

Yahudilerin öfkesi, Habertürk’ün bu reklamı reddetmesi Derici’yi düşünmeye sevk etmeyebilir. Ama yakında iki kurumun vereceği karar, bu konuda kimin haklı, kimin haksız olduğunu gösterecek. Bunlardan biri RTÜK. Bildiğim kadarıyla söz konusu reklamla ilgili şikayet yağdı RTÜK’e. Bekleyip göreceğiz RTÜK’ün ne yapacağını. İkincisi ve en önemlisi de Türk Yargı’sı. Eski milletvekili Cefi Kamhi bana, kendilerini inciten bu reklamı yapanlar hakkında suç duyurusunda bulunup, dava açacaklarına dair bir eposta attı. “Konuşulsun ki reklamımız olsun” parolasıyla yola çıkanlar için malzeme çok. Toplumun hassas dengeleri ya da insanların sinir uçlarına dokunacak konularda sörf yapmak yeter. Yaratıcılık yerine kolaycılığı seçenler şunu iyi bilmeli ki, kızdırdığınız insanların şikayeti üzerine yüzünüze inecek ‘yargı tokadı’nı da hesaba katmak gerek.

1 adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
2 YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
3 İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
4 Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
5 "Çay her şeyi çözer"
“Çay her şeyi çözer”
Güncel Haberler
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketicinin size ayırdığı 47 saniyeyi iyi değerlendirmenin 5 yolu!
Haberler
Tüketicinin size ayırdığı 47 saniyeyi iyi değerlendirmenin 5 yolu!
Nafizcan Önder
13 Nisan 2025
İşverenler, çalışmayan beyaz yakalıya yöneldi!
Haberler
İşverenler, çalışmayan beyaz yakalıya yöneldi!
Marketing Türkiye
17 Mart 2025
Kendisi küçük etkisi büyük!
Haberler
Kendisi küçük etkisi büyük!
Sena Tufan
17 Nisan 2025
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Haberler
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Advertorial
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.