17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Organik ürünler
Haberler

Aileler bebekleri için doğal tarıma “Evet” dedi

Marketing Türkiye
2 Ağustos 2021
4 dk okuma

Doğal ve sürdürülebilir tarıma odaklanan ve Türkiye’nin her yanında bu konuda çalışmalar gerçekleştiren Hero Baby yakın zamanda bir doğal tarım araştırmasına imza attı. Araştırma, her 10 kişiden 7’sinin daha sağlıklı ürünler için daha fazla ödeme yapmaya hazır olduğuna işaret ediyor.

İsviçre merkezli bebek gıdası uzmanı Hero Baby, uzun zamandır doğal ve sürdürülebilir tarıma odaklanmasıyla biliniyor. Zirai ilaçlama yapılmayan bu yöntemde zararlı böceklerin ilgisini çeken bitkileri kullanmak gibi toprağın doğal yöntemlerle savunulması amaçlanıyor. Doğal tarım sayesinde toprağın kendi haline bırakılmasından dolayı verim artarken, zengin bir mineral, vitamin deposuna dönüşen tarlalarda yüksek besleyicilik değerine sahip ekinler yetişiyor.

Bebek ve küçük çocuklarla buluşturduğu her bir üründe doğal tarım bilincini ve uygulamalarını benimseyen Herp Baby, bu konuda çalışmalar yaparak Türkiye’nin çeşitli yerlerinden çiftçileri desteklemeye ve bilinçlendirmeye devam ediyor.

Ebeveynlerin yüzde 74’ü organik ürünler tüketmeye çalışıyor

Doğal tarım pazarında yer alan bir markanın, pazara tutunup başarılı olabilmesi için, tüketicilerinin neler bildiğini ve nasıl bir bakışa sahip olduğunu anlaması oldukça önemli. Buradan yola çıkan Hero Baby, müşteri ihtiyaçlarını derinlemesine incelemek ve doğal tarımın onlar için ne ifade ettiğini öğrenmek için Doğal Tarım Araştırmasını gerçekleştirdi. Uluslararası bağımsız bir araştırma şirketi ile birlikte gerçekleştirdiği, 6-36 ay arasında bebek sahibi olan ebeveynlerle beraber yaptığı tüketici araştırmasında ebeveynlerin doğal tarım bilincine odaklandı.

Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgulara göre, ebeveynlerin “özellikle konu çocukları olduğunda” sağlıklı besin tercihleri yapmak istedikleri, ancak bu konuda yeterince seçenek bulamadıkları görülüyor. Üstelik her 10 kişiden 7’si daha sağlıklı bir hayat sunan markalara daha fazla ödeme yapmaya hazır olduğunu da dile getiriyor.

organik
Şehirli insanlar doğal ve organik ürünlere ulaşmakta zorlanıyor.

Araştırma sonucunda ulaşılan bulgular şöyle:

  • Ebeveynlerin yüzde 81’i mümkün olduğunca doğal ürünler tükettiğini belirtirken yüzde 74’ü organik ürünler tüketmeye çalıştığını söylüyor. Üstelik yüzde 83’ü sağlıklı yemek için araştırma yaptığını da dile getiriyor.
  • 10 kişinin 9’u daha sağlıklı bir yaşama geçiş yapabilmek için markaların da desteğini bekliyor.
  • 10 kişinin 7’si daha sağlıklı bir hayat sunan markalara daha fazla ödemeye hazır.
  • Buna karşın katılımcıların yüzde 80’i bu tip markalara ulaşmanın çok pahalı olduğunu dile getiriyor. Yüzde 63’ü ise uğraşsalar da sağlıklı beslenme işini her zaman devam ettiremediklerini söylüyor.
  • Ebeveynlerin büyük kısmı çocukları için aldıkları ürünlerde öncelikle doğal ve organik olmasına dikkat ediyor. Bunun dışında en önemli etkenlerden biri doğal tarım.
  • Yüzde 13’ü pazarda satılan meyve ve sebzelerin doğal tarım ürünü olduğuna inanıyor.
Aileler bebekleri için doğal tarıma "Evet" dedi

Anket sırasında katılımcılara doğal tarım sorulduğunda yüzde 90’ı doğal tarımı duyduklarını dile getiriyor. Bunu özellikle kimyasaldan uzak olan, daha sağlıklı, daha lezzetli ve sezonluk ürünlerle ilişkilendiriyorlar. Bu sebeple de doğal tarımla üretildiğini bildikleri ürünleri hem kendileri hem de çocukları için almak istediklerini dile getiriyorlar.

Üstelik araştırma sonuçları, ebeveynlerin pestisit ve zirai ilaçlar hakkında da bilgi sahibi olduğunu gösteriyor. Katılımcıların yüzde 64’ü pestisit ve zirai ilaçların sağlık üzerindeki zararlı etkilerinin farkında olduğunu dile getiriyor.

Aileler bebekleri için doğal tarıma "Evet" dedi

Sonuç olarak Hero Baby Doğal Tarım Raporu, söz konusu çocuklarının beslenmesi olduğunda ebeveynlerin fiyattan da önce doğallığa önem verdiğini ortaya koyuyor. Üstelik katılımcılar, bu konuda çaba gösterdiklerini ve markaların da yardımını istediklerini belirtiyor. Doğal tarım ürünlerinin çok daha yüksek fiyatlarla satıldığı bir gerçek. Bu pek çok ebeveyn için sorun oluşturuyor. Bununla birlikte, araştırmaya katılan ebeveynler, doğal ürünlere ulaşabildikleri takdirde daha fazla ödeme yapmaya razı olduklarını da dile getiriyor.

Hero Baby Türkiye Pazarlama Direktörü Şirin Işık: 

Doğal tarım bilinci, yıllardır üzerinde çok çalıştığımız bir kavram! Hero Baby Türkiye’de, yolculuğumuz ürünlerin tarlaya ekilişlerinden itibaren başlıyor. Temin ettiğimiz sebze, meyve ve tahılları üreten çiftçilerimizle birlikte her yıl sürdürülebilir ve doğal tarım üzerine eğitimler gerçekleştiriyor ve tüm süreci yakından, sahada takip ediyoruz. Onların her an yanında oluyoruz. Sonrasında da yalnızca kalitesinden yüzde yüz emin olduğumuz ürünleri, bebeklerimizin sofralarına taşıyoruz. Bu bilincin tüketicilerimizin karar vericisi olan ebeveynlerimiz tarafında ne durumda olduğunu görmek için bu kapsamlı araştırmayı gerçekleştirdik.

Tüm samimiyetimle söyleyebilirim ki, minik sofralarımız için gerçekleştirdiğimiz her faaliyetin, ebeveynlerin bilinci tarafında güçlü bir yansıması olduğunu görmek Hero Baby Türkiye ekibi olarak yaptığımız işin ne kadar doğru ve kritik olduğunu bir kez daha görmemizi sağladı. Doğru iletişim kanallarında, doğru ve sürdürülebilir iletişim stratejilerimizle doğal tarım uygulamalarını ve Hero Baby’nin bu anlamdaki aksiyonlarını, değerli ebeveynlerimize aktarmayı başardığımızı görüyoruz. Pazar payımız ve satış verilerimizin de gösterdiği şekilde, ek gıda alanının lider markası olarak, doğal tarım bilincinin bu kadar yüksek olduğu bir pazarda doğru işler yapmak için durmadan kendimizi geliştirmeye devam ediyoruz.

NielsenIQ tarafından gerçekleştirilen araştırmaya Ankara, İzmir ve İstanbul’da ikamet eden ve 6 ila 36 ay yaş aralığında çocuklara sahip ebeveynler katıldı.

Diğer Raporlar:

  • Sanal aşkların ifşası bitmiyor
  • Seyahat özlemi yavaş yavaş sona eriyor
  • Twitter’da K-Pop rüzgarı hız kesmiyor!
  • Çalışanlar ofise dönmek istiyor mu?
araştırma hero baby organik tarım rapor
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Avrupa'nın en büyüğü Fenerbahçe Beko! EuroLeague kupası yeniden İstanbul’da…
Haberler
Avrupa’nın en büyüğü Fenerbahçe Beko! EuroLeague kupası yeniden İstanbul’da…
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Cannes Lions 2025 kısa listeleri açıklanmaya başlandı!
Haberler
Cannes Lions 2025 kısa listeleri açıklanmaya başlandı!
Sena Tufan
2 hafta önce
Markaların yıldız haritası Google yorumlarında!
Haberler
Markaların yıldız haritası Google yorumlarında!
Marketing Türkiye
20 Nisan 2025
adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
Haberler
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.