30 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Twitter'da K-Pop rüzgarı hız kesmiyor!
Haberler

Twitter’da K-Pop rüzgarı hız kesmiyor!

Nafizcan Önder
24 Haziran 2021
3 dk okuma

Son yıllarda tüm dünyada giderek daha büyük bir fenomene dönüşen K-Pop’un etkisi tartışılmaz bir gerçek. Özellikle Z jenerasyonunda çok daha geniş bir etkileşim alanına sahip olan K-Pop sanatçıları bugün markaların pazarlama stratejilerinden siyasetçilerin söylemlerine dek kendisine yer edinmiş durumda. Peki bugün dördüncü nesil K-pop grupları, sosyal medyayı nasıl kullanıyor? Yeni bir albüm ya da şarkı yayınlamadan önce gruplar ortalama kaç tweet atıyor? Günlük olarak takipçilerine Twitter üzerinden nasıl bir etkileşim alanı sunuyorlar? Soruların yanıtları Twitter’ın K-pop Radar ile birlikte gerçekleştirdiği “Twitter Kullanımlarına Göre K-pop Nesilleri Analizi” araştırmasında. Gelin yanıtları birlikte inceleyelim…

Twitter, K-pop Radar ile birlikte gerçekleştirdiği araştırmayla, K-pop yıldızlarının Twitter kullanımını analiz etti. Araştırmaya göre, THE BOYZ, Stray Kids, ATEEZ, TOMORROW X TOGETHER, GIDLE, ITZY, TREASURE, ENHYPEN ve aespa gibi dördüncü nesil K-pop yıldızları Twitter’da dünyanın dört bir yanındaki hayranlarıyla daha da aktif olarak iletişim kuruyorlar.  

Twitter, yeni nesil K-pop fenomenleri için en kritik araçlardan biri haline geldi. “Twitter Kullanımlarına Göre K-pop Nesilleri Analizi” adlı bu çalışmada 1 Mayıs 2021 itibariyle totalde 300 binden fazla Twitter takipçisi olan 69 K-pop sanatçısı incelendi ve sanatçılar nesillerine göre analiz edildi.

Özellikle dördüncü nesil K-pop sanatçıları, ilk albüm ve şarkılarının resmi çıkışlarından önce ortalama 323 Tweet atıyor. Bu, dördüncü nesil sanatçıların küresel hayran kitlelerinde ve başarılarında kilit unsur olabiliyor, çünkü dördüncü nesil sanatçılar ilk yurtdışı albümlerini ortalama olarak önceki nesilden 9 ay önce yayınlıyor.

K-pop yıldızları Twitter’da Fleets’i aktif kullanıyor

K-pop yıldızlarının hayranlarıyla iletişim kurma yöntemi, K-pop endüstrisinin yanı sıra medyanın gelişimine de paralel olarak değişiyor. Birinci ve ikinci nesil K-pop yıldızları, Fancafeler gibi kapalı topluluklar aracılığıyla hayranlarıyla iletişim kuruyordu. Üçüncü nesilden itibaren sanatçılar, Twitter gibi küresel medya platformları aracılığıyla hayranlarıyla içerik paylaşmaya ve canlı yayın ya da metin mesajlaşma kanalları aracılığıyla daha geniş hayran kitleleriyle iletişim kurmaya başladı.

Son zamanlarda içerik yayınlamanın ötesinde K-pop yıldızları, Twitter’daki Fleets ve canlı sohbet odaları gibi yeni özellikleri aktif olarak kullanarak hayranlarıyla iletişim kurmanın yollarını çeşitlendiriyor. Buna ek olarak, Covid-19 pandemisi nedeniyle çevrimdışı konserler ve fan imzalama etkinlikleri iptal edildiğinden, çevrimiçi konser akışı ve Twitter’da #TwitterBlueroom canlı soru cevap aracılığıyla küresel hayranlarla aktif olarak iletişim kuruyorlar.

Twitter kullanımı açısından, özellikle aşağıdaki alanlarda her neslin Twitter kullanma şekli arasında açık bir fark bulunuyor.

Günlük Tweet atma oranları 

Twitter’da ikinci nesil K-pop yıldızları günde 1.2 Tweet, Üçüncü nesil yıldızlar günde 3,5 Tweet, Dördüncü nesil yıldızlar ise günde ortalama 7 Tweet paylaşıyorlar. Dördüncü nesil yıldızlar, ikinci nesil yıldızlardan 5.8 kat ve üçüncü nesil yıldızlardan 2 kat daha fazla Tweet atıyor.

İlk çıkışlardan önceki Tweetler

Twitter ve K-pop Radar, yıldızların resmi çıkış tarihleriyle karşılaştırarak ortalama ilk Tweetleri de buldu. İkinci nesil yıldızlar, ilk çıkışlarından 1154 gün sonra (üç yıldan fazla) ilk kez Tweet atmış. Üçüncü nesil sanatçılar, ilk çıkışlarından 132 gün sonra (dört aydan fazla) ilk kez Tweet attı. Dördüncü nesil sanatçılar, ilk çıkışlarından 116 gün önce (dört aydan fazla) ilk kez Tweet ile kitlelerine gidiyor.

BTS’in Twitter’da 36 milyon takipçisi var

Sanatçıların çıkışlarını takip eden bir yıllık süreçteki Tweet sayısını analiz etmek, nesiller arasındaki diğer farklılıkları da ortaya koyuyor. Çoğu ikinci ve üçüncü nesil sanatçı, sahneye ilk çıkışlarından önce Tweet atmadı ve çıkışlarının ardından Tweet sayısını yavaşça artırdı. Fakat bununla birlikte, dikkate değer bir istisna BTS. BTS, Twitter hesabını Aralık 2012’de yani ilk sahne alışından altı ay önce açtı ve dünya çapında hayranlarla aktif olarak iletişim kurdu. Şu anda, BTS’in Twitter’da 36 milyon takipçisi bulunuyor.

ATEEZ, BOYZ, ENHYPEN, Stray Kids, TOMORROW X TOGETHER ve TREASURE gibi dördüncü nesil sanatçılar, Twitter hesaplarını açtıktan sonra hayranlarıyla aktif şekilde iletişim kurdu. Ortalama olarak, dördüncü nesil sanatçılar, ikinci ve üçüncü nesillere kıyasla ilk çıkışlarından önce ezici bir miktarla Tweet attı, her sanatçı ortalama 323 Tweet paylaştı ve ilk sahnelerinden bile önce 562.377 takipçi topladı.

Bu analize öncülük eden Twitter Küresel K-pop ve K-Contents Ortaklıkları Başkanı Yeon Jeong Kim, şunları söyledi: “Twitter üzerinden küresel hayranlarla Doğrudan İletişim artık K-pop sanatçıları için bir başarı formülü haline geldi. Üçüncü nesil K-pop grubu BTS, dünya çapındaki fan grupları ARMY ile yakın ve gerçek zamanlı konuşmalar gerçekleştirerek dördüncü nesil gruplara bu yolu kendi fan gruplarıyla iletişim halinde kalmalarının bir parçası haline getirmeleri için örnek oldu. THE BOYZ, Stray Kids, ATEEZ, TOMORROW X TOGETHER, GIDLE, ITZY, TREASURE, ENHYPEN ve aespa gibi ilk çıkışlarından önce bile Twitter’ı aktif bir iletişim platformu olarak kullanan dördüncü nesil sanatçılar  ise dünya sahnelerinde kendilerinden önceki tüm nesillere kıyasla çok daha büyük bir hızla yükseliyor, bu yükselişleri de dijital bağlamda gerçekleşen etkileşimlerin hayran kitlelerini büyütmedeki etkisini gösteriyor.”

“Bir pazarlama stratejisi olarak; K-Pop!” haberimizi okumak için TIKLAYIN!

featured K-pop
1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tavsiye şampiyonu markalar!
Haberler
Tavsiye şampiyonu markalar!
Nafizcan Önder
22 Mayıs 2025
Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Haberler
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Haberler
Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.