Bir pazarlama stratejisi olarak; K-Pop!

K-Pop tüm sosyal medya platformlarında izlenme rekorları kırarken elbette dünyaca ünlü markalar da bu fırsat trenini kaçırmayarak ürünlerinin kampanyalarında K-Pop şarkılarına ve figürlerine yer vermeye başladı.

Pek çokları tarafından Güney Kore’nin en büyük ihracatı olarak kabul edilen K-Pop, sadece dünyanın en hızlı büyüyen fenomenlerinden biri değil, aynı zamanda en kazançlı endüstrilerinden. Şu anda dünyanın en popüler “boy band”i olan BTS’in değerinin yaklaşık 4,5 milyar dolar olduğu söylentileri ise K-Pop’un ne denli “kazançlı” bir endüstri olduğunu kanıtlar nitelikte.

Bilet satışlarının, müzik indirmelerinin ve ürünlerin ötesinde, K-Pop yıldızları servetlerini sponsorluk yoluyla topluyor. Dünya çapında artan popülariteleri göz önüne alındığında, aksiyondan pay almak isteyen markaların önünde ise epey uzun bir bekleme listesi var.

Bugün K-Pop yıldızları ile iş birliği içerisinde yayınlanan pek çok kampanyayı müzik videolarından ayırmak oldukça zor. Globalde ses getirmiş bu iş birliklerinin örneklerine gelin birlikte bakalım.

Hyundai x BTS: Positive Energy 

Hyundai, BTS’i 2018 yılında küresel marka elçileri olarak ilan etmişti ve bu yıl 3 Haziran’da YouTube’da yayınlanan kampanyaları ile yaklaşık 15 milyon izlenmeye ulaştı.

Coca-Cola – Taste the Feeling

K-Pop grubu NCT 127’nin yer aldığı “Taste the Feeling”,  Coca-Cola’nın imza şarkısının bir K-Pop uyarlaması.

Korean Air: Safety Video

Sahnelerde henüz yeni yeni görmeye başladığımız SuperM, K-pop’un en başarılı gruplarının üyelerinden oluşan, özenle seçilmiş bir “süper grup”. Korean Air için hazırlanan “You Can Go Anywhere” adlı kampanya videosu fütüristik bir havalimanında geçiyor.

Samsung: All-New Galaxy A with Blackpink

Blackpink hali hazırda ilk 24 saat içinde en çok izlenen müzik videosu rekorunu elinde tutarken, sevenlerinin beğenisine sunduğu “How You Like That” adlı parçası beş Guinness Dünya Rekoru daha kırdı ve grup Spotify’da en çok takip edilen kız grubu oldu. Tüm bu popülaritenin ardından da iş birliği elbette gecikmedi ve Samsung, bu yılın başında Galaxy A80’in lansmanı için Blackpink ile birlikte çalıştı.

Samsung: Galaxy X BTS

Samsung K-Pop rüzgârından beklediğini almış olacak ki K-Pop gruplarıyla iş birliği bir sonraki kampanyasında da devam etti.

K-Pop yıldızlarını billboardlara taşıyanlar yalnızca markalar da değil!

K-Pop yıldızlarının hızla artan popülaritesinin bir başka kanıtı da hayranlarından geliyor. Kendini adamış fan grupları en sevdikleri yıldızların doğum günlerini, geri dönüşlerini veya yıl dönümlerini kutlamak için Kore tren istasyonlarındaki reklam panolarını kiralıyorlar. Seul Metrosunda 2019 yılında BTS için 227, EXO için 165, Wanna One için 159 ve NCT için 127 reklam alanı kiralandı.

Görünen o ki tüm dünyayı kasıp kavuran bu fenomen uzun süre pazarlamacıların stratejilerinde yer alacak. Türkiye’de de özellikle Z kuşağında ciddi bir yankı uyandıran K-Pop’un Türkiye pazarlamacıları tarafından nasıl değerlendirileceğini ise zaman gösterecek.

İLGİLİ HABERLER