Her program düşüşü tadacaktır
Marketing Türkiye ayın toplantısında yazı işleri “Acun Medya prodüksiyonlarında bizzat Acun Ilıcalı tarafından radyo spotu gibi okunan ruhsuz replikler reklam kreatifleri tarafından çok itici bulunuyor, dergiye taşıyacağız.” diyor. Yahu, her birkaç ayda bir Ilıcalı’yı gündeme taşıyorsunuz. Durduk yere “uğraşıyorlar” algısı oluşturmayalım diyorum. Yanıt, “Haftanın 4 günü ekranda. Profesyonellik eleştiriyi kabul ediyor olmak demektir” oluyor ve önde gelen reklam ajanslarının kreatif direktörlerine soruluyor. Çıkan sonuç, ticarette de başarılı yapımcının programlarının etinden, sütünden, kılından, tüyünden sonuna kadar faydalandığı ancak her çalışmasının sektör profesyonellerince onaylanmadığı yönünde. Ben de aynı kanaatteyim. Peki, bunun sebebi sadece Ilıcalı mıdır? Elbette hayır! Markalar da zaten izleniyor diyerek kısa yoldan ve görece daha ucuz olduğu düşüncesiyle hareket edip bu ruhsuz anlatıma onay veriyor olmaları. Ben olsam, (ama sen değilsin diyebilirler) bir nedenle, “her program düşüşü tadacaktır” diyerek, musluklar akarken dolduralım düşüncesiyle işin kalitesini düşürmezdim.
Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır.
Güncel Haberler