16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her 10 çalışandan 7’si maaşını tatmin edici bulmuyor
Haberler

Her 10 çalışandan 7’si maaşını tatmin edici bulmuyor

Sena Tufan
19 Aralık 2024
3 dk okuma

Pluxee, yeni yıl yaklaşırken beyaz yakalı çalışanların çalışma hayatına dair beklentilerini ortaya koyan güncel bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırmaya göre her 10 çalışandan 7’si maaşının tatmin edici olmadığını düşünüyor. Zam beklentisinin yanı sıra çalışanlar, işverenlerinden daha fazla yan hak talep ediyor. Beyaz yakalı çalışanların yaklaşık yüzde 62’si ise haftada 4 gün çalışmak için maaşlarından bir miktar kesintiyi kabul etme eğiliminde. 

Pluxee Türkiye, Türkiye’nin farklı illerinden beyaz yakalı çalışanları merkezine alan bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırma; maaş, yan haklar, çalışma modelleri, iş dünyasında fırsat eşitliği ve iş değiştirme eğilimleri gibi kritik konularda mevcut duruma ve beklentilere odaklandı. 

Araştırmaya göre çalışanların yüzde 75’i, şirketlerine olan bağlılığın yüksek performansa etki ettiğini belirtiyor. Yüzde 27’si ise yüksek maaş artışları teklif edilirse iş değiştirebileceğini paylaşıyor. Araştırma, maaşın yanı sıra yan haklar ve esnek çalışma düzenlemelerinin, çalışanların işveren tercihlerinde kritik öneme sahip olduğunu ortaya koyuyor.

Beyaz yakalılar haftada 4 gün çalışmak için maaştan feragat etmeye hazır

Her 10 çalışandan 7’si maaşını tatmin edici bulmuyor

Her 10 katılımcıdan 3’ü, 2024 yılında Ocak zammı dışında bir ara zam aldığını belirtirken her 10 çalışandan 7’si maaşını tatmin edici bulmadığını paylaşıyor. Öte yandan, yüzde 27’lik bir kesim ise yüzde 66 ve üzeri maaş artışı teklif edilirse iş değiştirebileceğini ifade ediyor.

Araştırmaya katılanların yüzde 87,4’ü ofis ortamında çalışmaya devam ettiklerini paylaşırken yaklaşık yüzde 62’si haftada 4 gün çalışmak için maaşlarından yüzde 9’a varan bir kesintiyi kabul edebileceklerini de belirtiyor. 

En büyük talep yan hak

Zam beklentisinin yanı sıra çalışanların işverenlerinden en büyük talepleri yan haklar olarak ön plana çıkıyor. Araç desteği ve sağlık sigortası, en çok talep edilen yan haklar arasında ilk sırayı alırken performans primleri, yakıt yardımı ve özel gün hediyeleri de sıklıkla talep edilen yan haklar arasında.

Ücrette fırsat eşitliği, finans ve eğitim sektörleri için gelişim alanları arasında

Araştırmada katılımcıların yüzde 70’i, maaş zamlarında cinsiyet eşitliğinin gözetildiğini düşünürken özellikle eğitim ve finans sektörleri için ücrette fırsat eşitliği yaratmanın gelişim alanları arasında yer aldığı görülüyor. Araştırma çıktılarında öne çıkan bir başka başlık ise çalışan bağlılığının şirket performansı üzerindeki güçlü etkisi. Katılımcıların yüzde 75’i, çalışan bağlılığının şirket performansı üzerindeki etkisine dikkat çekiyor. 

Her 10 çalışandan 7’si maaşını tatmin edici bulmuyor
Sinem Hekimoğlu 

Araştırma sonuçlarını değerlendiren Pluxee Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sinem Hekimoğlu “Çalışan beklentilerinin her geçen gün şekil değiştirdiği günümüzde iş verenlerin çalışan deneyimine odaklanarak bu alanda iyileşme sağlamaları çok önemli. Araştırmamızın çıktıları, çalışan deneyimini iyileştirmek ve bağlılığı artırmak için şirketlerin yan hak düzenlemelerini önceliklendirmesinin oldukça önemli olduğunu bir kez daha gösteriyor. Maaş beklentisinin yanı sıra çalışanın takdir edildiğini ve değer gördüğünü hissettiren uygulamalar çalışan bağlılığını güçlendiriyor ve şirket performansına pozitif etki ediyor. Biz de Pluxee olarak, yenilikçi ve dijital çözümlerimiz ile bireylerin refahına iş yaşamlarında ve ötesinde katkıda bulunacak anlamlı, kişiselleştirilmiş deneyimler sunmayı hedefliyor, çeşitli yan hak çözümlerimiz ile çalışanların satın alma gücünü destekliyoruz” dedi.

Araştırmanın metodolojisi:

Araştırma, Pluxee Türkiye ve Akademetre’nin iş birliği ile Türkiye’nin 26 ilinde, farklı sektörlerde aktif olarak çalışan 500 beyaz yakalı katılımcı ile bilgisayar destekli kişisel görüşme (C.A.P.I) yöntemi kullanılarak gerçekleştirildi.

Aramızda kalsın, dijitalleşmekten korkuyoruz!

featured Pluxee
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Normal Doğum" tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Haberler
“Normal Doğum” tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
Günlük hayatın gizli kahramanı: Şişe su
Haberler
Günlük hayatın gizli kahramanı: Şişe su
İrem Alimoğlu
23 Nisan 2025
Inditex yaza durağan başladı: Satışlar düşüyor, küresel büyüme hedefi sürüyor!
Haberler
Inditex yaza durağan başladı: Satışlar düşüyor, küresel büyüme hedefi sürüyor!
Nafizcan Önder
5 gün önce
Akıllı ambalajlar tüketici deneyimini dönüştürüyor!
Haberler
Akıllı ambalajlar tüketici deneyimini dönüştürüyor!
Sena Tufan
27 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.