Her 10 bin kişiden 264’ü yatırım yapıyor

 Ipsos / Barometre 2020 Özel Raporu’na göre ortalama her 10 bin kişiden 264’ü yatırım yapıyor.

Her iki ayda bir yürütülen Türkiye Barometresi Araştırması Sonuçları açıklandı. Raporda öncelikli olarak kişilerin Türkiye’nin şu anki durumundan memnuniyeti ve yakın gelecekten beklentileri soruldu. Buna göre memnuniyet ve beklenti 2019 Aralık itibarıyla yılın en düşük seviyesine geriledi.

“Türkiye Barometresi Araştırması kapsamında düzenli olarak ülkenin en önemli sorunu nedir?” sorusunaysa katılımcıların yanıtı “Ekonomi” oldu. 

Türkiye Barometresi Araştırmasında düzenli olarak ölçümlenen unsurlardan birisi de yatırım ve tüketim endeksi…Yatırım Endeksi; altın, arsa, döviz, fon, hazine bonosu, hisse senedi, konut, vadeli hesap gibi yatırım ürünlerini satın aldığını beyan edenlerin ortalama oranının 100 ile çarpılmasıyla elde ediliyor. Böylece 18 yaş ve üzerinden ortalama olarak her 10 bin kişiden kaçının ilgili dönemde yatırım ürünü aldığı tahmin ediliyor. Buna göre Aralık 2019’da ortalama her 10 bin kişiden 264’ünün yatırım ürünleri satın aldığını belirttiği görülüyor.

Dayanıklı Tüketim Ürünleri Tüketim Endeksi 2018 aynı döneme göre benzer seviyede
Tüketim Endeksi: belirtilen dayanıklı tüketim ürünlerini satın aldığını beyan edenlerin ortalama oranının 100 ile çarpılması yoluyla hesaplanıyor. Böylece 18 yaş üzerinde ortalama olarak 10 bin kişiden kaçının ilgili dönemde dayanıklı tüketim ürünü satın aldığı tahmin ediliyor. Araştırmada sorulan dayanıklı tüketim ürünleri; bilgisayar, bulaşık makinesi, buzdolabı, cep telefonu, çamaşır makinesi, klima veya ısıtıcı, koltuk takımı, kurutma makinesi, mutfak, otomobil (birinci el), otomobil (ikinci el), plazma-LCD televizyon, video kamera-dijital fotoğraf makinesi olarak sıralanıyor. Buna göre Aralık 2019’daki tüketim endeksi bir önceki yılın aynı dönemine göre benzer seviyelerde kendini gösteriyor.

 

Araştırma Metodolojisi:

Her iki ayda bir yürütülen Türkiye Barometresi Araştırması Ipsos’un finansmanında Ipsos’un Sosyal Araştırmalar hizmet birimi tarafından gerçekleştiriliyor. 2019’un Barometre Araştırmasının sahası 24 Kasım – 13 Aralık tarihlerinde yüz yüze görüşme yöntemiyle gerçekleştirildi. 12 IBBS bölgesinden seçilen 15 ilde gerçekleştirilen çalışmanın örneklem sayısı 1320 ve araştırmanın hata payı yüzde 95 güven aralığında +/- 2,5…

İLGİLİ HABERLER