16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hediye kartları: "Kolaycılık" mı yoksa "özgürlük" mü?
Haberler

Hediye kartları: “Kolaycılık” mı yoksa “özgürlük” mü?

Sena Tufan
22 Mart 2025
3 dk okuma

Hediye vermek, tarih boyunca sevgi, saygı ve takdiri ifade etmenin en güzel yollarından biri olmuştur. Ancak günümüzde, doğru hediyeyi seçmek giderek karmaşık bir hal alırken, hediye kartları ve deneyim kartları gibi modern çözümler öne çıkıyor. Hediye kartları, alıcıya kendi zevkine uygun seçim yapma özgürlüğü sunarken, deneyim kartları unutulmaz anılar yaşatmayı vaat ediyor. Peki, tüketiciler bu iki seçenek arasında nasıl bir tercih yapıyor? Yanıtlar, Twentify Araştırma’nın yapay zeka destekli platformu Quals.ai ile yürüttüğü Alışveriş Günlükleri’nin yeni bölümünden geliyor…

Hediye sanatı

Hediye kartları hem hediye veren hem de alan için seçim özgürlüğü sunuyor. Hediye kartlarının alışverişi kolaylaştırdığı ve hediye seçiminde esneklik sağladığı düşünülüyor. Öte yandan hediye kartları her ne kadar popüler ve kullanışlı olsa da kartların sınırlı marka veya mağazada geçerli olması, bazı kullanıcılar için olumsuz bir durum yaratabiliyor. Özellikle pahalı markalarda hediye kartını kullanacak kişiye daha fazla para harcatma düşüncesi rahatsız ediyor.

  • “Birine hediye almak istediğimde ne alırım endişesine kapılmadan hediye kartı alıp onu vermek daha kolay oluyor.” (Erkek, 50 yaş)
  • “Hediye kartı almak, karşımdaki kişiye istediğini alabilme özgürlüğü veriyor.” (Kadın, 46 yaş)
  • “Sadece bir yere bağımlı kalıyorsunuz ve pahalı bir mağazaysa illaki üstüne fark vermeniz gerekiyor.” (Kadın, 46 yaş)

İlk tanışma, ilk deneyimler

Hediye kartlarıyla ilk kez karşılaşan birçok kişi, bu kartların sağladığı özgürlük ve esnekliğin keyfini çıkarıyor. İlk deneyimler seçme özgürlüğü ve sürpriz etkisi üzerine yoğunlaşıyor.

  • “Doğum günümde hediye kartı almıştım, mutlu oldum çünkü hangi ürünü alacağım bana kaldı.” (Kadın, 31 yaş)

Hediye kartları mı, eski usul hediyeler mi?

Doğrudan hediye almak, hediye alınacak kişinin zevklerini, ihtiyaçlarını ve ilgi alanlarını göz önünde bulundurmayı gerektiriyor ve bu sebeple daha samimi ve “anlamlı” bulunuyor. Özellikle alıcının zevklerini ve ihtiyaçlarını tam olarak bilmediği durumlarda pratik bir çözüm olarak öne çıkıyor. Öte yandan hediye kartları, kendisine hediye verilen kişiye kendi seçim özgürlüğünü sunması sebebiyle daha “düşünceli” bir seçenek olarak değerlendiriliyor.

  • “Hediye seçimini kendim yaptığımda, karşımdakine verdiğim değeri daha iyi ifade edebiliyorum.” (Kadın, 26 yaş)
  • “Hediye kartı, karşımdaki kişinin ihtiyaçlarına yönelik seçim yapabilmesine olanak tanıyor.” (Erkek, 50 yaş)

Tereddüt ve engeller

Her ne kadar hediye kartları birçok avantaj sunsa da bazı durumlarda katılımcılar bu kartları tercih etmekten çekinebiliyor. Özellikle duygusal anlamda daha kişisel ve anlamlı bir hediye verme isteği, hediye kartlarının yerine doğrudan hediyelerin tercih edilmesine neden olabiliyor. Ayrıca, kartların sınırlı kullanım alanı veya belirli bir mağazaya bağlılık gibi konular hediye kartlarının tercih edilmesine engel oluşturuyor.

  • “Bazen hediye kartı vermek çok kişisel gelmiyor” (Kadın, 46 yaş)

Giyim mağazalarının büyüsü

Giyim mağazaları, hediye kartları söz konusu olduğunda en popüler tercihler arasında yer alıyor. Alıcıların kendi tarzına uygun kıyafetler seçmesine olanak tanıyan bu kartlar, esneklik ve çeşitlilik sunarak öne çıkıyor.

  • “LC Waikiki ve Zara gibi mağazaların hediye kartlarını tercih ediyorum, çünkü ürün çeşitliliği çok fazla ve herkesin zevkine hitap ediyor.” (Kadın, 26 yaş)
  • “Boyner gibi çok marka seçeneği sunan mağazaların kartlarını tercih ederim. Hem giyim hem kozmetik, hem de ev eşyası alabiliyorum.” (Kadın, 46 yaş)
  • “Koton ve Mavi gibi markaların hediye kartları, kalite ve uygun fiyat sunduğu için ideal.” (Kadın, 31 yaş)

Teknoloji ve elektronik mağazaları, hediye kartı alırken hediyeyi kişiselleştirmeyi sağlamalarıyla tercih edilen bir diğer kategori. Kozmetik ve kişisel bakım mağazaları, her zaman ihtiyaç duyulan ürünler ve sağladıkları çeşitlilikle avantajlı bir seçenek sunuyor.

  • “Vatan ve Teknosa gibi mağazaların hediye kartları, benim gibi teknoloji tutkunları için mükemmel bir seçenek.” (Kadın, 41 yaş)
  • “Gratis ve Watsons gibi mağazaların hediye kartları, hem kadınlar hem de erkekler için harika bir seçim.” (Kadın, 31 yaş)

Lüks mağazaların hediye kartları soru işareti yaratıyor

Lüks mağazalar, yüksek fiyatları nedeniyle hediye kartı tercih edilmeyen yerler arasında başı çekiyor. Bu mağazaların ürünlerinin pahalı olması, hediye kartının değeriyle uyumsuz bulunabiliyor ve hem hediye veren hem de alan için maddi zorluklar yaratabiliyor.

Bazı markalar veya mağazalar, yetersiz şube ağı nedeniyle tercih edilmiyor. Bu tür kartların kullanılabilirliği, sınırlı lokasyonları nedeniyle düşebiliyor ve hediye alan kişi için ulaşım sorunları yaratabiliyor.

Deneyim hediye kartları: Anıların değeri

Hediye dünyasına yeni bir soluk getiren deneyim hediye kartları, özellikle son yıllarda popülerlik kazanıyor. Bu kartlar, alıcıya bir ürün yerine bir deneyim sunarak farklı bir hediye alternatifi oluşturuyor. Deneyim hediye kartları, katılımcılar arasında genellikle olumlu bir izlenim yaratıyor. Bu kartların sunduğu deneyim odaklı yaklaşım, alıcılara unutulmaz anılar yaşatmayı vaat ediyor.

Deneyim hediye kartları, geleneksel hediye kartlarının eksik kaldığı kişisellik ve anlam katma özellikleriyle daha çok beğeniliyor. Katılımcılar, deneyim kartlarının sunduğu duygusal bağ ve kalıcılığı, geleneksel kartların maddi değerinden daha önemli buluyor.

Deneyim hediye kartları, sadece bir hediye olmaktan öteye geçerek, alıcıyla daha derin bir duygusal bağ kurmanın yolunu açıyor. Bu kartlar, özellikle birlikte geçirilen anıların önem kazandığı durumlarda tercih ediliyor. Birlikte kaliteli zaman geçirmek, ilişkilerde duygusal bağları güçlendirmenin en iyi yollarından biri. Deneyim hediye kartları, bu tür anları yaratmak için ideal bir seçenek sunar.

  •  “Spa günü veya konser gibi etkinlikler sunan kartlar, harika bir hediye olabilir.” (Kadın, 25 yaş)
  • “Deneyim hediye kartları, daha kişisel ve anlamlı bir hediye seçeneği sunuyor.” (Kadın, 46 yaş)
  • “Alınan ürünler unutulabilir ama deneyimler kalıcıdır.” (Erkek, 48 yaş)

featured hediye kartları Twentify
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Haberler
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Advertorial
8 Mayıs 2025
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Haberler
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Sena Tufan
3 hafta önce
XChat geliyor: Musk'tan WhatsApp'a rakip hamle
Haberler
XChat geliyor: Musk’tan WhatsApp’a rakip hamle
İrem Alimoğlu
10 Nisan 2025
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Haberler
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sena Tufan
11 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.