Haziran Ayı Trend Raporu
Haziran ayında teknoloji ve iletişim dünyasında neler oldu, hangi dev şirketler yeni uygulamaları ve özellikleriyle iletişim kanallarını geliştirdi, öne çıkan belli başlı haberleri Dekatlon’un hazırladığı Haziran Ayı Trend Raporu’nda bulabilirsiniz.
Twitter DM ‘de 140 karakter sınırını kaldırıyor!
Temmuz ayı başında yapılacağı ön görülen güncelleme ile, Twitter’da Direct Message ile atılan mesajlarda 140 karakter sınırı kalkacak. Yılın başında grup mesajlaşmasını, geçtiğimiz aylarda ise takip etmeden de Twitter’dan DM özelliğini tanıtmıştı. Tweetlerdeki karakter sınırlamasında ise herhangi bir değişiklik olamayacak.
Facebook’a trending topics geliyor!
“Tüm haberler”, “Politika-Siyaset”, “Bilim ve Teknoloji”, “Spor” ve Eğlence” olmak üzere 5 farklı kategoride bize popüler konuları gösterecek olan Facebook’un, bu ürünü birkaç hafta içerisinde tüm kullanıcılara açması bekleniyor.
Uber, UberTEKNE’yi hizmete sundu!
Uber, 1. yıldönümüne özel olarak yepyeni bir ulaşım seçeneği olan UberTEKNE’yi İstanbullu kullanıcıları için hizmete sundu. Özel sürat teknesi çağırmayı mümkün kılan UberTEKNE ile 6-10 kişilik gruplarda hizmet veriliyor. Şu anlık sadece özel kullanıcı kitlesine açık olan bu servisin deniz taksilerle rekabete gireceği düşünülüyor.
Tumblr’dan gif arama motoru: Tumblr TV!
Tumblr.com/tv adresinden ulaşılabilecek Tumblr TV, GIF keşfetme ve boş zaman değerlendirme ortamı sunuyor. Etiketlere göre GIF formatlarını arayabiliyor ya da Tumblr’ın karşınıza raslantısal olarak getirdiği farklı GIF’leri izleyebiliyorsunuz. Aynı zamanda Tumblr’ın aktifliğini artırmak amacıyla da bu GIF’leri basitçe Tumblr hesabınızdan paylaşmanız mümkün.
Facebook’ta sürekli gelen bir uygulama daveti: Kiwi!
Facebook arkadaşlarınızdan gelen candy crush istekleri, yerini kiwi’ye bırakmış olabilir. Kiwi, ask.fm benzeri bir soru-cevap uygulaması. Arkadaşlarınıza ya da hiç tanımadıklarınıza ister oluşturduğunuz profille isterseniz anonim olarak kullanıcılara soru sorabiliyorsunuz.
Cannes Lions başladı, ilk Aslanlar geldi!
21 Haziran’da başlayan 62’nci Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde Türkiye ilk yarıyı; 1 altın, 1 gümüş, 12 bronz ve 1 de Grand Prix’yle kapatarak kendi rekorunu kırdı. Vodafone Kırmızı Işık Uygulaması toplamda; 1 Grand Prix, 1 Altın, 1 Gümüş, 2 de Bronz kazandı. PR kategorisinde Samsung Duyan Eller projesiyle Leo Burnett İstanbul 1 bronz kazanarak ikinci bronzunu elde etti. Açıkhava kategorisinde Türkiye 8 bronz birden kazandı. Y&R İstanbul’un Arçelik; Hawas Wordwide İstanbul’un Durex; Tribal Wolrdwide İstanbul, İş Bankası İnternet Şubesi ve Concept’in Şekerbank işleri bronz ödül aldı.
Cannes’e gidemeyenler için özel Chrome Eklentisi!
Kanadalı kreatif ajans Union Creative Festival döneminde sektör çalışanlarının “Cannes’layanlar” ve “Cannes’layamayanlar” olarak ikiye ayrıldığını söylüyor. İş arkadaşları Cannes’da iken ofiste çalışmaya devam etmek zorunda kalan “Cannes’layamayanların” ıstırabını körükleyen Twitter güncellemelerini, akışlarından temizleyerek bir nebze olsun içlerini rahatlatmayı amaçlamış. Ajans bu amaçla yaratılan Chrome eklentisine İngilizce “iptal etmek” (cancellation) fiilinden ve Cannes’dan ilhamla “Cannescellation” adını takmış.
Markalar logolarını gökkuşağı renklerine bürüdü! #LoveWins
Amerika’da eşcinsel evliliklerin yasallaşması sosyal medyada gündem oldu. Beyaz Saray da dahil olmak üzere pek çok sosyal medya hesabı logolarını gökkuşağı renklerine bürüdü. Uber, Airbnb, Coca Cola, MasterCard, Mashable, Vine gibi…