8 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
hasta-çalışan
Haberler

Çalışanlar maaş kesintisine uğramamak için hasta hasta çalışıyor

Seda Başpınar
31 Ekim 2022
1 dk okuma

Pandeminin süregelen etkileri, enflasyon ve düşen alım gücüne bağlı olarak ekonomik kaygılar da artıyor. Bu kaygılı ortam farklı davranışların da gelişmesine neden oluyor. Hastalandığı için rapor alan çalışan sayısındaki azalma da bunun bir göstergesi. Çünkü artık bir günlük maaş kesintisi bile çalışanların bütçesini sarsmaya yetiyor.

Theraflu adına OnePoll tarafından yürütülen anket her üç çalışandan ikisinin ay sonunu getirememe korkusuyla hastalık izni almaktan çekindiğini ortaya koyuyor. ABD’de 2000 kişin katıldığı ankete göre çalışanların yüzde 41’i “her zaman” ya da “sık sık” hastayken çalıştığını belirtiyor. Katılımcıların yüzde 64 ise hastalık dolayısıyla maaşlarından kesilecek bir günlük ücretin dahi o ay bütçelerini sarsacağını söylüyor.

İşe gidemeyen çalışan vicdan azabı çekiyor

Çalışma, hastayken izin almayı tercih etme konusundan öne çıkan faktörlerden birinin de yaş olduğunu ortaya koyuyor. 58-67 yaş arası çalışanların 18-25 yaş aralığındaki genç çalışanlara göre rapor alma ihtimali daha yüksek. Öne çıkan ilginç bulgulardan bir diğeri ise çalışanların yüzde 63’ünün iş yerindeki personel sıkıntısı nedeniyle hastalandıklarında vicdan azabı duymaları. Ayrıca yüzde 60, rahatsızlığını dile getirme konusunda işverenlerin çalışanların cesaretini kırdığını belirtiyor.  

Haleon Solunum Sağlığı Pazarlama Müdürü Sameer Rabbani, “Araştırma, birçok çalışanın finansal engeller ve baskı nedeniyle hasta olduklarında dinlenmek ve iyileşmek için hala yeterli zamanı ayırmadığını gösteriyor. Gribe karşı güvenli bir dünya yaratmak için savaşıyoruz ve en büyük silahımız insanların hastayken ihtiyaç duydukları dinlenme ve iyileşe süreçlerini sağlıklı bir şekilde geçirmelerini sağlamak” diyor.

Kaynak: Study Finds

Tükenmişlik sendromu “düşünce kalitesi”ni bozuyor

Lenovo, ABD, İngiltere, Almanya ve Japonya’dan 5.700’ü aşkın kişinin katıldığı bir anket çalışması gerçekleştirerek, ThinkPad 30. yıldönümü şerefine ilk “Think’ Raporu” çalışmasının sonuçlarını yayınladı. Rapor, geçtiğimiz iki yılda yaşanan toplumsal değişimlerden kaynaklanan tükenmişlik, stres ve zihinsel yorgunluğun günde iki saatlik üretkenlik kaybına yol açtığını ortaya koyuyor.
featured
1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
7 gün önce
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Haberler
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Sena Tufan
4 Eylül 2025
Türkiye'nin keyif markaları
Haberler
Türkiye’nin keyif markaları
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Haberler
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.