3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
hafıza
Haberler

Hafızanın hem en çok sevdiği hem ilk vazgeçtiği şey: Anılar

Seda Başpınar
11 Temmuz 2022
2 dk okuma

Anılara yolculuk yapmanın en kısa yollarından biri telefonlarımızın fotoğraf galerisinde gezinmek… Hele de uzun sayılabilecek bir süredir aynı telefonu kullanıyorsak, galerinin derinliklerine indiğimizde zaman aşımına uğramış bir hatıra, ansızın karşımıza çıkabiliyor… Elbette, bu anı yolculuğuna kafamız rahat bir şekilde çıkabilmenin bir bedeli var: yeterli telefon hafızası. Eğer telefonumuz “Depo doldu” diyorsa, ilk vazgeçtiğimiz şey fotoğraf ve videolar oluyor.

Akıllı telefon markası vivo, paydaşlarının katılımıyla gerçekleştirdiği “Telefon Hafızası Kullanımı” anketinin sonucuna göre hafıza büyüklüğü telefon tercihinde ilk üç kriter arasında yer alıyor. Telefonların hafıza alanını ise en çok sevdiklerinin fotoğrafı ve videoları kaplıyor. Kullanıcılar özellikle aile ve arkadaş fotoğraflarını saklıyor. Saklama alanını en çok bu dosyalar kaplasa da yeni hafızada yer açmak için ilk vazgeçilen ve silinen dosyalar yine bunlar oluyor. Kullanıcılar ek hafıza için ekstra bir ücret ödemek istemiyor.

Kullanıcılar kendi fotoğraflarından çok sevdiklerinin fotoğraflarını çekiyor

Ankette öne çıkan şaşırtıcı sonuçlardan biri de telefon hafızasını en çok dolduran öğelerin fotoğraf ve videolar olmasına karşın, hafıza dolduğunda ilk vazgeçilen ve silinen içerikler yine fotoğraflar ve videolar oluyor. Kullanıcıların telefonlarında en çok aile ve arkadaş fotoğrafları yer alıyor (yüzde 60), bunu kişisel fotoğraflar takip ediyor (yüzde 27).

hafıza

Ek hafıza için ücret ödenmek istenmiyor

Katılımcıların yüzde 60’a yakın bir çoğunluğu ücretli ek hafıza hizmetlerinden faydalanmıyor çünkü bu hizmet için bir ücret ödemek istemiyor. Bu durum telefonun dahili hafızasının yüksek olmasının ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. Katılımcıların yüzde 80’e yakını telefon alırken cihazın hafıza oranı satın alma kararına etki ettiğini ve yüksek hafızalı telefonları tercih etmek istediklerini belirtmeleri de bu sonucu destekliyor. Buna rağmen, katılımcıların yarısı sıklıkla telefonunda “depolama alanı dolu” uyarısı alırken, diğer yarısı ise bu uyarıları hiç almıyor. Katılımcıların yüzde 40’ı 128 GB hafıza alanına sahip telefonları tercih ederken, yüzde 45’i 64 GB ve altı hafıza alanına, yüzde 15’i ise 256 GB ve üstüne sahip telefonları kullanıyor.

2. elde yeni trend: Yenilenmiş telefon!

araştırma featured
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tablet seçim sanatı: profesyoneller ve öğrenciler için yeni nesil bir deneyim
Haberler
Tablet seçim sanatı: profesyoneller ve öğrenciler için yeni nesil bir deneyim
Advertorial
26 Eylül 2025
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Haberler
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Sena Tufan
1 hafta önce
Danet’ten “Yeşil Zeka Projesi” ile geri dönüşüm çağrısı
Haberler
Danet’ten “Yeşil Zeka Projesi” ile geri dönüşüm çağrısı
Marketing Türkiye
4 hafta önce
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
Haberler
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Nafizcan Önder
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.