2 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Günlük yaşam
Haberler

Günlük yaşam çevrimiçi platformlara taşındı

Marketing Türkiye
25 Haziran 2021
2 dk okuma

Ericsson tarafından hazırlanan yeni kapsamlı tüketici raporuna göre koronavirüs ile birlikte çevrimiçi platformlara taşınan günlük yaşamın pek çok temel unsuru, pandemi sona erdikten sonra da dünyanın dört bir yanındaki kitleleri etkilemeye devam edecek.

Geleceğin Kentsel Gerçekliği (The Future Urban Reality), olarak adlandırılan Ericsson ConsumerLab raporu, tüketicilerin 2025 yılına kadar neler olabileceğine dair görüşlerini de ortaya koyuyor.

Dünya genelinde 31 farklı pazarda 2,3 milyar tüketiciye eş değer görüşleri temsil eden rapor, tüketicilerin uzaktan çalışma, e-eğitim, e-sağlık, çevrimiçi market alışverişi gibi rutin günlük faaliyetlerin yanı sıra aynı zamanda ortalama 2.5 yeni çevrimiçi hizmetten de faydalanacağını gösteriyor. Rapora göre, tüketicilerin, çevrimiçi platformlara taşıdıkları faaliyetlerinden kazandıkları zamanı daha fazla seyahat etmek, bilinçli yaşam, arkadaşları ve aileleriyle daha fazla vakit geçirmek için kullanacakları tahmin ediliyor.

Artan çevrimiçi etkinliklerin bir sonucu olarak, tüketicilerin pandemi sonrasında normal hayata geri döndüklerinde sanal ortamda haftada ortalama on saat daha fazla vakit harcamaları bekleniyor. Ayrıca, orta ve ileri düzey çevrimiçi kullanıcılar arasındaki farkın kapanması ve pandemi süreci devam ettikçe ortalama düzeydeki çevrimiçi kullanıcıların günlük hayatlarına yönelik daha fazla çevrimiçi hizmet sunulması öngörülüyor.

Günlük yaşam çevrimiçi platformlara taşındı
Yeniden normal yaşantımıza döndüğümüzde, uzaktan çalışmanın devamı da dahil olmak üzere birçok farklı günlük yaşam rutinini karşılamak için internet gerekli olacak.

Raporda öne çıkan bulgular ise şöyle:

  • 2025 yılına kadar rutin alışkanlıkların büyük bölümü internet üzerinden gerçekleştirilecek: Her iki tüketiciden biri becerilerini e-öğrenim aracılığıyla geliştireceğini düşünüyor.
  • Dünya genelinde tüketicilerin yarısından fazlası eğlence aktivitelerinin tamamının çevrimiçi olacağına inanıyor. Tüketicilerin üçte birinden fazlası, ileriye dönük olarak yiyecek siparişlerini ağırlıklı olarak çevrimiçi verecek.
  • Tüketicilerin yüzde 64’ü toplum içinde stres düzeyinin artacağını tahmin ediyor: Beş tüketicinin üçünden fazlası, makul bir gelir elde etmek için birden fazla işte çalışmanın gerekli olacağına inanıyor. Aynı zamanda, on tüketiciden yedisi daha sağlıklı yaşam sürmeyi hedefliyor.
  • Hayatı kolaylaştıran şeyler gizlilikten feragat edilmesini gerektirecek: Tüketicilerin yüzde 75’i 2025 yılına kadar hayatın kolaylaşacağını tahmin ediyor. On kişiden yedisi ise çevrimiçi güvenliğe ve gizliliğe daha fazla dikkat edilmesi gerekeceğini düşünüyor.
  • Yerel alışveriş öncü görevini üstlenecek: Kısmen çevresel endişelerle yönlendirilen tüketicilerin yarısı, gelecekte daha fazla yerel ürün üretileceğini ve bu ürünleri satın alacaklarını düşünüyor.
  • Tüketicilerin yarısı iklim değişiklikleri konusunda endişeleniyor ancak yüzde 67’si ileriye dönük planlarında eğlence amaçlı olarak daha fazla seyahat etmeyi hedefliyor: Tüketicilerin büyük bölümü daha sürdürülebilir seyahat seçeneklerinin erişilebilir hale getirilmesi gerektiğine inanırken, üçte biri ise eğlence amaçlı seyahatlerinde havayolunu kullanmaktan kaçınacağını belirtiyor.
  • İnternette geçirilen süre 2025 yılına kadar haftada ortalama on saat artacak: Çevrimiçi alışkanlıkların pandemi sonrasında da devam etmesi bekleniyor ve tüketicilerin 2025 yılına kadar günlük çevrimiçi etkinliklerine ortalama 2.5 hizmet daha ekleyecekleri tahmin ediyor. Bu, gelecekte eşit ve güçlü bir “yeni normal” sağlamada dijital kapsayıcılığın  önemini yeniden kanıtlıyor.

“Pandemide en çok hangi YouTube videoları izlendi?” yazısını okumak için tıklayın!

Ericsson ConsumerLab featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
5 The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
Güncel Haberler
23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
Finans dünyasının yeni kodları The TECH Summit FINTECH Sahnesi’nde
Finans dünyasının yeni kodları The TECH Summit FINTECH Sahnesi’nde
The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gıdada tüketicinin zor tercihi: Fiyat mı sağlık mı?
Haberler
Gıdada tüketicinin zor tercihi: Fiyat mı sağlık mı?
Nafizcan Önder
4 Ekim 2025
Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
Haberler
Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Haberler
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Nafizcan Önder
16 Ekim 2025
Eylül ayının en çok izlenen gazetecileri açıklandı: Zirve ilk kez değişti!
Haberler
Eylül ayının en çok izlenen gazetecileri açıklandı: Zirve ilk kez değişti!
Nafizcan Önder
2 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.