Netflix zam üstüne zam yaptı | Son 24 saatin gündemi
Starbucks’tan NFT kazandıran uygulama geliyor!
Geçtiğimiz aylarda kendi NFT’lerini çıkaracağını ve Web 3.0 teknolojisine yatırım yaptığını açıklayan Starbucks, kullanıcılara sunacağı projesini tanıttı. “Starbucks Odyssey” adını taşıyan ve yılın ilerleyen zamanlarında kullanıma açılması planlanan yeni proje, kullanıcılara pek çok yeni deneyim sunacak.
Yeni proje, mevcut olarak kullanılmakta olan Starbucks Rewards programını bir NFT platformuyla birleştirecek. Kullanıcılar, kahve alışverişi yaptıkça ödüller kazanabilecek ya da bu platform üzerinden NFT alışverişi gerçekleştirebilecek.
Starbucks’ın yeni projesine erişmek isteyen kullanıcılar, proje kullanıma açıldığında şirketin internet sitesinden erişim sağlayabilecekler. Mevcut hesaplarıyla platforma giriş yapan kullanıcılar, Starbucks’ın “journeys” adını verdiği çeşitli aktivitelerle karşılaşacak. Burada interaktif oyunlar da oynanabilecek.
Kullanıcılar, maceraları tamamladıkça Starbucks’tan NFT formatında ödüller kazanabilecek. Bu NFT’ler, “journey stamps (macera pulları)” adını taşıyacak. Ayrıca platform üzerinde sınırlı sayıda üretilen NFT’ler de satın alınabilecek. Bu NFT’ler, Polygon blokzinciri üzerinde depolanacak ve herhangi bir kripto cüzdana gerek duymadan kredi kartı ile satın alınabilecek.
Amozon’un Alex’sı Türkçe konuşmaya başlayabilir
E- ticaret devi Amazon’un dijital asistanı Alexa’ya yakında Türkçe dil seçeneği eklenebilir.
Rakipleri Apple Siri, Google Assistant gibi yurtdışında oldukça popüler olan Alexa, Türkçe dil desteği olmadığı için Türkiye’deki kullanıcılar tarafından pek tercih edilmiyor. Teknoloji içerik üreticisi Mesut Çevik’in paylaşımına göre Amazon, Alexa’nın Türkiye merkezli kullanımını geliştirmek adına test kullanıcısı aramaya başladı. Firma bunun için belirli kişilere e-posta ile davetiye gönderdi. Bu gelişme aranan kişinin yüzde yüz bulunacağı anlamına gelmiyor ancak şirketin Türkçe dil desteğini gündemine aldığına işaret ediyor.
Netflix zam üstüne zam yaptı
Son fiyat artışıyla yüksek oranda abone kaybeden Netflix şimdi yani bir zamla gündemde.
Zamla birlikte yeni fiyatlar şöyle oldu:
- Temel paket 37,99 TL’den 45,99 TL’ye
- Standart paket 57,99 TL’den 69,99 TL’ye
- Özel paket 77,99 TL’den 93,99 TL’ye yükseldi.
Yeni üye olacak kullanıcılar için yeni fiyatlar geçerli olacak. Mevcut üyelerse plan değişikliği yapmadıkları takdirde bir süre aynı fiyattan devam edecekler. Netflix mevcut üyelere zammı yansıtmadan 30 gün önce e-postayla bildirimde bulunacak.
Yakın zamanda reklamlı abonelik modelini duyurması beklenen Netflix’in yeni zamlarla birlikte abone kaybedip kaybetmeyeceğine ilişkin gözler dördüncü çeyrek raporlarına çevrildi.
Vadi İstanbul’daki çatışmada AVM’lerin itibarı da vuruldu
Bugün Vadi İstanbul’da yaşanan çatışma sosyal medyada viral oldu. AVM’nin içindeki Galliard isimli kafede iki grup arasında başlayan arbedede 5 kişi yaralandı. Görünen o ki Vadi İstanbul’un ve dolayısıyla diğer AVM’lerin itibarı da ağır yaralandı. Zira sosyal medyada en çok sorgulanan konu AVM’lerin güvenlik önlemlerinin yetersizliği…
Pandemide insanların AVM’lere gitme konusunda yaşadığı tereddütler e-ticaretin yükselişindeki en büyük itici güç oldu. Şimdi ise Covid-19 ve bulaş korkuları azaldı ancak çok daha başka bir korku büyüyor…
Bugün Vadi İstanbul’da iki grup arasında çıkan çatışmada 5 kişi yaralandı ve konu sabah saatlerinden beri Türkiye gündemini ele geçirdi. Eski şaşaalı günlerine dönmeyi bekleyen AVM’ler şimdi de güvenlikle ilgili tereddütleri aşmak ve tüketicinin “O kadar insan AVM’ye silahla nasıl girebiliyor?” sorusunu yanıtlamak zorunda.
Hollanda’dan çok tartışılacak karar: Et reklamları yasaklandı
Hamburger veya pizza reklamlarının olmadığı bir dünya hayal edin. Bekleyin… Bu şu anda dünyanın bir yerlerinde gerçekleşiyor. Hollanda’nın Haarlem şehrinde kamusal alanlarda et reklamı yapılması yasaklanıyor. Yasağın amacı ise yerel otoritenin et tüketiminin sebep olduğu karbon emisyonlarını azaltmak istemesi.
The Guardian’a göre, otobüslerde, barınaklarda ve halka açık yerlerdeki ekranlarda et ürünleri içeren reklamlara izin verilmeyecek. Ancak beklendiği gibi, herkes yeni kuraldan çok da memnun değil.
Kamuya açık pazarlama kampanyaları yapılması yasaklanan diğer konular arasında havacılık, fosil yakıtlar ve fosil yakıtlı motorlarla çalışan arabalar yer alıyor. Yasak 2024 itibarıyla yürürlüğe girecek.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Damat Ferit |
2 | Murat Bardakçı |
3 | Abdurrahman |
4 | Vahdettin |
5 | Osmanlı |
6 | Ahmet Hakan |
7 | Türkiyeli |
8 | Ekmek 1 |
9 | Eda Ece |
10 | #ogretmenlerayrısmayacak |