Getir, New Yorklu online marketi satın aldı | Son 24 saatin gündemi
Getir, yıllık cirosu 650 milyon dolar olan ve 3 binden fazla çalışanı bulunan ABD merkezli online market şirketi FreshDirect’i, ABD’nin en büyük gıda perakende gruplarından biri olan Ahold Delhaize’den satın aldı.
FreshDirect, 20 yılı aşkın süredir online market alışverişinin öncüleri arasında yer alıyor. Şirket, en iyi tarım ve gıda üreticileriyle çalışarak taze gıda ürünlerini doğrudan müşterileriyle buluşturuyor.
FreshDirect’in iş modeli, Getir’inkinden farklı olarak, siparişlerin günün belli saatlerinde ev veya ofislere randevu usulü teslimatı üzerine kurulu. FreshDirect 400 kamyondan oluşan filosu ve New York bulunan 60 bin metrekare büyüklüğündeki dağıtım merkeziyle ABD’nin en kalabalık eyaleti New York’un yanı sıra New Jersey ve Connecticut’da hizmet veriyor.
Restoran ve kafelerde yeni dönem: Girişte fiyat listesi yer alacak
Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan Fiyat Etiketi Yönetmeliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete’de yayımlandı. 1 Ocak 2024’ten itibaren yürürlüğe girecek yönetmelikle birlikte işletmeler artık görünen yerlerde, açık bir şekilde fiyat listesi sergileyecekler.
Yönetmelik, hizmetlerin niteliği ve tüketiciye sunuluş biçimine göre belirlenen tarife ve fiyat listelerine dair bilgilerin, iş yerinde bulunan belge, levha, pano ve benzeri araçlar aracılığıyla tüketicilere açıkça sunulmasını öngörüyor. Özellikle lokanta, restoran, kafe, pastane gibi yiyecek ve içecek hizmeti sunulan yerlerde, bu bilgiler iş yerinin giriş kapısının önüne ve hizmet sunulan masalara konulacak. Bu yolla, tüketicilerin bu bilgilere kolaylıkla ulaşması sağlanacak.
Volkswagen bir markasının otomobil üretimini durduruyor
İspanya’nın önde gelen otomobil markalarından biri olan Seat, 1990 yılında Volkswagen Group tarafından satın alındı. Marka uygun fiyatlı araçlarıyla Avrupa pazarında önemli bir konum elde etti. Ancak, Volkswagen Group, 2030 yılına kadar Seat markasının otomobil üretimini durdurma kararı aldı.
Volkswagen Group CEO’su Thomas Schäfer, Eylül ayında Münih Otomobil Fuarı’nda yaptığı konuşmada “Seat’in geleceği Cupra’dır” dedi. Schäfer, bu kararın nedeninin Cupra’nın daha büyük ticari potansiyele ve popülerliğe sahip olması olduğunu vurguladı.
Markanın otomobil üretimi durduruldu ancak, marka mobilite alanındaki yatırımlarını sürdürmesi bekleniyor.
Metropollüler daha hızlı “yaşlanıyor”!
Esas Gayrimenkul’ün FutureBright Group iş birliğiyle gerçekleştirdiği “Orta Yaş Türkiye’si ve Perakende” araştırmasına göre Türkiye’deki emekli sayısı 15,2 milyona ulaştı. Bu rakam 5 Avrupa ülkesinin nüfusunun toplamına denk geliyor… Veriler 2080 yılında Türkiye’deki yaşlı bağımlılık oranının yüzde 43,6’ya ulaşacağı öngörüsüne dikkat çekerken ekonomik refahın yaşlı hissetme konusundaki negatif etkisini de gözler önüne seriyor. Ekonomik refahın olmadığı bir senaryoda ise metropol insanı kırsaldakine oranla daha hızlı yaşlanıyor… Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Yılın anketi! 2023’ün “en”leri sizin oylarınızla belli oluyor!
Cumhuriyet’in 100. yılını kutladığımız koskoca bir yılı ardımızda bırakıyoruz. Gündemin bir an olsun sakin kalamadığı, krizlerin, başarıların, acıların ve mutlulukların yılı 2023’ün “en”lerini hep birlikte seçmeye ne dersiniz?
Marketing Türkiye için Poltio’nun gerçekleştirdiği dev ankette; sinemadan spora, ülke gündeminden magazine birçok alanın en iyilerini sizin oylarınız belirleyecek. Gelin yılın panoramasını birlikte çekelim ve 2023’ün “en”lerini siz belirleyin… Ankete göz atmak için TIKLAYIN.