9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dezenformasyonla Mücadele Yasası Resmi Gazete’de yayınlandı | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Dezenformasyonla Mücadele Yasası Resmi Gazete’de yayınlandı | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
18 Ekim 2022
4 dk okuma
Dezenformasyonla Mücadele Yasası Resmi Gazete’de yayınlandı | Son 24 saatin gündemi

TBMM’den madde madde geçerlilik alan Dezenformasyonla Mücadele Yasası bugün Resmi Gazete’de yayınlandı.

Yürürlüğe giren yasa aynı zamanda sosyal medyada yeni bir dönemin başladığına işaret ediyor. Yeni yasanın yürürlüğe girmesiyle birlikte “endişe, korku veya panik yaratmak amacıyla ülkenin iç ve dış güvenliği, kamu düzeni ve genel sağlığı ile ilgili gerçeğe aykırı bir bilgiyi, kamu barışını bozmaya elverişli şekilde yayan” kimse 1,5 yıldan 4,5 yıla kadar hapisle yargılanacak. Üstelik bu “haber yayma” tabiri bir gazetenin köşe yazısını da “retweet”leri de kapsıyor…

Sinemalarda yeni dönem başlıyor, Cinemaximum tarihe karışıyor!

Dezenformasyonla Mücadele Yasası Resmi Gazete’de yayınlandı | Son 24 saatin gündemi

Pandemi dönemiyle birlikte toplumun izleme alışkanlıkları da elbette derinden etkilendi. Sağlık önlemleri gereğince ilk kapanan alanların başında da sinema salonları geliyordu. Pandeminin ardından vizyona giren pek çok sinema filmi gişe beklentilerinin altında kalmış olsa da sektör bir şekilde varlığını korumaya ve yatırım almaya devam ediyor.

31 şehirde 90 sinema işletmesi ve 778 salonu ile Türkiye’nin en büyük sinema zinciri olarak hizmet veren Mars Cinema Group da köklü bir değişikliğin kapısını araladı.

“Cinemaximum” adıyla hizmet veren CGV Mars Cinema Group, Paribu ile iş birliğine giderken Cinemaximum adı da “Paribu Cineverse” olarak değiştirildi. Mars Cinema Group’a ait tüm dijital sayfalardan Cinemaximum adı ve logosu kaldırılırken yerini “Paribu Cineverse” ve Paribu logosu aldı…

https://twitter.com/cinemaximum/status/1580850395169009664

TikTok canlı yayınlarına yaş sınırı geliyor

Dezenformasyonla Mücadele Yasası Resmi Gazete’de yayınlandı | Son 24 saatin gündemi

TikTok, uygulamadaki canlı yayınlarda bazı değişikliklere gideceğini duyurdu. Buna göre platformda canlı yayın açmak için yaş sınırı 16’dan 18’e yükselecek. Ayrıca kullanıcılar önümüzdeki haftalardan itibaren yalnızca yetişkinlerin izleyebileceği canlı yayınlar yapabilecek.

Değişiklikleri platformun daha güvenli hale gelmesi için yaptığını belirten TikTok, yaş sınırını 23 Kasım’dan itibaren devreye sokacak. Yetişkinlere özel canlı yayınların ise ne zaman uygulamaya gireceği henüz belli değil. Yetişkinlere yönelik yayınların içeriklerinin neler olacağı tam olarak bilinmiyor ancak platformun politikalarına göre cinsellik, şiddet gibi ögeler barındırmayacak. Son olarak canlı yayınlara farklı kullanıcılar da eklenmesini sağlayan “Multi-Guest” özelliğine de yenilikler getiren TikTok’ta kullanıcılar artık canlı yayınlarını beş diğer kullanıcıyla birlikte gerçekleştirebilecek.

FLO, erişilebilir hizmet modeline geçiş yapıyor

flo-blindlook

15 Ekim Beyaz Baston Günü’nde BlindLook ile iş birliğini duyuran FLO, engellilerin özel gereksinimlerine uygun erişilebilir bir hizmet modeline geçiş yapıyor. BlindLook’un geliştirdiği sesli simülasyon teknolojisi aracılığıyla görme engelli müşterilerinin flo.com.tr ve FLO mobil uygulamasını rahat bir şekilde kullanabilmesini sağlanıyor. 

Hayata geçirdikleri uygulama ile 15 Ekim Dünya Beyaz Baston Günü’nün anlamına uygun bir adım atmış olmaktan mutluluk duyduklarını ifade eden FLO Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, “Sürdürülebilir bir geleceğe olan inancımızla engelsiz bir alışveriş platformu olmak için sürekli kendimizi geliştiriyoruz. Herkesin ayakkabıcısı olma misyonumuz doğrultusunda özel gereksinimlere uygun yeni nesil çözümler üretmek için çalışıyoruz. BlindLook ile iş birliği yaparak engelleri teknoloji ile aştığımız daha erişilebilir bir dünya için gönüllü bir adım attık. Online alışverişte görme engelli müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun şekilde hizmet veren Türkiye’nin ilk erişebilir alışveriş deneyimi sunan moda perakende markası olmaktan gurur duyuyoruz. Tüm sektörel paydaşlarımızı da 1 milyon görme engelli vatandaşımızın hayatını kolaylaştırmak için attığımız adımlara ortak olmaya davet ediyoruz” dedi.

BlindLook Kurucu Ortağı Sadriye Görece ise “Türkiye’de 1 milyon görme engelli birey yaşıyor. Görme engelli kitlenin ailesini ve yakın çevresini de dahil ettiğimizde, 5 milyon kişinin hayatına dokunan bir kapsayıcılık örneğine imza attık. Bizim için herkesin özgürce ve bağımsızca yaşayabildiği bir dünya mümkün. Bu partnerlik görme engellilerin dışarıda özgürce adımlar atmasını ve kendi ayakları üzerinde durma çabalarını da destekliyor.  FLO’ya eşit ve engelsiz bir dünya hayalimizi paylaştığı ve bu hayali destekleyip, büyüttüğü için teşekkür ederiz” şeklinde konuştu. 

Z’ler, ebeveynlerinin çevrim içi alışkanlıklarını “korkunç” buluyor

Z'ler ebeveynlerinin çevrim içi alışkanlıklarını korkunç buluyor

Parola yönetimi servisi 1Password ve güvenlik yazılımı şirketi Malwarebytes tarafından 1000 Z kuşağı üyesi ve ebeveynleriyle gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, hem ebeveynler hem de çocuklar çevrim içi gizlilik ve güvenlik konusunda endişe duyuyor ancak ne yapacakları konusunda oldukça farklı görüşlere sahipler. Ebeveyn denetimini hack’leyen Z’ler, ebeveynlerinin çevrim içi güvenlik konusunu hiç anlamadıklarını düşünüyor ve onların dijital alışkanlıklarını ortadan kaldırmak istiyor.

Verilere göre ebeveynler ve çocukların hem güvenlik risklerine olan bakışı hem de riskli durumlara karşı verdikleri tepkiler oldukça farklı. Örneğin, ebeveynlerin yüzde 89’u çocuklarının dijital ayak izlerini takip ettiklerini belirtirken, gençlerin yüzde 66’sı ebeveynlerinin “hesaplarına dokunmadığını” söylüyor. 

Benzer şekilde, ebeveynlerin yüzde 70’i evdeki bilgisayarlara ebeveyn denetimi kurduklarını söylerken, gençlerin yüzde 62’si ev cihazlarındaki ebeveyn denetiminin etkinleştirilmediğine dikkat çekiyor.

Z kuşağı katılımcıların yüzde 13’ü dijital ayak izlerini gizlemek için VPN değiştirdiğini veya ebeveynlerinin bilmediği bir cihaz kullanarak (yüzde 9) ayak izlerini sildiğini itiraf ediyor. Gençlerin yüzde 56’sı ilk çevrim içi hesabına 12 yaşında veya daha genç bir yaşta sahip olduğunu ve yüzde 63’ü bir hizmete kaydolmak veya bir siteyi ziyaret etmek için yaşı hakkında yalan söylediğini söylüyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dijital pazarlama iletişimi dünyasının en iyileri MIXX Awards sahnesinde ödüllendirildi
Haberler
Dijital pazarlama iletişimi dünyasının en iyileri MIXX Awards sahnesinde ödüllendirildi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Türk halkı Öcalan'ın silah bırakma çağrısını nasıl değerlendiriyor?
Haberler
Türk halkı Öcalan’ın silah bırakma çağrısını nasıl değerlendiriyor?
Marketing Türkiye
5 Mart 2025
PETA, 90'lar tarzı kampanyasıyla hayvan deneylerinin karanlık gerçeklerini gözler önüne seriyor
Haberler
PETA, 90’lar tarzı kampanyasıyla hayvan deneylerinin karanlık gerçeklerini gözler önüne seriyor
Sena Tufan
20 Mart 2025
İş yerinde stresle başa çıkmanın 10 yolu!
Haberler
İş yerinde stresle başa çıkmanın 10 yolu!
İrem Alimoğlu
9 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.