31 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Artık App Store'da da reklam yayınlanacak... | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Artık App Store’da da reklam yayınlanacak… | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
24 Ekim 2022
3 dk okuma

Görme engelli bireylerin oyun oynayabilmesi için geliştirilen cihaz gerçek hayatı da kolaylaştırıyor!

Artha France adlı bir teknoloji şirketi, görme engelli bireylerin görüyormuş gibi hareket edebilmesine yarayan ve çevrelerindeki şeylerin farkında olmalarını sağlayan bir cihaz geliştirdi. Paris’te gerçekleşen ParisGamesWeek etkinliğinde tanıtılan cihaz bugün yalnızca Trackmania ile uyumlu çalışıyor olsa da gelecek için büyük heyecan uyandırıyor…

Kamera veya ekrandan gelen görüntüleri ciltteki duyulara ileten dokunsal bir geri bildirim kemeri geliştiren Artha France şirketi bu yeni teknolojiyi Trackmania oyununda test etti.

Görme engelli bir bireyin bu teknolojiyi kullanmayı öğrenmesi, Trackmania oyunu sayesinde yaklaşık 20 saat kadar sürüyor. Daha sonrasında oyunu oynayarak geri bildirim kemerinin hissiyatını kavrayan görme engelli bireyler, bu teknolojiyi gerçek hayatta da etrafındakilerin farkında olmak için kullanabiliyor…

App Store, reklam vitrinini açıyor

Artık App Store'da da reklam yayınlanacak... | Son 24 saatin gündemi

Geçtiğimiz haftalarda Apple’ın Harita, Books ve Podcasts gibi uygulamalarda ve uygulama mağazasında reklam göstermek istediği iddia edilmişti. Şirketin yayınladığı blog yazısıyla konunun detayları belli oldu. 25 Ekim’den itibaren App Store’un “Bugün” sekmesinde “önerilen uygulamalar” şeklinde reklamlar yer alacak.

Bugün sekmesinde öne çıkarılan içerikler hali hazırda vardı ancak bu içerikler Apple tarafından seçiliyor ve reklam olarak satılmıyordu. Belirtilen tarihten itibaren Çin dışında her ülkede iPhone kullanıcıları, App Store girdiklerinde “Bunları da beğenebilirsiniz” kısmındaki reklamlarla karşılaşacak. Böylece reklamverenler içeriklerini öne çıkarabilecekler.

Netflix 2023 itibariyle ücretsiz şifre paylaşımına izin vermeyecek

Artık App Store'da da reklam yayınlanacak... | Son 24 saatin gündemi

Pandemi rüzgarıyla birlikte en çok kullanılan streaming platformu haline gelen Netflix, bu yıl ciddi oranda abone kaybetti.

Streaming devi bu kaybı önlemek adına iki önemli adım attı; reklamlı abonelik paketi geliştirme ve şifre paylaşımını engelleme.

2023’te hane dışına şifre paylaşımı için ek ödeme talep etmeye başlayacağını açıklayan Netflix, bu modeli ilk olarak Arjantin, Dominik Cumhuriyeti, Honduras, El Salvador ve Guatemala’da kullanıma sundu. Bu bölgelerdeki izleyiciler, hesaplarını farklı hanelerden kullanıcılarla paylaşmak için ayda fazladan 2,99 dolar ödüyor.

Söz konusu şifre paylaşım ücretinin hangi ülkede ne kadar olacağı henüz netlik kazanmadı ancak 15,50 dolar olan reklamlı abonelik modelinden yüzde 55 daha ucuz olması bekleniyor.

Aranızda medyaya güvenen var mı?

Artık App Store'da da reklam yayınlanacak... | Son 24 saatin gündemi

Medyanın erişim gücünden ve hızından hiçbirimizin şüphesi yok ancak emin olduğumuz bir başka şey varsa aynı erişim gücüne ve hızına “yanlış bilgi”nin de sahip olduğu… Tam da bu sebeple medyada güven ortamını yaratmak artık her zamankinden çok daha zor. Marketing Türkiye için Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği ve Ekim sayısında yer alan “Türkiye’de Medyaya Güven Araştırması”na göre toplumun yüzde 82’si medyaya güven duymadığını belirtiyor. 18-24 yaş aralığında ise “medyaya güveniyorum” diyen tek bir kişi bile yok! Çalışma çarpıcı sonuçlarıyla birlikte “nispeten” güvenilir medya markalarını da gözler önüne seriyor… Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.

Netflix mi, Disney mi yoksa Amazon mu? Yarışta kim önde?

Streaming

Dizi ve film izlemek için kullanılan platformlara olan ilginin artmasıyla beraber kullanıcılara sunulan alternatifler de çoğalıyor. Haliyle rekabet ortamı giderek kızışıyor. Netflix, dünya çapında milyonlarca kişiyi ekran başına kilitleyerek gösterdiği başarıyla uzunca bir süre liderlik bayrağını elden bırakmadı ancak Disney Plus ve Amazon Prime dahil pek çok dev şirket kendi streaming platformlarıyla pazara çıkınca dengeler değişti… Peki 2021-2022 döneminde platformların ziyaretçi ortalaması nasıl oluştu? 

Gemius verilerine göre 2021’de Netflix’in gerçek ziyaretçi ortalaması dikkate alındığında yüzde 74’lük bir paya sahip olduğu görülürken Prime’ın ise yüzde 13 ile oldukça arkalarda kaldığı dikkat çekiyor. Ancak 2022 yılına gelindiğinde tablo değişmeye başlıyor. Özellikle de Disney Plus’ın ortaya çıkması ve hızlı bir şekilde büyümesiyle birlikte Netflix’in kullanıcı payında azalma görülürken Prime’ın da sınırlı da olsa büyüme kaydettiği görülüyor. 2022’de Netflix’in gerçek ziyaretçi ortalaması yüzde 68’e düşerken, Disney Plus yüzde 35 ile pazara iyi bir giriş yapıyor. Prime ise önceki yıla kıyasla oranı yüzde 13’ten yüzde 17’ye çıkarıyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.

featured
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor...
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye, "çalışan mutluluğu" konusunda dünya ortalamasının "çok" gerisinde...
Haberler
Türkiye, “çalışan mutluluğu” konusunda dünya ortalamasının “çok” gerisinde…
İrem Alimoğlu
20 Eylül 2025
Banksy'nin yeni "adalet" eseri sarayda!
Haberler
Banksy’nin yeni “adalet” eseri sarayda!
Nafizcan Önder
8 Eylül 2025
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Haberler
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
İrem Alimoğlu
18 Eylül 2025
"Çocuk kozmetik markaları"nın sayısı artıyor. Sektörün yenisi: Yes Day
Haberler
“Çocuk kozmetik markaları”nın sayısı artıyor. Sektörün yenisi: Yes Day
Sena Tufan
23 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.