Google üçüncü parti çerezlerinin alternatifi ne?
Google ve reklam teknolojisi oyuncuları, çerezler olmadan güvenilir bir kampanya ölçüm çözümü geliştirmek için uğraşıyorlar. Henüz sektörün standart bir çözüm üzerinde anlaştığına dair bir işaret yok.
Google, Chrome tarayıcısında 2022 yılına kadar üçüncü parti çerezleri kapatmayı planladığını duyurduğunda, reklam endüstrisinin çerezleri gizlilik açısından güvenli bir alternatifle değiştirme çabalarını hızlandırdı. Çerezler olmadan insanları teşhis etmenin yollarını sunan birkaç oyuncu olsa da, sektör herkesin kullandığı tek bir evrensel standart üzerinde anlaşmaya varmaya yakın değil. Açık web’de kullanıcıları takip etmenin yeni yollarına rehberlik etmeyi uman önde gelen bir katılımcı olan Google bile, 2022 son tarihinin uzatılabileceğini belirtti.
Google’ın üçüncü taraf çerez değişimine yönelik ürün geliştirmesine liderlik eden Chetna Bindra, The Drum’a “İyi ilerleme kaydettiğimizi düşünüyoruz. Kendimize güvenmeye devam…” diyor.
Google daha fazla yayıncı istiyor
Google ve reklam teknolojisi firmaları yeni kimlik teknolojisi yaklaşımlarının geliştirilmesine öncülük etmiş olsa da, birçok yayıncı ve marka sınırda kaldı. Ancak bazıları, reklam tedarik zincirinin her bileşeninin geliştirme sürecinde daha iyi temsil edilmesi gerektiğini savunuyor. Örneğin, bağımsız yayıncılar, kampanya ilişkilendirme ve yayıncı getirisi gibi endişelerinin yeni kimlik sürecinde adil bir şekilde ele alınmasını sağlamak için daha fazla dahil olabilir.
Kimlik teknolojisi geliştirme ve yayıncıların testlerine katılım eksikliğinin Google’ın sürecini engellediğini öne süren Bindra, “Yayıncıların sürece dahil olmasının yardımı olacağını düşünüyorum” diyor.
Dijital reklam danışmanlığı Beeler.tech’in CEO’su ve eski AdMonsters Başkanı Rob Beeler, yayıncıların şu anda belirsiz bir çerezsiz kimlik geliştirme sürecine dahil olacak kaynaklara veya herhangi bir veriye sahip olup olmadıklarının sorgulanabilir olduğunu söylüyor. Beeler, sektörün 2022 yılına kadar çerezler için sürdürülebilir bir alan olmasının şüpheli olduğunu öne sürüyor.
Google’ın yeni FLOC yöntemi
Google’ın geçen ay test etmek için tanıtılan en son fikirlerinden biri , rastgele makine öğrenimi için oluşturulmuş kullanıcı gruplarını içeriyor. “Federated Learning of Cohorts” veya FLOC yöntemi, giderek daha kısıtlayıcı olan gizlilik gereksinimlerini karşılayan kişiselleştirilmiş reklam hedefleme ve ölçüm için ilgi ve dönüşüm profilleri oluşturmayı amaçlıyor. Google’ın, gizlilik korumalı alanı olarak bilinen diğerlerinin test etmesini istediği çerez değiştirme araçları koleksiyonunun bir parçası.
Google, punk emo, blues rock ve psychedelic gibi müzik ilgi alanı kategorilerinin yanı sıra belgesel, kara film ve western gibi film türleriyle ilişkili hedeflenebilir gruplar oluşturmak için herkese açık veri kümelerini kullanarak bu yeni FLOC yaklaşımını test etti. Bindra, bir kohortun yüzlerce veya binlerce kullanıcıdan oluşabileceğini ve her kohortun kendi özgün kimliğini alacağını söylüyor. Buradaki fikir, kişiselleştirmeyi çerez kullanmadan, kimlik paylaşan tarayıcılar olmadan, kişileri bireysel düzeyde tanımlamadan ve benzer bir doğruluk düzeyini korurken elde etmek.
Google’ın kontrolü artıyor mu?
İşlerini üçüncü parti çerez veri paylaşımı üzerine kuran Criteo, Lotame ve The Trade Desk gibi reklam teknolojisi firmaları kendi evrensel kimlik yöntemlerini geliştirdiler ve bazıları, çerezlerden uzaklaşmanın akabinde Google’ın daha da baskın çıkmasından endişe ediyor.
Reklam teknolojisi firması Lotame, Ekim ayında açık web için kendi evrensel kimlik ürününü açıklamadan önce, firmanın İşletme Müdürü Mike Woosley, Google’ın gizlilik korumalı alanının Google’ın yerini daha da sağlamlaştıracağını, bir dizi endüstri oyuncusunu yok edeceğini ve tüketiciye çok az kontrol vereceğini ifade etti.