Google’ın geçtiğimiz yıl Türkiye ekonomisi ve tasarrufuna katkısı ne oldu?
Google Türkiye, 2021 yılına ilişkin açıkladığı raporda Türkiye’de 476 milyar TL’lik ekonomik değer oluşturduğunu kaydetti. Bu rakam Türkiye’nin GSYH’sinin (Gayri Safi Yurtiçi Hasıla) yüzde 6.6’sına tekabül ediyor.
Google Türkiye, 2021 yılında Türkiye ekonomisine 476 milyar TL’lik bir katkı sağladığını açıkladı. Bu katkıyla ilgili detaylar ise şöyle;
- Reklam ürünleri 193 milyar TL
- Haritalar ve İşletme Profili hizmeti 62 milyar TL
- Cloud ve Workspace hizmeti 12 milyar TL
- Android ve Google Play hizmeti ise 210 milyar TL’lik değer oluşturdu.
Ayrıca Google, 570 bini kadın olmak üzere 2 milyon kişiye istihdam sağladı. Böylece Türkiye’deki istihdamın yüzde 6’sı karşılandı. 2018 yılından bu yana Türkiye’deki varlığını 3,3 katına çıkartan Google, 2025 yılına geldiğimizde 1,1 trilyon TL’lik ekonomik katkı oluşturmayı hedefliyor.
Google tarafından paylaşılan verilerdeki en dikkat çeken detaysa teknolojiyle yapılan tasarrufun görünürlük kazanması oldu. Açıklamaya göre 2021 yılında Haritalar uygulaması, tüketiciye toplamda 39 milyar TL‘lik yakıt ve zaman tasarrufu sağladı. Şirketin Arama hizmetinin ise 2,3 milyar saat tasarruf sağladığı paylaşıldı.