4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Haberler

Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”

Nafizcan Önder
31 Mayıs 2025
2 dk okuma

XSIGHTS’ın her çeyrek gerçekleştirdiği gizli müşteri araştırması, 2025’in ilk çeyreğinde hizmet kalitesine dair endişe verici bir tablo ortaya koydu. Araştırma sonuçlarına göre müşteri deneyim puanı, geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla 6 puanlık bir düşüşle 78’den 72’ye geriledi. Bu, hizmet performansında yüzde 8’lik bir kayıp anlamına geliyor.

En büyük darbe satış çabasına, müşteri iletişimine ve genel hizmet deneyimine geldi. XSIGHTS’ın verilerine göre bu durum yalnızca taktiksel çözümlerle değil, kökten bir stratejik dönüşümle aşılabilir. Müşteri memnuniyetinin bir anda değil, zamanla azaldığını hatırlatan araştırma, markalara “radikal adımlar için şimdi tam zamanı” mesajı veriyor.

Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"

Satışta motivasyon krizi

Araştırmanın en dikkat çekici bulgularından biri, satış çabasındaki yüzde 9’luk düşüş oldu. 2024’ün ilk çeyreğinde 64 olan satış puanı, bu yıl 55’e geriledi. XSIGHTS uzmanları, bu düşüşün ardında motivasyon eksikliği ve yetersiz eğitim süreçlerinin yattığını vurgularken; çözümün yeniden yapılandırılmış eğitim programları ve performansa dayalı teşvik sistemlerinde olduğunu belirtiyor.

İlk temasta soğukluk…

Müşterinin ilk temas noktası olan karşılama performansı da düşüşten nasibini aldı. 2024’te ortalama 71 olan puan, 2025’in ilk çeyreğinde 69’a geriledi. Bu küçük ama kritik düşüş, müşteri algısında büyük etkilere yol açabilir. XSIGHTS, bu alandaki eksiklerin samimiyet, profesyonellik ve denetim süreçleriyle giderilebileceğini ifade ediyor.

Ürün sunumu güçlü ama…

Ürün sunma süreci diğer alanlara kıyasla güçlü görünse de, 2024’teki 84 puanlık zirveden 2025’te 80 puana inmesi dikkat çekici. Sunum tekniklerinin ve ürün bilgisinin, satın alma kararlarını doğrudan etkilediği göz önüne alındığında, bu alandaki zayıflama uzun vadede büyük riskler doğurabilir.

İletişim de alarm veriyor

Araştırmanın en çarpıcı verilerinden biri ise müşteri iletişimi alanında. 2024’te 91 puanla zirve yapan bu alan, 2025’te 85 puana indi. XSIGHTS, bu düşüşü “empati ve çözüm odaklılıkta yaşanan zayıflama” olarak yorumluyor. Müşteriyle kurulan her temasın, marka itibarı için stratejik önem taşıdığı vurgulanıyor.

Müşteri deneyiminde yeni bir dönem başlıyor

XSIGHTS’ın bulguları, sektördeki tüm oyuncular için önemli bir uyarı niteliğinde. Araştırma, mevcut hizmet anlayışının sınırlarına ulaştığını ve müşteri sadakatinin sürdürülebilirliği için artık yüzeysel çözümler yerine yapısal dönüşümler gerektiğini gösteriyor. Kısacası: Markalar için müşteri deneyimini yeniden tasarlama zamanı geldi.

featured xsights
1 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
2 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
3 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
4 Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
5 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Güncel Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Haberler
Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Sena Tufan
6 gün önce
Bosch'tan önemli adım ancak eksik...
Haberler
Bosch’tan önemli adım ancak eksik…
Ali SAYDAM
3 hafta önce
LeBron James'in "hayatımın kararı" açıklaması, marka iş birliği çıktı!
Haberler
LeBron James’in “hayatımın kararı” açıklaması, marka iş birliği çıktı!
Sena Tufan
3 hafta önce
Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Haberler
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Sena Tufan
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.