Giyim alışverişlerinin yüzde 50’sine yakını ayakkabı ve çanta!
İnternetten giyim alışverişi yapanların büyük bir çoğunluğunu kadınlar oluşturuyor. İndirimler ve kampanyaları da yakından takip eden, alışverişten önce bir dedektif misali alacağı ürünü araştıran kadınların en çok tercih ettiği ürünler ise ayakkabı ve çanta.
İkinci el kıyafeti bir araya getiren Modacruz’da, satın alınan ürünlerin neredeyse yarısının ayakkabı ve çantalar olduğu açıklandı.
Satılan her 5 ayakkabıdan 1’ini sneaker’lar oluşturuyor. Favori ayakkabı sneaker’lar olsa da, topuklu ayakkabı tutkusundan da vazgeçilmiyor. Mevsimler ve trendler de satışları direkt etkiliyor. Örneğin babet satışları Mart ayında tam yüzde 60 artış gösterdi.
Bu yılın trendi sırt çantalarında ise, sonbahar aylarına göre satışlar yüzde 80 arttı.
Konu renkler olunca tercih klasiklerden yana. Hem çantada hem ayakkabıda en çok siyah ve kahverengi tercih ediliyor.
Babet mevsimi Mart’ta açıldı
Genel rakamlar sneaker’ları ilk sıraya taşısa da, baharın gelmesi ile babet satışlarında büyük bir artış gözlemlenmeye başlandı. Modacruz kadınlarının bahar hazırlıkları sayesinde, Mart ayında babet satışları Şubat’a göre yüzde 60 arttı.
Sırt çantası trendi satışları yüzde 80 artırdı
Özellikle son 1 yıldır genç yaşlı herkesin kalbini çalan sırt çantalarının yükselişi durdurulamıyor. Ocak-Mart döneminde, önceki üç aya kıyasla sırt çantası satışları tam yüzde 80 arttı. Yüzlerce farklı modeli ile artık en formel ortamda bile kabul gören sırt çantaları daha uzun bir süre ilgi odağı olmaya devam edecek gibi görünüyor.
Ayakkabıda ve çantada favori renk siyah
Ayakkabı ve çantada favori renk ise siyah. Satılan her 10 ayakkabının ve her 10 çantanın 4’ü siyah renkte. Ayakkabılarda siyahı kahverengi ve beyaz takip ediyor. Çantalarda ise yine kahverengiyi çok renkli modeller izliyor.