GittiGidiyor reklam verimliliğini yüzde 30 arttırdı
Satışları büyütmeyi ve reklam harcamalarından elde edilen geliri yükseltmeyi hedefleyen GittiGidiyor, Facebook’un değer optimizasyon hedeflemesiyle reklam verimliliğini yüzde 30 artırma başarısını gösterdi.
2001 yılında kurulan Türkiye’nin ilk online pazaryeri GittiGidiyor, elektronikten giyime, dekorasyondan kozmetiğe kadar pek çok kategoride kullanıcılara geniş bir ürün yelpazesi sunuyor. Global e-ticaret devi eBay’in çatısı altında faaliyet gösteren GittiGidiyor’un 22 milyon kayıtlı kullanıcısı bulunuyor. Saniyede bir ürün satışı gerçekleşen platform, ayda ortalama 83 milyon ziyaret alıyor.
GittiGidiyor’un performans pazarlama ajansı Metrics34, kampanya performansını test etmek ve değerlendirmek için bahar aylarında iki farklı kampanya oluşturdu. 9 Nisan-18 Nisan 2018 tarihleri arasında yürütülen iki kampanyada Dinamik Reklamlar kullandı. Kampanya kapsamında sepetlerine ürün ekleyen ancak satın alma işlemini gerçekleştirmeyenler hedeflendi. Reklam optimizasyonunda birinin “değer”i, diğerinin ise “dönüşüm”ü hedeflemesi hariç, reklamlar birebir aynıydı.
Kampanyaların ek etkisini ölçmek için Çok Hücreli Dönüşüm Yükselişi Çalışması’nı kullanan GittiGidiyor, kampanya sonuçlarını hem birbirleriyle hem de kontrol gruplarıyla karşılaştırdı.
Sonuçlar, değer optimizasyonu hedeflemesinin etkinliğini ve başarısını gösterdi. Dönüşüm optimizasyonuna oranla hem satışlarda hem de reklam harcamalarından elde edilen gelirde artış sağlandı. GittiGidiyor’un değer optimizasyonunu kullanması, platform üzerinden yaptığı alışverişe daha yüksek bütçe ayırma eğilimi olan kullanıcılara ulaşılmasına yardımcı oldu.
Bu kampanyalar sonucunda;
- Dönüşüm optimizasyonuna oranla yüzde 30 daha yüksek reklam harcaması getirisi ve
- Ek gelir oranında 32 kat artış başarısı elde edildi.