24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gerçeğin içinde acı çekmek mi, rüyada yaşayıp mutlu olmak mı?
Haberler

Gerçeğin içinde acı çekmek mi, rüyada yaşayıp mutlu olmak mı?

Marketing Türkiye
28 Temmuz 2018
1 dk okuma

Bu soru The Matrix’in hayatımıza girmesinden itibaren filmlerde, kitaplarda, makalelerde sıkça karşımıza çıktı: Gerçeklere uyanmak mı, bir rüyada yaşamak mı? Compulsion Games’in fikrini bu sorudan ilham alarak oluşturduğu “We Happy Few” oyunu için çekilen reklam filmi oyunu tanıtmanın bir adım ötesine geçiyor ve sizi bu soruyu kendinize tekrar sormanızı sağlıyor.

The Matrix filminden önce Abre Los Ojos (Aç Gözünü) adlı İspanyol yapımı filmde de bu soru, asla görüş birliği sağlanamayacak bir şekilde izleyicinin karşısına geliyor.  Kaldıramadığınız kederlerinizi bir kenara bırakıp sadece görmek istediğiniz ve mutlu olduğunuz bir rüyayı mı tercih ederseniz yoksa çıplak gerçekliğin içinde acılarınızı kamufle etmeden tüm benliğinizle yaşamayı mı?

We Happy Few adlı oyunun hikayesi de bu temel soruya dayanıyor. Oyun 1960’ların distopik İngiltere’sinde geçiyor. Bölgelere ayrılan şehirde Joy adlı ilacı alanlar halüsinatif bir dünya içerisinde mutlu mesut yaşarken almayanlar suyu, gıdası tükenmiş bu distopyanın acımasızlığı içinde gerçeği yaşıyorlar.

Kickstand adlı Amerikalı kreatif ajans oyunun reklamını tek bir oyuncu ile sade bir dille yaparken reklamın ortasında oldukça çarpıcı bir dönüş yapıyor. Reklam filmindeki kadın “Joy” adlı ilacı kullanan biri olarak tecrübelerini anlatıyor. Çok acılar çektiğini ve artık hatırlamadığı için mutlu olduğunu ifade ederken hafızasında beliren gerçek anıların acılarıyla ara ara donup kalıyor. We Happy Few’un reklam filmi oyunun iletişim kampanyası olmaktan çıkarak gerçekten Joy adlı bir ilaç varmış ve onun reklamını izliyormuşsunuz hissini uyandırıyor. Aşağıda çıkan “Bu yan etkileri görürseniz ilacı geçici olarak bırakın, doktorunuza başvurun” uyarısı reklamı daha gerçekçi kılıyor.

Peki ya siz, yaşadığınız dünyanın acımasızlığını, korkunçluğunu size göstermeyecek ve size sürekli mutlu hissettirecek bir ilacı kullanır mıydınız, yoksa tüm acıları algılayarak hayatınıza devam etmeyi mi tercih ederdiniz?

 

1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
Haberler
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Google Asistan kaldırılıyor!
Haberler
Google Asistan kaldırılıyor!
Sena Tufan
17 Mart 2025
Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!
Haberler
Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!
Marketing Türkiye
16 Mart 2025
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Haberler
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.