Geleceği değiştiren kafalar iz bırakan markalar Ankara ’da buluşuyor…
Ankara Ticaret Odası ev sahipliğinde bu yıl ikincisi gerçekleşecek Ankara marka Festivali, 14–15–16 Aralık 2016 tarihlerinde Ankara Congresium’da kapılarını açacak. “AMF Kapılarını Geleceğe Açıyor” temasıyla gerçekleştirilecek festivale, Türkiye’de ve dünyada kendi alanında marka olmuş ünlü isimler konuşmacı olarak katılacak. Geçtiğimiz yıl yaklaşık 9 bin katılımcının takip ettiği etkinliği bu yıl 15 bin kişinin izlemesi bekleniyor.
Ankara Ticaret Odası ev sahipliğinde geçtiğimiz yıl pek çok markayı ve konuşmacıyı Başkentlilerle buluşturan Ankara Marka Festivali (AMF) bu yıl ikinci kez 14-15-16 Aralık tarihlerinde Ankara Congresium’da gerçekleştirilecek. Festivale, aralarında Hande Fırat, Cemil Tokel, Ahmet Pura, Mehmet Dinçerler, Sami Kariyo, Abbas Güçlü, Neslişah Alkoçlar Düzyatan, Fatma Turgut, Ferman Akgül, Murat Kolbaşı, Sinan Öncel, Nazım Salur, Hakan Baş, Evrim Aras, Gamze Cizrel’in de bulunduğu, kendi alanında bireysel marka haline gelmiş ünlü isimler, ekonomide lider firmaların üst düzey yöneticileri, uluslararası temsilciler, akademisyenler, marka, reklam ve iletişim dünyasından uzman konuşmacılar katılacak. AMF’de bu senenin ana oturumlarında marka inşası, marka kimliği, marka yaratma, tutundurma ve marka stratejileri, marka-patent koruma, Ar-Ge, teknoloji, marka aşkı ve sadakati, marka şahsiyeti, marka ve tüketici hakları, marka ve bilim kurgu ilişkisi, marka yaratmada bilimin rolü konuları ele alınacak. İlham veren isimler de iyi fikir, inovasyon, yaratıcılık, ilham, bilim, sanatçı ruh, sportmen tavır, hikaye yaratma, eğitim, kişisel gelişim, ekip ruhu, yarışmacı ruh, inanmışlık, deneyim, bencmarking, başarı öyküleri ve gençlik üzerine konuşacak. Geçtiğimiz yıl yaklaşık 9 bin katılımcının takip ettiği etkinliği bu yıl 15 bin kişinin izlemesi bekleniyor. 13 Aralık’ta özel davetliler ve basının katılımıyla açılışı yapılacak olan festival bu yıl “AMF Kapılarını Geleceğe Açıyor” temasıyla gerçekleştirilecek.
Türkiye’nin en kapsamlı marka festivali
Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da etkinliğin organizasyonunu üstlenen TemaCC CEO’su Taylan Özcan, Ankara Ticaret Odası’nın ev sahipliğini yaptığı Ankara Marka Festivali’nin içeriğini planlarken tek düşüncelerinin, içeriği dolu ve katılım olarak geniş bir yelpazeyle farklı bir konferans modelini Türkiye’de uygulamak olduğunu belirtiyor. “Geçtiğimiz sene ilkini gerçekleştirdiğimiz AMF bu anlamda bekleneni karşıladı” diyen Özcan, “67 konuşmacı ve 43 oturumla gerçekleştirdiğimiz festivalde 8 bin 700’un üzerinde katılımcı Ankara’nın markalaşma üzerine bilincini ortaya koydu. Bu yıl 14-15-16 Aralık’ta Congresium’da gerçekleşecek AMF ile Ankaralılar, bu sene Türkiye’nin en kapsamlı ve en çok konuşmacının yer aldığı marka festivalini izleyecek” diyor. Bu yılki festivalin yeniliklerinden bahseden Özcan, “15 Temmuz’da büyük Türkiye’nin yüce halkının gösterdiği iradeyi işleyeceğiz, teknolojinin 5’inci boyutunu anlatacağız, dijital medyada 10 sene sonrasını gösterecek, markalaşmanın geleceğini anlatacağız. Rol modellerin deneyim paylaşımları dışında gençlerimize önemli destek programları geliştirdik ve bu bağlamda 360 derece marka, 360 derece pazarlama, dijital pazarlama üzerine eğitim sınıfları oluşturduk. Özellikle bu eğitim sınıflarının oluşmasında basta Marketing Türkiye ekibi ve DPİD, İDA ve IAP’in büyük emekleri söz konusu. Bunun dışında müzik ve etkinlik yönetimi üzerine ve gastronomi üzerine sınıflar açtık. Türkiye’nin eğlence ve etkinlik sektörünün lider firmaları ve yöneticilerinin katıldığı müzik ve spor yönetiminin konuşulacağı verimli bir sınıf olacak. Gastronomi tarafında Mutfak Magazin dergisi ve ekibinin katkıları çok büyük. Büyük bir ekiple gerçekten leziz bir marka konferansına tanıklık edeceksiniz” diyerek festivalin bu yılki içeriğini özetliyor.
Sektör STK’larının desteği çok önemli
Festivalin bu yılki içerik oluşturma sürecini TemaCC ile birlikte üstlenen Marketing Türkiye’nin Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen ise festivali “Ankara Ticaret Odası’nın yaptığı en iyi işlerden biri” olarak değerlendirerek, “Geçen yıl festivalin ilki yapıldı. Bilgiyi toplayıp Anadolu’nun göbeğinde bilmesi gerekenlere aktarıyoruz. 100’den fazla konuşmacının katılacağı festivalde ünlü yüzler, sanatçılar, şarkıcılar, girişimciler, danışmanlar yer alacak. Üç tane sektör STK’sı; IAB, İDA, DPİD katılım sertifika programları düzenledi. AMF, henüz ikinci yılı olmasına rağmen Türkiye’nin en büyük marka festivali konumuna yükseldi. Bu konuda sektör STK’larının festivale sahip çıkması çok önemli. Mutlaka her yıl düzenlemeli ki amacına ulaşsın. Üstelik festival bu yıl içerik anlamında da çok dolu. Üç gün boyunca anlatımlar olacak. 15 bin kişi katılacak ve bu büyüklükle Ankara’nın İstanbul’la yarışacağı öngörülüyor” diyor.