1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Film izlemek boş zaman aktivitesi mi yoksa kültürel bir mesele mi?
Haberler

Film izlemek dünya görüşünü nasıl değiştiriyor?

Marketing Türkiye
3 hafta önce
2 dk okuma

Pandemi kısıtlamalarının tamamen ortadan kalkmasıyla birlikte diğer pek çok şeyle birlikte sinemaya olan ilgi de arttı. Peki ama filmler insanlar için tam olarak ne ifade ediyor? Hangi noktalarda ilham veriyorlar? Film izleme isteğinin ardında yatan motivasyonlar neler? Sinemaya gitmek mi yoksa bir eşyaya sahip olmak mı insanlar için daha kıymetli? İşte tüm bu soruların yanıtları Mastercard’ın Birleşik Krallık’ta gerçekleştirdiği araştırmada…

Cannes Film Festivali’nin resmi ortağı Mastercard tarafından yapılan bir araştırma, beş kişiden ikisinin (yüzde 42) dünyaya karşı bakış açılarını filmlerin değiştirdiğini ortaya koyuyor. Araştırmanın dikkat çeken bulgularına göre, Birleşik Krallık’ta neredeyse her beş kişiden dördü (yüzde 77), filmlerin kültürel meseleler hakkındaki görüşlerini değiştirdiğini ve iklim değişikliği de dahil olmak üzere (yüzde 41) toplumsal eşitliği (yüzde 39) ve kadın hakları (yüzde 22) gibi önemli konulardaki görüşlerini etkilediğini söylüyor. Bu da sinematik sesin gücünü gözler önüne seriyor.

Öte yandan katılımcıların beşte dördü (yüzde 88), sadece eğlence için film izlerken, yüzde 41’i dünya hakkında daha fazla bilgi edinmek için film izlediklerini ve ilham almak (yüzde 34), yaşamdan ders almak (yüzde 30), dünya meselelerinden ve trendlerden haberdar olmak gibi nedenlerle film izlediklerini belirtiyor.

Filmler toplumsal meselelere yönelik farkındalığı artırıyor

Bu kapsamda katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 53) daha önce farkında olmadıkları bir toplumsal meseleyi filmin gücü sayesinde öğrendiğini belirtirken dörtte biri (yüzde 26) konuyla ilgili bir film izledikten sonra sosyal bir amacı desteklediklerini açıkladı. Ayrıca katılımcıların yüzde 45’i konu önemli mesajları etkili bir şekilde iletmek olduğunda filmlerin kitaplardan daha etkili olduğunu kaydediyor.

Öne çıkan diğer veriler ise şöyle;

  • Pandemi sonrası, Birleşik Krallık’taki bir kişi ekran başında yıllık ortalama 186 saatten fazla vakit harcıyor.
  • Avrupa’da her beş kişiden ikisi (yüzde 39) artık sinemaya pandemi öncesinden daha fazla ilgi duyduklarını söylüyor.
  • Yüzde 61’lik bir kitle sinemaya gitmek gibi deneyimlere maddi eşyalardan daha fazla değer verdiğini belirtiyor.

Metaverse’ü en iyi anlatan 11 film…

featured Mastercard
1 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
2 Netflix reklamlı abonelikle ilgili kararını verdi | Son 24 saatin gündemi
Netflix reklamlı abonelikle ilgili kararını verdi | Son 24 saatin gündemi
3 L’Oréal Paris’in yeni güzellik elçisi Pınar Deniz oldu!
L’Oréal Paris’in yeni güzellik elçisi Pınar Deniz oldu!
4 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
5 İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Brandverse Awards
Brandverse Awards’ta yılın en iyileri ödüllerine kavuştu
KFC Uçarak Kapında
KFC Türkiye, pilot Uygulaması “Uçarak Parkında” ile parklarda da lezzetseverlerin yanında!
Brandverse Awards metaverse
Brandverse Awards’un metaverse’te gerçekleşecek ödül törenine davetlisiniz…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Seyahat harcamaları pandemi öncesi seviyelere ulaştı
Haberler
Seyahat harcamaları yön değiştiriyor
Gizem Yıldız
4 hafta önce
Sahne sanatları kan kaybediyor
Haberler
Sahne sanatları kan kaybediyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Haberler
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
Nafizcan Önder
17 Mayıs 2022
Orkid, 19 yıldır A Milli Kadın Voleybol Takımı'nı desteklemeyi sürdürüyor
Haberler
Orkid, 19 yıldır A Milli Kadın Voleybol Takımı’nı desteklemeyi sürdürüyor
Nafizcan Önder
30 Mayıs 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.