17 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Film izlemek boş zaman aktivitesi mi yoksa kültürel bir mesele mi?
Haberler

Film izlemek dünya görüşünü nasıl değiştiriyor?

Marketing Türkiye
6 Haziran 2022
2 dk okuma

Pandemi kısıtlamalarının tamamen ortadan kalkmasıyla birlikte diğer pek çok şeyle birlikte sinemaya olan ilgi de arttı. Peki ama filmler insanlar için tam olarak ne ifade ediyor? Hangi noktalarda ilham veriyorlar? Film izleme isteğinin ardında yatan motivasyonlar neler? Sinemaya gitmek mi yoksa bir eşyaya sahip olmak mı insanlar için daha kıymetli? İşte tüm bu soruların yanıtları Mastercard’ın Birleşik Krallık’ta gerçekleştirdiği araştırmada…

Cannes Film Festivali’nin resmi ortağı Mastercard tarafından yapılan bir araştırma, beş kişiden ikisinin (yüzde 42) dünyaya karşı bakış açılarını filmlerin değiştirdiğini ortaya koyuyor. Araştırmanın dikkat çeken bulgularına göre, Birleşik Krallık’ta neredeyse her beş kişiden dördü (yüzde 77), filmlerin kültürel meseleler hakkındaki görüşlerini değiştirdiğini ve iklim değişikliği de dahil olmak üzere (yüzde 41) toplumsal eşitliği (yüzde 39) ve kadın hakları (yüzde 22) gibi önemli konulardaki görüşlerini etkilediğini söylüyor. Bu da sinematik sesin gücünü gözler önüne seriyor.

Öte yandan katılımcıların beşte dördü (yüzde 88), sadece eğlence için film izlerken, yüzde 41’i dünya hakkında daha fazla bilgi edinmek için film izlediklerini ve ilham almak (yüzde 34), yaşamdan ders almak (yüzde 30), dünya meselelerinden ve trendlerden haberdar olmak gibi nedenlerle film izlediklerini belirtiyor.

Filmler toplumsal meselelere yönelik farkındalığı artırıyor

Bu kapsamda katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 53) daha önce farkında olmadıkları bir toplumsal meseleyi filmin gücü sayesinde öğrendiğini belirtirken dörtte biri (yüzde 26) konuyla ilgili bir film izledikten sonra sosyal bir amacı desteklediklerini açıkladı. Ayrıca katılımcıların yüzde 45’i konu önemli mesajları etkili bir şekilde iletmek olduğunda filmlerin kitaplardan daha etkili olduğunu kaydediyor.

Öne çıkan diğer veriler ise şöyle;

  • Pandemi sonrası, Birleşik Krallık’taki bir kişi ekran başında yıllık ortalama 186 saatten fazla vakit harcıyor.
  • Avrupa’da her beş kişiden ikisi (yüzde 39) artık sinemaya pandemi öncesinden daha fazla ilgi duyduklarını söylüyor.
  • Yüzde 61’lik bir kitle sinemaya gitmek gibi deneyimlere maddi eşyalardan daha fazla değer verdiğini belirtiyor.

Metaverse’ü en iyi anlatan 11 film…

featured Mastercard
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
3 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
4 6 Türk devi TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde!
6 Türk devi TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde!
5 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Güncel Haberler
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor...
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor…
İş dünyasına onlar yön veriyor: Platin Yakalar...
İş dünyasına onlar yön veriyor: Platin Yakalar…
Kafeler evlere taşınıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
Haberler
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Sena Tufan
3 Temmuz 2025
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
Haberler
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
İrem Alimoğlu
19 Temmuz 2025
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
Haberler
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.