Festivalin parodi reklamı davalık oldu
The Scorch Trials filminin başrol oyuncularıyla ABD merkezli fast food restoranı Quiznos bir araya gelerek Toasty.tv üzerinden bir parodi video yayınladı. Hazırlanan parodi film The Maze Runner 18 Eylül’de vizyona giriyor. Burning Man festivalinde geçen reklam filmi belirli klişeleri içererek komedi unsurunu yansıtıyor.
Reklam filmi genç nesillerin festival boyunca savunduğu ve reddettiği şeyleri festival sonunda dev alevlerle yakarak zarar vermesine değiniyor. Buna karşılık Burning Man organizatörleri yayınlanan parodi filmin etkinliği iki yüzlü gösterdiğini düşünerek tepki gösterdi.
Burning Man adına açıklama yapan Jim Graham, festivalin herhangi bir marka tarafından metalaştırılmamasının Burning Man festivalinin 10 temel kuralı arasında yer aldığını açıkladı. Her yıl etkinlik sonrası yapılan ürün yerleştirmelerine ve marka çalışmalarına yasal yollarla çözüm getirdiklerinin altını çizdi.