Haddinden fazla promosyon mesajı, tüketiciyi markadan soğutuyor
Markalar hemen her gün tüketicileri promosyonlardan haberdar eden mesaj yağmuruna tutuyor. Ancak pek tüketici bu mesajlara bildirim çubuğundan göz atıyor ve tamamını okumadan siliyor. Hal böyle olunca promosyon içerikli mesajların satın alma alışkanlıklarını ne denli etkilediği de tartışmaya açılıyor. Yapılan bir araştırma gösteriyor ki haddinden fazla promosyon içerikli mesaj tüketiciyi markadan soğutuyor.
Optimove tarafından “2022 Perakende Satın Alma Tercihlerine İlişkin Tüketici Araştırması”na göre tüketicilerin yüzde 47’si, çok fazla promosyon mesajı atan markalardan vazgeçeceğini söylüyor. Katılımcıların yüzde 71’i teklifin alaka düzeyine göre atılan promosyon mesajlarına açık olduğunu dile getirirken yüzde 63’ü bir perakendeciden alakasız mesajlar almaktan hoşlanmadığını belirtiyor.
Araştırma kapsamında tüketicilere hangi kanallardan alışveriş yapmayı sevdikleri de soruldu. Sonuçlar, tüketicilerin alışveriş yapmaktan en çok hoşlandığı kanalların mağazalar (yüzde 59) ve online kanalar (Yüzde 57,60) olduğunu gösteriyor. Katılımcıların yüzde 42’si ise onlineda ürün incelemesi yapıp mağazada satın almayı tercih ediyor.
“Tüketicinin alaka düzeyini bilmek gerekiyor”
Optimove CEO’su Pini Yakuel, “Perakende markaları, daha fazla satış yapmak için genellikle pazarlama mesajlarının sıklığını artırır. Bu taktikler tüketicilerin çoğuna ‘Bu ürünü artık almayacağım/ bu markadan artık alışveriş yapmayacağım’ dedirtiyor. Dolayısıyla abonelikten çıkıyorlar. Ancak bu sonuçlar pazarlamacıların tüketici-marka ilişkisini derinleştirmek için mesajların alaka düzeyini artırması gerektiğini gösteriyor” diyor.
Araştırmanın metolojisi
Optimove’un saha çalışmasını Survey Monkey üzerinden yürüttüğü “2022 Perakende Satın Alma Tercihlerine İlişkin Tüketici Araştırması”, 2022’nin ikinci çeyreğinde 500 ABD’li tüketiciyle yapıldı. Katılımcıların yüzde 52’si erkek ve yüzde 48’i kadınlardan oluştu.