18 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Facebook’tan yeni bir özellik: “Graph Search”

Marketing Türkiye
16 Ocak 2013
2 dk okuma
Bir milyardan fazla insanı, 240 milyardan fazla fotoğrafı ve bir trilyondan fazla bağlantıyı kapsayan Facebook, bugün tüm bu bağlantılar arasında yön bulmayı kolaylaştırarak onları daha kullanışlı hale getirecek yeni “Graph Search” özelliğini kısıtlı beta sürümüyle kullanıma sundu. Facebook üzerinde görüntüleyebileceğiniz içerikle kısıtlı olan bir arama özelliği sunan Graph Search, ilk etapta yalnızca İngilizce dilinde erişilebilir olacak. Facebook ekibinden Tom Stocky ve Lars Rasmussen’in Facebook’un resmi blogunda yayımlanan mesajı ise şöyle; 

“Facebook olarak amacımız dünyayı daha açık ve bağlantılı hale getirmek. Bunu gerçekleştirmek için ise temel olarak insanlara; önem verdikleri kişilerle ve diğer şeylerle  ilişkilerini düzenleyen araçlar sunuyoruz. Biz buna “map the graph” diyoruz. Bu kavram, büyük bir oluşum ve yeni insanlar, içerikler ve bağlantılarla sürekli olarak genişliyor. Şimdiden bir milyardan fazla insanı, 240 milyardan fazla fotoğrafı ve bir trilyondan fazla bağlantıyı kapsıyor. Bugün bu bağlantılar arasında yön bulmayı kolaylaştırarak onları daha kullanışlı hale getirecek yeni bir yolu size sunuyoruz. Bu yeni özelliğe “Graph Search” adını verdik ve bugünden itibaren kısıtlı beta sürümüyle kullanıma sunduk. Facebook ilk kurulduğunda çoğu kullanıcının temel amacı sitede gezinmek, insanlar hakkında yeni şeyler öğrenmek ve yeni bağlantılar edinmekti. Graph Search bizi köklerimize geri götürüyor ve insanların yeni bağlantılar edinmesinin önünü daha da açıyor.

Graph Search sayfanın en üst kısmında daha büyük bir arama çubuğu olarak yer alacak. Bir şey aradığınızda yaptığınız arama sadece çıkacak sonuçları belirlemeyecek; aynı zamanda sonuçların oluşturduğu sayfanın başlığı olacak. Başlıkları düzenleyebilecek ve böylece sizin ve arkadaşlarınızın Facebook üzerinde paylaştığı içeriğin size özel bir görünümünü yaratabileceksiniz.   Graph Search ve web üzerinde arama birbirinden oldukça farklı şeyler. Web üzerinden arama bir anahtar kelime grubu ile (örneğin: “hip hop”) mümkün olan en iyi sonuçları elde etmeniz için tasarlanmıştır. Graph Search ise belirli bir sözcük grubunu kullanarak (örneğin: “New York’ta olan ve Jay-Z hayranı olan arkadaşlarım”) Facebook üzerinde paylaşılan kişilere, yerlere, fotoğraflara ve diğer içeriklere ulaşmanızı sağlıyor. Bizce bu iki arama şeklinin birbirinden oldukça farklı kullanımları var.  Graph Search’ün web üzerinde arama yapmaktan bir diğer önemli farkı ise Facebook üzerindeki her bir içeriği görebilen kişilerin farklı olması ve paylaşılan içeriğin çoğunun herkese açık olmaması. Graph Search’ü oluştururken en baştan gizliliği göz önünde bulundurduk ve bu özelliği, Facebook üzerindeki her içeriğin gizliliğine ve hedef kitlesine saygı duyarak tasarladık. Graph Search yeni şeyleri bulmanızı kolaylaştırıyor; fakat arama sonucunda bulacağınız şeyler elbette ki halen aslında Facebook üzerinde herhangi başka bir yerde görüntüleyebileceğiniz içerikle kısıtlı. Graph Search’ün gelişim sürecinin henüz çok erken evrelerdeyiz. Şu an için sadece İngilizce dilinde kullanılabiliyor ve Facebook üzerindeki içeriğin küçük bir alt kümesinde arama yapılabiliyor. Paylaşımlar ve Open Graph aktiviteleri (örneğin; dinlenen şarkılar) henüz kullanım alanı kapsamında değil. Gelecek aylarda bunlar üzerinde de çalışıyor olacağız. 

Graph Search’ün ilk versiyonu dört temel alan üzerine odaklanıyor – kişiler, fotoğraflar, yerler ve ilgi alanları.
* Kişiler: “benimle aynı şehirde yaşayan arkadaşlarım”, “doğduğum şehirden olan ve yürüyüş yapmayı seven arkadaşlarım”, “Yosemite Ulusal Parkı’na gitmiş arkadaşlarımın arkadaşları”, “San Francisco’da yaşayan ve kayak yapmayı seven yazılım mühendisleri”, “benim sevdiğim şeyleri seven kişiler”, “yakınlarda yaşayan ve tenis oynamayı seven kişiler”
* Fotoğraflar: “beğendiğim fotoğraflar” “ailemin fotoğrafları” “arkadaşlarımın 1999’dan önceki fotoğrafları” “arkadaşlarımın New York’ta çekilmiş fotoğrafları” “Eyfel Kulesi fotoğrafları”
* Yerler: “San Francisco’daki restoranlar”, “ailemin ziyaret ettiği şehirler”, “Hintli arkadaşlarımın beğendiği Hint restoranları”, “arkadaşlarım tarafından ziyaret edilen İtalya’daki turistik yerler”, “Aşçılar tarafından beğenilen New York’taki restoranlar” “arkadaşlarımın ziyaret ettiği ülkeler”
* İlgi alanları: “arkadaşlarımın sevdiği müzikler”, “benim sevdiğim filmleri seven arkadaşlarımın beğendiği filmler”, “arkadaşlarımın konuştuğu diller”, “arkadaşlarımın arkadaşlarının oynadığı strateji oyunları”, “film yönetmenlerinin beğendiği filmler”, “yöneticilerin okuduğu kitaplar”

 

1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

En iyi deneyimi hedef kitlesiyle buluşturan projeler Brandverse Awards’da yarışacak
Haberler
En iyi deneyimi hedef kitlesiyle buluşturan projeler Brandverse Awards’da yarışacak
Sena Tufan
21 Mart 2025
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Haberler
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Nafizcan Önder
4 gün önce
Gezegen alarm veriyor: Peki biz ne kadar dinliyoruz?
Haberler
Gezegen alarm veriyor: Peki biz ne kadar dinliyoruz?
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Epic Games - Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Haberler
Epic Games – Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.