Facebook Türkiye Marka Direktörü Özge Gilan yazdı: “Güzellik sektörüne mobil dokunuş”

Facebook_Özge-Gilan

Özge Gilan Facebook Türkiye Marka Direktörü 

Güzellik, her zaman üzerinde tartışılan bir olgu olmuştur. Geçmişte insanların kendilerini adapte ettikleri trendleri güzellik endüstrisi belirlerken, bugün bu süreç iki yönlü ilerliyor. Artık neyin güzel, güncel ve revaçta olduğu ile ilgili mesajları sadece ışıltılı podyumlardan ve dergilerden değil, aynı zamanda akranlarımızdan, sosyal çevremizden ve etkili bulduğumuz diğer kişilerden alıyoruz. İlhamımızı bir arkadaşımızın çektiği kareden, bu sezona damgasını vuracak görünümlerden bahseden bir moda blogundan veya en trend makyaj ipuçlarını veren bir listeden alarak bir fikir oluşturuyoruz. Göz alıcı fotoğraflar ve kusursuz bir stil, bugün güzellik endüstrisi için hayati öneme sahip hale geldi. Mobil cihazlar ve görsel web ise bunları hiç olmadığı kadar erişilebilir ve şeffaf hale getirdi.

Hal böyle olunca günümüzün büyük stil ve güzellik mecralarının her gün Facebook ve Instagram gibi platformlarda keşfe çıkıp en yeni trendleri saptamaya zaman ayırması ve yaşanan gerçek zamanlı moda çılgınlıklarını sayfalarına taşıyor olması pek de şaşırtıcı bir durum değil. Markalar için ise bu, kritik bir mesaj veriyor: Ticaret artık mobilde gerçekleşiyor ve var olmak için buna ayak uydurursan, çok ama çok iyi edersin!

Yaptığımız araştırmaya göre, güzellik ürünü alışverişi yapanların yüzde 61’i mobil cihazları olmadan yaşayamayacaklarını söylerken, yüzde 45’i de mobil cihazların hızla en önemli alışveriş aracı haline geldiği argümanına katılıyor. Bu kişilerin yüzde 53’ü mobil cihazlarını mağazada fiyat karşılaştırması için, yüzde 46’sı ise mağaza içinde ürün keşfetmek için kullandıklarını belirtiyor. Ayni tüketiciler Instagram’ı ortalamanın üzerinde, günde 21 kez ziyaret ediyor. Her gün milyonlarca tüketici bu platformları ilham ve stil önerisi almak, yeni bir ruj reklamı ile ilgili konuşmak gibi şeyler için ziyaret ediyor ve bunu, geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 20 daha fazla yapıyorlar. Üstelik bu yüzde her an artmaya da devam ediyor. Konu neyin güzel olduğuna geldiğinde samimiyet ve gerçeklik en çok ilgi gören konular. Güzellik endüstrisi için tüm bu rakamlar ve eğilimler, insanlar için zengin ve anlamlı deneyimler oluşturma ve onlara, zaman geçirdikleri yerde ulaşma fırsatı demek.

Tüketiciler, güzellik ürünlerini online satın alma konusunda oldukça rahatlar. Çoğu kadın hala ürünlere hemen ulaşmak ve onları dokunup, koklayıp, deneyimledikten sonra satın almak istiyorlar ve bu yüzden de güzellik alışverişlerinin çoğu hala fiziki mağazalarda yapılıyor. Fakat yine de mobil cihazlar bu alışkanlığın çok da gerisinde kalmış değil. Çevrimiçi ve çevrimdışı dünyalar güçlü bir biçimde iç içe geçmiş durumda ve tüketiciler de kolaylıkla bu ikisi arasında geçiş yapabiliyorlar. En güncel Facebook IQ araştırmasına göre güzellik ürünü alışverişi yapanların yüzde 45’i online alışverişi, fiziki mağazadan yapacakları alışverişe geçtiğimiz yıllara kıyasla çok daha fazla tercih ediyorlar. Başka bir araştırmamızın katılımcılarının yüzde 30’u ise kısa süre önce bir online alışveriş yaptığını ve alışverişlerinin yüzde 75’inin online dünyadan etkilendiğini söylüyor (Kasım 2015 – 2016 arasında Almanya, Fransa, Birleşik Krallık, İtalya, Türkiye ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde 18 yaş üstü kadınlarla yapılan Facebook araştırma verilerine göre)

ÖzgeGilan_GrafikVeri

Kaynak: GfK’nin Facebook için yaptığı “Beauty Path to Purchase” araştırması, Ocak 2017.

Mobil telefonların ayrılmaz bir parçamız haline gelmesiyle güzellik ürünü alışverişleri artık sosyal bir deneyim haline geldi. Güzellik ürünü alışverişi yapanlar ilgilendikleri ürünlerle ilgili daha fazla bilgi almak için sosyal platformlara yöneliyorlar. Örneğin yukarıda bahsettiğim araştırmaya katılanların yüzde 83’ü ilhamlarını sosyal medyadan aldıklarını belirtiyorlar. Milenyum kuşağının bir güzellik ürünü ile ilgili video izleme ihtimali, X veya Baby Boomers kuşağına oranla 1,29 kat daha fazla. Güzellik alışverişi yapanların yüzde 42’si, sosyal platformları alışveriş veya arama yapmak için bir önceki yıla göre çok daha fazla kullandıklarını söylüyorlar.

Peki bu, Türkiye’deki güzellik sektörü için ne anlama geliyor?

Bugünün dünyasında insanlar, hız ve özgünlük istiyor ve mobil, modern markaların bunu müşterilerine sunmasına imkân tanıyor. Bu bulgulara paralel olarak Türkiye’deki güzellik markaları da daha fazla insana ulaşmak ve marka farkındalıklarını artırmak için sosyal platformlara yöneliyor. Sosyal platformlarda etkileşime geçen insanların artması, Türkiye’de bu alanda faaliyet gösteren pazarlamacılara, insanlarla iletişime geçmek ve ürünleri hakkında farkındalık yaratmak için büyük fırsatlar sunuyor.

Buradaki en önemli soru ise markalar ve reklamverenlerin bunu nasıl başaracağı. Baş döndürücü bir hızla ilerleyen ve trendlerin anlık olarak değiştiği günümüz dünyasında güzellik markalarına hedeflerine ulaşmak için verebileceğim ilk tavsiye, hedef kitlelerinin olduğu yerde, yani mobilde olmaları. Mobil varlığınızı mağazanızın vitrin gibi düşünün. Hedef kitleniz sizi orada görecek, sizinle orada etkileşime geçerek markanızla bir bağ kuracak. Saniyelerle yarattığınız görsel imajınızı geniş kitlelere doğru mesajla ulaştırabilmek için müşterilerinizin kim olduğu hakkında açık fikirli olun. Erişim ve hedefleme seçeneklerinizi genişletin. Son olarak unutmayın ki, mobildeki çoklu-kanal tüketicisi, sizin en değerli müşteriniz. Pazarlama kanallarınızı bütünleşik bir hale getirmek için mobilden faydalanın.

 

İLGİLİ HABERLER