Ezeli rekabetin espor şampiyonu Galatasaray oldu
Türkiye’de espora en çok yatırım yapan oyunlardan biri olan Zula tarafından gerçekleştirilen, toplam 800.000 TL ödüllü Zula Süper Lig’inin şampiyonu Galatasaray Espor oldu. Yeşil sahada yıllardır süren Galatasaray-Fenerbahçe rekabeti esporda da devam etti. 4 Ağustos’ta başlayan Zula Süper Lig’de 1907 Fenerbahçe ve Galatasaray Espor Kulüpleri lig boyunca kıyasıya rekabet etti. Uzun süre birinci sırada yer alan 1907 Fenerbahçe son hafta birincilik bayrağını Galatasaray’a devrederken, 23 Eylül Pazar günü Grand Pera’da oynanan offline finalde, Zula Süper Lig Şampiyonu Galatasaray Espor oldu. Galatasaray Espor 1907 Fenerbahçe, Zula Süper Lig finalini ekranları başında 100 binin üzerinde kişi izledi. Toplamda ligin izlenme sayısı üç milyonu geçti.
800.000 TL ödüllü Zula Süper Ligi tamamlandı. 1907 Fenerbahçe, Galatasaray Espor gibi önemli espor takımlarının da dahil olduğu Zula Süper Lig’de 1907 Fenerbahçe ve Galatasaray Espor takımları kıyasıya rekabet etti. Uzun haftalar boyunca liderlik bayrağını başarıyla taşıyan 1907 Fenerbahçe son haftada bayrağı Galatasaray Espor’a devretti. Ezeli rekabetin espor şampiyonu Galatasaray Espor oldu.
Toplamda 56 maçın yapıldığı Zula Süper Lig’de son haftada, birinci Galatasaray Espor, ikinci 1907 Fenerbahçe, üçüncü Oyun Hizmetleri, dördüncü Outlaw Esports oldu. 22 Eylül Cumartesi günü seyirciye kapalı olarak gerçekleşen yarı finalde Galatasaray Espor – Outlaw Esports’u 2-0, 1097 Fenerbahçe – Oyun Hizmetlerini 2-1 yenerek finale yükseldiler. Zula Süper Lig’in 23 Eylül Pazar Günü, Grand Pera Emek Sahnesi’nde gerçekleşen finalinde şampiyonluk kupasını Galatasaray Espor kaldırdı. Espor izleyicilerine açık olan Zula Süper Lig offline finali de taraftarlar ve espor severler tarafından büyük ilgi gördü ve 2000 kişi tarafından Grand Pera’da canlı izlendi.
Zula Süper Lig Hakkında
Zula’nın en prestijli takımlarının yer aldığı Zula Süper Lig’de rekabet artarken, şampiyonların belirlendiği lig sisteminde küme düşmeler yaşandı. Taraftarları takımlar ile canlı yayınlarda buluşturan Zula Süper Lig’in en iyileri her sezon 200.000 TL’lik ödül havuzundan payını alıyor. Zula, 2019 Mayıs ayına kadar, Zula Süper Lig’de 800.000 TL, diğer ulusal ve uluslararası organizasyonlar ile toplamda 3.5 milyon TL ödül dağıtacak.
Zula World Cup 2018 ile espor ödül havuzu ve organizasyon çıtasını çok daha yukarıya taşıyan Zula, her sezon tüm takımların lig usulü birbirleriyle mücadele ettiği ve bu mücadelelerin canlı yayınlarla taraflarla buluşturulduğu yeni lig sistemiyle, mevcut lig yapısını değiştirerek sektörün yeni standartlarını belirleyecek.
Zula Süper Lig’de en prestijli ve başarılı takımların birbirleriyle maç yaptığı sistemle birlikte rekabet heyecanı artarken, en iyi takımlar kazanacakları ödüllerin yanı sıra, 250.000 $ ödül havuzlu Zula World Cup 2019’a katılma hakkı kazanıyor.
Zula Süper Lig’in, yeni espor takımlarına açık bir yapısı bulunuyor. Bir alt ligde başarılı olan takımlar ile Zula Süper Lig’in son sıralarına yerleşen iki takımın her sezon sonunda play-out oynamasıyla rekabet tabana yayılıyor. Mevcut lig yapısında yer alan takımlar için de alternatif bir lig yaratan Zula, bu takımlara Süper Lig’e yükselme şansı veriyor. İsteyen her beş esporcunun takım kurarak katılabildiği aylık 30.000 TL ödüllü Zula Rekabet Turnuvası ile birlikte 512 takımın kıyasıya mücadelesi sonucu belirlenen en iyi takımlar, Zula Süper Lig’e çıkmak için play-off mücadelelerinde yer alıyor. Yapılan yeni düzenlemelerle, Zula Süper Lig’in daha uzun soluklu olması hedefleniyor.
Zula Süper Lig’de yer alan takımlar sponsorların ilgisini çekiyor
Gerçekleştirdiği dev organizasyonlar ve dijital espor yayıncılığı ile bünyesinde barınan takımları taraftarlarıyla buluşturan Zula, kendisine görünürlük sağlamak ve espora yatırım yapmak isteyen sponsorların da ilgisini çekiyor.
Zula Hakkında
Türk mühendis ve tasarımcılardan oluşan InGame Group tarafından geliştirilen Zula’nın arkadaş ofisinden küçük bir odada başlayan hikayesi bugün, 100’den fazla ülkede, 11 dilde 16 milyonun üzerinde Esporsever tarafından oynanan bir başarı öyküsüne dönüştü. Türk Mühendis ve tasarımcılar tarafından tasarlanan Zula’nın karakterlerinin Türk geliştiricilerin elinden çıkması ve haritaların genellikle Türkiye coğrafyasının kültürünü yansıtması, oyuncuların kendilerini oyuna daha yakın hissetmelerini sağlıyor. Haritalarda Üsküdar, Trabzon Uzungöl, Safranbolu, Çanakkale gibi tarihi ve turistik yerler bulunurken, 29 Ekim, 23 Nisan, 19 Mayıs’ta kutlamalar, Ramazan boyunca sahur-iftar hatırlatmaları, mahya ve tanıtımlar, bayramda torpiller, zillere basıp kaçan çocuklar gibi içerikler oyuncular tarafından ilgiyle karşılanıyor. Zula’yı rakiplerinden ayıran özelliklerinden biri de oyunun hilesiz olması. Sürekli yenilenen içeriğin yanı sıra oyunda, ortalama her ay büyük bir güncelleme yapılıyor. Zula bu sektörde çalışmak isteyenler için, aynı zamanda model olma özelliği taşıyor. Dünyada gittikçe daha fazla izleyici tarafından takip edilen espor alanında büyük başarı gösteren Zula, 2 milyondan fazla takipçiyle sosyal medyada da büyük bir etkiye sahip. Her gün 5 bin adet videosu dünya çapında oyuncular tarafından YouTube’a yüklenen Zula’nın bu içerikleri de ayda 20 milyonun üzerinde izleniyor. www.zulaoyun.com adresinden ücretsiz olarak indirilebiliyor.
Zula’dan 2019 yılında 3.5 milyon TL’lik yatırım
Nisan 2018’de düzenlenen Zula World Cup ile dünyadaki tüm Zula espor takımlarının mücadelesi sonucu finale kalan takımları İstanbul’da buluşturan 100.000 $ nakit ödül dağıtan Zula espor yatırımlarını katlayarak büyütmeye devam ediyor. Son iki yılda espor ligi ile birlikte milyonlarca Türk lirasından oluşan ödül havuzuyla, espora yatırım yapan Zula, 2019 Nisan ayına kadar espora 3.5 milyon TL’lik yatırım yapacak. Zula bu yatırımın yanı sıra İstanbul’un iki yakasında espor merkezleri açarak yatırımlarını arttırmaya devam edecek.