“Evde kalma süresi uzadıkça oyun pazarı büyüyecek”
Tüm dünyayı derinden etkileyen koronavirüs çalışan çalışmayan herkesi sosyal izolasyon kurallarına uyup evde kalmaya zorluyor. Tüm sosyal hayatı etkileyen virüs salgını birçok sektöre darbe vururken online oyunlar sektörünü ise yeni gözde haline getirdi. Bizde Türkiye’nin en ünlü online oyun firmalarından InGame Group’un Kurucu Ortağı Burak Gözalan ile bu süreci değerlendirdik.
Koronavürüs salgınıyla birlikte okullar tatil edildi ve pek çok şirket evden çalışma kararı aldı. Bu durum oyun sektörüne nasıl yansıdı?
Hepimizin bildiği gibi okullar planlanandan daha erken tatil oldu Koronavirüs salgını nedeniyle, bir haftalık tatile 2 haftalık da uzaktan eğitim eklenerek çocuklarımızın minimum 3 haftalık süreç için evlerinde kalmaları sağlandı. Eş zamanlı olarak sizin de ifade ettiğiniz gibi bir çok şirket uzaktan çalışma sistemine hızla geçti. Her iki konusun da kesiştiği bir sektör oyun sektörü. Ağırlıklı oyuncu kitlesinin bu yaş grubu olduğu düşünülürse en yüksek trafiğin sağlandığı dönemler tatil dönemleri olur bizler için. Yine sektör olarak gerek teknolojik alt yapımız gerekse de hizmet üretim şeklimiz düşünüldüğünde şirketler grubu olarak çok hızlı bir planlama aksiyonu ardından rahat bir şekilde uzaktan çalışma moduna geçtik, zaten tatil dönemi hazırlıklarımız da bitmiş olduğu için bu erkene alınması sürecinde de herhangi bir sıkıntı yaşamadık açıkçası. Bizim yaşadığımız bu sürecin diğer oyun şirketlerinde de çok farklı gerçekleştiğini düşünmüyorum.
Bu süreç önümüzdeki dönemde pazarın büyüme rakamlarına nasıl yansıyacak?
Evde kalma süresi uzadıkça bu keyifsiz durumdan en az etkilenecek sektörlerin başında oyun sektörünün geleceğini düşünüyorum. Evde geçirilen zaman arttıkça tüketilecek içerik sayısı da belli oldukça, oyuna ayrılan süre doğal olarak artacaktır. Özetle pazar büyüyecektir.
Zula özelinde konuşacak olursak eve kapanma süreci size nasıl yansıdı? Rakamlar bu yansımayı nasıl gösteriyor?
Oyun şirketlerinin en yoğun oldukları dönemler okulların kapalı olduğu, ağırlıklı oyuncu kitlesinin tatilde olduğu dönemlerdir. En düşük olduğu dönemler ise doğal olarak sınav zamanları ve okulların tatil sonrası açıldığı ilk aylardır. Dediğim gibi zaten tatil dönemi geliyordu, genel trend doğrultusunda aktif oyuncu sayısı, oyunda geçirilen süre doğal olarak artacaktı. Ancak bu yaşadığımız keyifsiz karantina durumu, alternatif olarak tatil zamanını başka aktiviteler ile bölüşmeyince (sinemaya gitmek, cafelerde geçirilen zaman, akraba ziyaretleri vb) oyun oynama sürelerine pozitif yansıdı. Standart trendlerin %25 üstüne seyir ediyor diyebilirim tüm metrikler.
Geçtiğimiz günlerde Zulamobile’in beta sürümünü yayımladınız. İlk tepkiler nasıl oldu? Zulamobile tarafındaki hedefleriniz neler?
Evet Ocak ayının 17’sinde sessiz sedasız (aslında biz öyle sanıyormuşuz ) “open beta” (yani oyun minimum özellikleri ile çalışır durumda ancak içeriksel ve yazılımsal geliştirmeleri test sonuçlarına geri bildirimlere göre devam eder durumda) olarak açtık oyunu. Ve 2 haftalık bir süreçte 1m’dan fazla download alarak hem IOS’da hem de Google Play listelerinde alanında 1 numaraya oturduk. Ve bunu 0 pazarlama bütçesi ve iletişim ile sağladık. Buradan sadık takipçilerimize ne kadar teşekkür etsem azdır, Türkiye’de ZULA markasının gücü bir ke daha ispatlanmış oldu. Doğal olarak yüksek bir ilgi bekliyorduk ama inanın biz bile bu kadar hızlı bu seviyeye geleceğini öngörmemiştik Oyunun obil versiyonun da beklenen ilgiyi karşılayacağı ve kitle tarafından sevileceği kesinleşti. Şimdi bizlere düşen en kısa sürede gelen yorumlar ve planlamalarımız doğrultusunda oyunun lansmanını yapmak kalıyor…
InGame Group olarak önümüzdeki süreçte oyun pazarına getireceğiniz yenilikler neler olacak? Oyun severleri ne tür sürprizler bekliyor?
Yukarıda bahsettiğimiz ZULA Mobile ürünü 2.5 yıllık bir emeğin çıktısı. Bir bu kadar uzun süredir hazırlıklarını yaptığımız ZULA Battle Royal modu şu anda kapalı beta yayınında, 2 ay içerisinde tüm Türkiye’ye her türlü bilgisayar konfigrasyonunda Battle Royal modunda oyun oynama imkanı sunacağımız eklentimizi açacağız. En az mevcut ZULA oyunumuz kadar büyük bir oyundan bahsediyorum. Türkiye espor kategorisine yatırım yapmaya ve esporu Türkiye’de büyütmeye devam ediyoruz. Zula Süper Lig, Zula rekabet Ligi’nin yanı sıra Türkiye’de ilk defa Kadınlar Ligini kurarak bu sektörün sadece erkek oyunlara ait olmadığını ispat etmeye çalışıyoruz, kadın esporcuların da yetişmesi için her türlü yatırım ve desteğinizi veriyoruz. Son olarak 2 yeni oyunun yazılımına başladığımız müjdesini sektöre verebilirim. Bir tanesi dünyaca ünlü bir içerik markamızın bir oyununu yapacağız diğeri yine shooter alanında yepyeni bir oyun olacak. Özetle %100 Türk mühendisler tarafından yaratılıp tüm dünyaya bizim ülkemizden de bu başarıyı yakalayacak oyunlar yapılabileceğini ispat ettiğimiz ZULA hikayesine yeni başarı öyküleri eklemek için tam gaz hazırlanıyoruz…