22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Açılmayla esnafın yüzü gülmeye başladı
Haberler

Açılmayla esnafın yüzü gülmeye başladı

Marketing Türkiye
28 Temmuz 2021
2 dk okuma

“Türkiye Geleneksel Kanalın Nabzı: REM Esnaf Barometresi“nin Haziran 2021 dönemi sonuçları açıklandı. Rapora göre haziran döneminde kafe-restoranların açılması ve yasakların kaldırılmasıyla esnafın iş yapma seviyesi yükseldi. “Önceki döneme göre işlerim arttı” diyenlerin oranı 20 puanlık artış ile yüzde 39’a çıktı… 

Türkiye’de geleneksel esnafın nabzını tutan REM Esnaf Barometresi Raporu, Haziran 2021 dönemi sonuçları açıklandı. Rapora göre Genel Güven endeksi bir önceki döneme göre 6 puanlık anlamlı artışla 17,1 oldu ve geçen yılın haziran döneminin üzerine çıktı. Esnafın iş yapma seviyesi de salgın kısıtlamalarının kaldırılması ve restoranların açılmasıyla 20 puan arttı.

Haziran 2020’yi geçti

Genel Güven endeksi bir önceki döneme göre 6 puanlık anlamlı artışla 17,1 oldu ve geçen yılın Haziran döneminin üstüne çıktı. Bu duruma; iş yapma ve finansal durumu ortaya koyan Mali Durum alt endeksinin 15,1 puan, ülke ekonomisine güveni ifade eden Genel Ekonomi alt endeksinin ise 6,7 puan yükselmesi etkili oldu. 

“Ekonomi büyüyecek” diyorlar

Fiyatlar genel seviyesinin artması, işsizlik oranlarının artması, tüketicinin alım gücünün düşmesi gibi makro göstergeler nedeniyle ülke ekonomisi hakkında olumsuz düşünce hâkim olsa da önümüzdeki dönemde ekonominin de toparlanacağı beklentisi hâkim. Ülke ekonomisinin önümüzdeki dönemde gelişeceğini düşünenlerin oranı 15 puanlık artış ile yüzde 25’e yükseldi.

Esnafın yüzü gülmeye başladı

Haziran döneminde kafe-restoranların da açılması dahil olmak üzere daha geniş çerçevede kısıtlamaların kaldırılması sosyal hayatı canlandırdı. Böylece iş yapma seviyesi daha güçlü bir şekilde artarak yükseliş trendini sürdürdü. “Önceki döneme göre işlerim arttı” diyenlerin oranı 20 puanlık artış ile yüzde 39’a yükseldi. “Önümüzdeki dönemde işlerim artacak” diyenlerin oranı da 16 puanlık artış ile yüzde 44’e çıktı.

Önce sağlık sonra huzur

Esnafın genel yaşama dair düşünceleri incelendiğinde yüzde 29 ile hala salgının gündelik yaşamı etkilemesinden şikayetçiler. Esnafın yüzde 17’si ise temel hak ve özgürlükler, eğitim, demokrasi gibi toplumsal konularda bir ilerleme bekliyor. 

Eğitim seviyesi yükseldikçe aşı azalıyor

Yurtdışından aşı tedarikinin artmasına bağlı olarak aşılama sürecinin hızlanmasıyla aşı olanların oranı yüzde 41’e ulaştı, yüzde 38’i ise aşı olacağını söyledi. Aşı olma oranı yaş ile doğru orantılı olarak değişiyor. 55 yaş ve üzeri grupta yüzde 65 iken 18 -24 yaş grubunda ise yüzde 24 çıktı.  Eğitim seviyesine göre incelediğinde ise ters yönde ilişki görülüyor. Üniversite ve üzeri eğitim seviyesinde aşı olanların oranı yüzde 37 olurken, ilkokul ve altı eğitim seviyesine sahip esnaflarda aşı olanların oranı yüzde 52’ye çıkıyor.

İstanbul Kart hareketliliği

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yakın zamanda hizmete soktuğu uygulama olan Halk Bakkal noktası olma, yani İstanbul Kart ile alışverişin geçerli olması uygulaması incelendiğinde; İstanbul Geleneksel Kanal esnafının yüzde 7’sinde Halk Bakkal uygulaması geçerli. Bu noktalarda İstanbul Kart ile daha çok gazlı ve gazsız İçecekler, atıştırmalık ürünler ve paket su kategorilerinde alışveriş yapılıyor.

araştırma featured REM People
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ali SAYDAM
3 Kasım 2025
2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
Haberler
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Amazon teslimat sürecine yeni bir katman ekliyor: Akıllı teslimat gözlükleri!
Haberler
Amazon teslimat sürecine yeni bir katman ekliyor: Akıllı teslimat gözlükleri!
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
İki ikon bir arada: Coca-Cola × Converse Chuck 70 koleksiyonu
Haberler
İki ikon bir arada: Coca-Cola × Converse Chuck 70 koleksiyonu
Nafizcan Önder
13 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.