2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Aşılama
Haberler

Aşılama çalışmaları esnafa umut veriyor

Marketing Türkiye
22 Haziran 2021
2 dk okuma

Küçük esnafın nabzını tutan “Türkiye Geleneksel Kanalın Nabzı: REM Esnaf Barometresi”nin Mayıs 2021 dönemi sonuçları açıklandı. Rapora göre Genel Güven Endeksi 4,9 puanlık anlamlı yükselişle 11,1’e çıktı. Esnaf tam kapanma sonrası hızlı aşılama ve açılma planıyla yeniden umutlandı. Vaka sayılarının düşmesiyle esnafın endişe oranı 7 puan düşerek yüzde 63’e geriledi.

Hayat yaz aylarında canlanacak

Phygital perakende deneyimi sağlayıcısı REM People’ın CEO’su Bülent Peker, Türkiye’de ilk kez REM People tarafından hazırlanan ve küçük esnafa yönelik detaylı veriler içeren raporun mayıs ayı sonuçlarını, “Günlük hayatın yeniden canlanmaya başlaması ve aşılamanın hızlanması esnafın geleceğe yönelik olumlu beklentisini dramatik düzeyde artırdı,” şeklinde değerlendirdi. “Hem Genel Güven Endeksi hem de Mali Durum Endeksi yükseliyor. Yaz sezonuyla birlikte iş yapma seviyesinin daha da artmasını bekliyoruz.”

Her ay Türkiye temsili sağlanacak şekilde 1.500 noktada yapılan ziyaretlerle hazırlanan “REM – Esnaf Barometre: Türkiye Geleneksel Kanal Esnafının Nabzı” araştırma panelinin Mayıs’21 sonuç raporunda öne çıkan başlıklar ise şöyle oldu:

Genel Güven Endeksi 4,9 puan arttı

Geçtiğimiz ay en düşük seviyeye gerileyen Genel Güven endeksi, 4,9 puanlık artışla 11,1 noktasına yükseldi. Bu duruma; iş yapma ve finansal durumu ortaya koyan Mali Durum alt endeksinin 10,5 puan, ülke ekonomisine güveni ifade eden Genel Ekonomi alt endeksinin ise 9,0 puan yükselmesinin katkısı oldu.

Yükselişte yaz sezonu etkisi

Mayıs döneminde tam kapanma sonrasında kısıtlamaların kaldırılmasıyla hem çalışma saatleri artırıldı hem de günlük hayatın canlanmasıyla bir önceki döneme göre işler açıldı. Yaz sezonuna girilmesi ve vaka sayılarının düşmesi geleceğe dönük olumlu beklentiyi de dramatik düzeyde arttırdı.

Turizm bölgeleri zorda

Her ne kadar yeniden turizmi canlandırmak için turizm sektöründe hızlı aşılama çalışmaları yapılmış olsa da, henüz beklenen sonuçlar alınmış gibi görünmüyor. Bölgesel olarak bakıldığında, salgından dolayı beklenen yabancı turistin ülkemize gelmemesi turizm bölgeleri olan Akdeniz ve Ege’de endeksin Türkiye ortalamasına göre düşük gerçekleşmesine neden oldu. 

Aşılama sonrasında “Ekonomi gelişecek” diyorlar

Tam kapanma sonrasında kısıtlamaların kaldırılmasıyla iş yapma seviyesi artan esnaf kesiminde hem aşıların çok hızla yaygınlaşmasına bağlı olarak salgının biteceğine dair olumlu algının oluşması hem de yaz mevsiminin gelmesi geleceğe dair beklentileri olumlu yönde arttırdı. Aşılama ve açılma sayesinde, ‘Önümüzdeki dönemde işlerim artacak’ diyenlerin oranı 16 puanlık artışla yüzde 28’e yükselirken, ülke ekonomisinin önümüzdeki dönemde gelişeceğini düşünenlerin oranı da 15 puanlık artışla yüzde 25’e yükseldi.

Esnaf önce sağlık sonra huzur istiyor

Genel yaşama dair düşünceleri incelendiğinde esnaf, yüzde 25’lik bir oranla salgının en çok gündelik yaşamı etkilemesinden şikayetçi. Esnafın yüzde 18’i ise temel hak ve özgürlükler, eğitim, demokrasi gibi toplumsal konularda ilerleme bekliyor. Ayrıca toplumsal kutuplaşmanın / çatışmanın artması, adalet sisteminin iyi işlemesi de esnafın beklentileri arasında. 

Tam kapanmadan memnun değiller

Daha önce alınan tedbirlerin yetersiz olduğunu ve tam kapanma olması gerektiğini belirten esnaf kesimi, mayıs döneminde gerçekleştirilen tam kapanma kararının uygulanma şeklinden de memnun değil.

Salgın konusunda biraz daha rahatladı

Vaka sayılarının tam kapanma sonrasında geçtiğimiz iki ayın en düşük seviyelerine gerilemesi, esnaf kesiminin duygu durumunu pozitif yönde etkiledi. Salgından endişe duyan esnafların oranı 7 puanlık anlamlı düşüş ile yüzde 63’e geriledi. Ancak bu durum, aşı olma eğilimini de olumsuz yönde etkileyerek “Aşı olurum” diyenlerin oranının da 6 puanlık düşüşle yüzde 65’e gerilemesinde etkili oldu. Bu durum normal koşullarda aşı olunmak istenmediği, ancak sağlığının tehdit altında olduğu düşünüldüğünde mecburen aşılama konusunda sıcak bakıldığı şeklinde yorumlanabilir.

“Toplumun yüzde 12’si aşı yaptırmayı düşünmüyor!” haberini okumak için tıklayın!

aşı Bülent Peker Covid-19 featured Küçük esnaf REM People
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Nafizcan Önder
27 Haziran 2025
Arabica Coffee House, TVF Voleybol 1. Ligleri'nin isim sponsoru oldu
Haberler
Arabica Coffee House, TVF Voleybol 1. Ligleri’nin isim sponsoru oldu
Sena Tufan
2 hafta önce
"Ahlaklı yapay zeka"lı sosyal medya platformu NEXT Sosyal kullanıma açıldı!
Haberler
“Ahlaklı yapay zeka”lı sosyal medya platformu NEXT Sosyal kullanıma açıldı!
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
En iyiler Brandverse Awards'da Grand Prix'ye uzandı. İşte o kampanyalar...
Haberler
En iyiler Brandverse Awards’da Grand Prix’ye uzandı. İşte o kampanyalar…
Sena Tufan
19 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.