17 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Enflasyon Günlükleri: Pahalı olan daha mı iyi?
Haberler

Enflasyon Günlükleri: Pahalı olan daha mı iyi?

Sena Tufan
17 Kasım 2024
2 dk okuma

Tüketicilerin “yüksek fiyat = yüksek kalite” algısı, satın alma kararlarında önemli bir rol oynuyor. Ancak bu tercih sadece maddi değil, aynı zamanda duygusal bir yolculuğu da beraberinde getiriyor. Twentify’ın yapay zeka destekli platformu Quals.ai ile yürüttüğü araştırma, kalite, dayanıklılık ve güven arayışının, finansal tereddüt ve beklentilerle nasıl iç içe geçtiğini gözler önüne seriyor.

Yüksek fiyat=kalite

Birçok tüketici, yüksek fiyatlı ürünlerin daha üstün kalite ve dayanıklılık sunduğuna inanarak bu ürünleri tercih ediyor. Bu algı, genellikle erken yaşam derslerinden ve fiyatla kaliteyi ilişkilendiren toplumsal normlardan kaynaklanıyor.

“Pahalının daha iyi olduğu gibi bir algı çocukluğumdan beri var. Babam hep ucuz etin yahnisi yavan olur derdi.” 34 yaş, Kadın

“Kaliteli ürün almaya her zaman öncelik veririm, fiyatı ne olursa olsun kullanacağım bir ürün uzun süre dayanmalı.” 61 yaş, Kadın

Kalite, dayanıklılık, güven…

Satın alma tercihleri ürün kalitesi, marka itibarı ve kişisel deneyimlere göre şekilleniyor. Karar süreci, uzun vadeli faydalar ve güvenilirliği değerlendirmeyi içeriyor. Kalite ve marka itibarı uzun ömürlülük veya dayanıklılık ile eşleştiriliyor. Marka, vaatlerini uzun vadede tutarlı şekilde sağlıyorsa itibar kazanıyor.

“Ürün yüksek fiyatlıysa, firmanın kendini kabul ettiren bir firma olup olmadığına bakarım.” 55 yaş, Erkek

“Bazı ürünler görünümüyle, rengiyle, kalitesiyle ayrışıyor.” 53 yaş, Kadın

Duygusal yolculuk

Yüksek fiyatlı ürünler satın almak, genellikle heyecan ve beklentiyle dolu bir duygu deneyimi olsa da finansal etkileri konusunda tereddüt ve kaygı da yaratabiliyor. Duygusal tepkiler, ürünün algılanan gerekliliği ve değeriyle şekilleniyor.

“Kaliteli ürünü fiyatı konusunda kararsız kalıyorsunuz, çünkü pahalı oluyorlar.” 38 yaş, Kadın

“Pahalı bir ürünü almadan önce çok düşünüyorum, genellikle bütçemi zorluyor ama uzun vadede değeceğini umuyorum.” 33 yaş, Erkek

Performans ve dayanıklılık

Satın alma sonrası tüketiciler, beklentileri karşılandığında tatmin yaşarken, finansal yükün haksız göründüğü durumlarda pişmanlık duyabiliyorlar. Memnuniyet, ürünün performansı ve uzun ömürlülüğüne bağlı.

“Ürünü aldığımda mutluluk ve haz duyuyorum. Pahalı bir ürün tercih ettiğimde ödediğim paraya değerse pişmanlık duymuyorum.” 31 yaş, Erkek

“Aldığım ürünün performansı güzelse verdiğim paraya asla acımam.” 30 yaş, Kadın

Sözünü tutan marka

Tüketiciler, verilen sözleri tutan ve kişisel değerlerle uyumlu markaları değerli buluyor. Bu da ekonomik değişimlere rağmen tekrar eden satın alımlara yol açıyor.

“Aldığım ürünün arıza vermemesi, uzun vadede kullanmış olmam ve kullandığım sürede arıza çıkarmamış olması ileride de o markayı tercih etmemi sağlıyor.” 45 yaş, Erkek

“Bir markanın müşteri hizmetleri hızlı ve etkili ise, bana verdiği sözleri tutuyorsa, o markaya güvenim artıyor ve sadakat gelişiyor.” 34 yaş, Kadın

Markanın faydası

İnsanlar satın alma kararlarında enerji verimliliği ve çevresel sürdürülebilirliğe giderek daha fazla önem veriyor. Başlangıçtaki daha yüksek maliyetleri, uzun vadeli tasarruflar ve çevresel faydalar olarak görüyorlar.

“Enerji tasarrufu için yüksek fiyat öderim, çünkü bu uzun vadede tasarruf sağlayacaktır.” 55 yaş, Erkek

“Uzun vadede enerji tasarrufu sağlayacak ürünleri, hem doğaya hem de cebime dost.” 61 yaş, kadın

Sonuç olarak…

Satın alma alışkanlıkları kişisel ve çevresel sürdürülebilirlik, ürün ömrü ve maliyet arasındaki denge çevresinde şekilleniyor. Yüksek fiyatlı ürünler genellikle daha üstün kalite ve dayanıklılık algısıyla tercih ediliyor. Bu eğilim, erken yaşam dersleri ve toplumsal normlardan besleniyor. Karar verme süreci, duygusal ve ekonomik faktörlerin ve marka değeriyle karmaşık bir etkileşiminden ibaret. Ekonomik kısıtlamalar, satın alma davranışında düzenlemeleri gerektirse de tüketiciler kalite standartlarını korumaya çalışıyor. Kaliteli tercihlerin, sürdürülebilirliği ve enerji verimliliğini getireceğini bunun da uzun vadede kişisel faydayı ve yaşam kalitesini sağlayacağı düşüncesi hakim.

enflasyon günlükleri featured quals.ai Twentify
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
3 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
4 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
5 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
Güncel Haberler
Şirketlerde "gölge yapay zeka" kullanımı artıyor!
Şirketlerde “gölge yapay zeka” kullanımı artıyor!
Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report'ta!
Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report’ta!
Kafeler evlere taşınıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Nike, K-pop’un yıldız gücünü sahaya taşıdı: Karina küresel marka elçisi oldu
Haberler
Nike, K-pop’un yıldız gücünü sahaya taşıdı: Karina küresel marka elçisi oldu
Nafizcan Önder
11 Ağustos 2025
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
Haberler
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
İrem Alimoğlu
16 Temmuz 2025
Markalar Taylor Swift'in nişanını konuşuyor!
Haberler
Markalar Taylor Swift’in nişanını konuşuyor!
Sena Tufan
3 hafta önce
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Haberler
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye
4 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.