2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Enflasyon Günlükleri: Pahalı olan daha mı iyi?
Haberler

Enflasyon Günlükleri: Pahalı olan daha mı iyi?

Sena Tufan
17 Kasım 2024
2 dk okuma

Tüketicilerin “yüksek fiyat = yüksek kalite” algısı, satın alma kararlarında önemli bir rol oynuyor. Ancak bu tercih sadece maddi değil, aynı zamanda duygusal bir yolculuğu da beraberinde getiriyor. Twentify’ın yapay zeka destekli platformu Quals.ai ile yürüttüğü araştırma, kalite, dayanıklılık ve güven arayışının, finansal tereddüt ve beklentilerle nasıl iç içe geçtiğini gözler önüne seriyor.

Yüksek fiyat=kalite

Birçok tüketici, yüksek fiyatlı ürünlerin daha üstün kalite ve dayanıklılık sunduğuna inanarak bu ürünleri tercih ediyor. Bu algı, genellikle erken yaşam derslerinden ve fiyatla kaliteyi ilişkilendiren toplumsal normlardan kaynaklanıyor.

“Pahalının daha iyi olduğu gibi bir algı çocukluğumdan beri var. Babam hep ucuz etin yahnisi yavan olur derdi.” 34 yaş, Kadın

“Kaliteli ürün almaya her zaman öncelik veririm, fiyatı ne olursa olsun kullanacağım bir ürün uzun süre dayanmalı.” 61 yaş, Kadın

Kalite, dayanıklılık, güven…

Satın alma tercihleri ürün kalitesi, marka itibarı ve kişisel deneyimlere göre şekilleniyor. Karar süreci, uzun vadeli faydalar ve güvenilirliği değerlendirmeyi içeriyor. Kalite ve marka itibarı uzun ömürlülük veya dayanıklılık ile eşleştiriliyor. Marka, vaatlerini uzun vadede tutarlı şekilde sağlıyorsa itibar kazanıyor.

“Ürün yüksek fiyatlıysa, firmanın kendini kabul ettiren bir firma olup olmadığına bakarım.” 55 yaş, Erkek

“Bazı ürünler görünümüyle, rengiyle, kalitesiyle ayrışıyor.” 53 yaş, Kadın

Duygusal yolculuk

Yüksek fiyatlı ürünler satın almak, genellikle heyecan ve beklentiyle dolu bir duygu deneyimi olsa da finansal etkileri konusunda tereddüt ve kaygı da yaratabiliyor. Duygusal tepkiler, ürünün algılanan gerekliliği ve değeriyle şekilleniyor.

“Kaliteli ürünü fiyatı konusunda kararsız kalıyorsunuz, çünkü pahalı oluyorlar.” 38 yaş, Kadın

“Pahalı bir ürünü almadan önce çok düşünüyorum, genellikle bütçemi zorluyor ama uzun vadede değeceğini umuyorum.” 33 yaş, Erkek

Performans ve dayanıklılık

Satın alma sonrası tüketiciler, beklentileri karşılandığında tatmin yaşarken, finansal yükün haksız göründüğü durumlarda pişmanlık duyabiliyorlar. Memnuniyet, ürünün performansı ve uzun ömürlülüğüne bağlı.

“Ürünü aldığımda mutluluk ve haz duyuyorum. Pahalı bir ürün tercih ettiğimde ödediğim paraya değerse pişmanlık duymuyorum.” 31 yaş, Erkek

“Aldığım ürünün performansı güzelse verdiğim paraya asla acımam.” 30 yaş, Kadın

Sözünü tutan marka

Tüketiciler, verilen sözleri tutan ve kişisel değerlerle uyumlu markaları değerli buluyor. Bu da ekonomik değişimlere rağmen tekrar eden satın alımlara yol açıyor.

“Aldığım ürünün arıza vermemesi, uzun vadede kullanmış olmam ve kullandığım sürede arıza çıkarmamış olması ileride de o markayı tercih etmemi sağlıyor.” 45 yaş, Erkek

“Bir markanın müşteri hizmetleri hızlı ve etkili ise, bana verdiği sözleri tutuyorsa, o markaya güvenim artıyor ve sadakat gelişiyor.” 34 yaş, Kadın

Markanın faydası

İnsanlar satın alma kararlarında enerji verimliliği ve çevresel sürdürülebilirliğe giderek daha fazla önem veriyor. Başlangıçtaki daha yüksek maliyetleri, uzun vadeli tasarruflar ve çevresel faydalar olarak görüyorlar.

“Enerji tasarrufu için yüksek fiyat öderim, çünkü bu uzun vadede tasarruf sağlayacaktır.” 55 yaş, Erkek

“Uzun vadede enerji tasarrufu sağlayacak ürünleri, hem doğaya hem de cebime dost.” 61 yaş, kadın

Sonuç olarak…

Satın alma alışkanlıkları kişisel ve çevresel sürdürülebilirlik, ürün ömrü ve maliyet arasındaki denge çevresinde şekilleniyor. Yüksek fiyatlı ürünler genellikle daha üstün kalite ve dayanıklılık algısıyla tercih ediliyor. Bu eğilim, erken yaşam dersleri ve toplumsal normlardan besleniyor. Karar verme süreci, duygusal ve ekonomik faktörlerin ve marka değeriyle karmaşık bir etkileşiminden ibaret. Ekonomik kısıtlamalar, satın alma davranışında düzenlemeleri gerektirse de tüketiciler kalite standartlarını korumaya çalışıyor. Kaliteli tercihlerin, sürdürülebilirliği ve enerji verimliliğini getireceğini bunun da uzun vadede kişisel faydayı ve yaşam kalitesini sağlayacağı düşüncesi hakim.

enflasyon günlükleri featured quals.ai Twentify
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Fisher-Price’tan “Mini Me Moments”: Ebeveyn trendleri bebeklerin oyun dünyasında
Haberler
Fisher-Price’tan “Mini Me Moments”: Ebeveyn trendleri bebeklerin oyun dünyasında
Sena Tufan
1 Ekim 2025
Türkiye, "çalışan mutluluğu" konusunda dünya ortalamasının "çok" gerisinde...
Haberler
Türkiye, “çalışan mutluluğu” konusunda dünya ortalamasının “çok” gerisinde…
İrem Alimoğlu
20 Eylül 2025
Lahmacun Endeksi'nin Ağustos sonuçları açıklandı: O artık yeni lüks!
Haberler
Lahmacun Endeksi’nin Ağustos sonuçları açıklandı: O artık yeni lüks!
İrem Alimoğlu
4 Eylül 2025
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Haberler
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.