En yaratıcı “Real Time Marketing” örnekleri

Markaların gündemde yer alan konuları baz alarak yaptıkları Real Time Marketing (Gerçek Zamanlı Pazarlama) çalışmaları tüketicileriyle arasında kuvvetli bağlar oluşturuyor ve tüketicinin bu yaklaşımla hazırlanan kampanyaları hızla sosyal medyada paylaşmasına zemin hazırlıyor. Dijital dünyada günceli ve sıcak bir gündemi kendi lehine çevirerek içerik pazarlayan markaların yaratıcı işleri hafızalarda uzun süre yer ediyor. İşte Real Time Marketing yapan markalardan en yaratıcı örnekler;

Duracell

Star Wars vizyona girer girmez Duracell’in hazırladığı kampanyada Dart Vader’i ışın kılıcına Duracell pil takarken görüyoruz. Kampanya gündemi yakaladığı gibi herkesi güldürmeyi de başardı.

starwars

Algida

Twitter’da favorilere ekleme butonunu ifade eden yıldız butonu kalp ile yer değiştirildiğinde Algida Real Time Marketing fırsatını kaçırmadı.

algidaOkey

31 Mart 2015’te Türkiye genelinde yaşanan elektrik kesintisi #buradaelektrik yok hashtag’iyle Twitter’da trend topic oldu. Prezervatif markası Okey ise verdiği mesajla elektrik kesintisini fırsata çevirdi.

ok (1)

Migros

Eski Fenerbahçe Teknik Direktörü Vitor Pereira’nın Migros poşetleriyle su birikintisinin içinde çekilen fotoğrafının çok konuşulması üzerine Migros harika bir Real Time Marketing örneği gösterdi.

migros

Oreo

2013’te Superbowl’da yaşanan elektrik kesintisi yaratıcı kampanyalarıyla adından söz ettiren Oreo’nun işine yaradı. “Elektrikler mi gitti? Problem yok. Karanlıkta da kahvenize batırabilirsiniz.”

oreo

Son olarak en yeni örnekler arasında Ikea, Mapfre Sigorta, Okey ve Vestel öne çıkıyor. Yapılan dolu uyarılarına karşı kendi yöntemleriyle önlem alan insanlar markalara ilham kaynağı oldu.

Ikea

Vestel

Mapfre Sigorta

Okey

İLGİLİ HABERLER