En yaratıcı 22 karşılaştırmalı reklam…
Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, geçtiğimiz yıl Cumhurbaşkanı’nın onay vermesiyle Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe girdi. 88 maddelik kanunda en dikkat çeken değişiklik ise yakın zamanda markaların karşılaştırmalı reklam yapabilecek olması. Başka bir ifadeyle önümüzdeki yıldan itibaren markalar aşağılayıcı cümle ya da görsel kullanmadıkları sürece rakiplerine reklamlar üzerinden gönderme yapabilecek.
Yaratıcılık diyarını nasıl etkileyeceği soru işaretleri ovuşturadursun biz tüketicilerin daha çok eğleneceği kesin. Çünkü karşılaştırmalı reklamın yasal olduğu ülkelerdeki örnekler oldukça eğlenceli.
İşte biz de bu yaratıcı ve eğlenceli reklamlardan bir liste hazırladık. Dileriz Türkiye’de de aşağıdaki örneklerde olduğu gibi akıl dolu karşılaştırmalı reklamlar görürüz.
Audi satrançtan esinlenerek savaşı başlatır: “Hamle sırası sende BMW”
BMW’den yanıt gecikmez: “Şah Mat”
Audi pisleşmeye başlar: “Senin piyonun asla benim kralımın dengi olamaz”
BMW olayı biraz abartarak son noktayı koyar: “Oyun bitti”
Blackberry bir hata iPhone’a sataşır: “Simple facts”
Rakibe orta açma dedikleri: “Değişmelerini sağladık”
Tatlı tatlı bel altı vurmak: “Mercedes de keyifli bir sürüş deneyimi yaşatabilir”
Tabii o esnada BMW’yi taşıyorsa. Mercedes’i kamyonet markasıymış gibi göstermek de cabası.
Rakipleri överek kendini daha çok öven mihenk taşı Audi reklamı: “In one car only?”
Mc Donalds’ın maskotu Ronald’ın karnı acıkırsa…
Pepsi , Coca Cola’ya hafifçe vurur
Pepsi, Coca Cola’ya biraz sert vurur: “Pepsi her yerde”
Pepsi yer gök birleştirir: “Coca Cola’dan takoz yapan çocuk”
En efsane olanlarındandır.
Coca Cola cool duruşunu bozar: “Pepsi yerine Coca Cola satmak”
Reklam savaşlarına lojistik sektörü de dahil olur: “Ups’yi de taşıyan Fedex”
Nikon iddialı bir reklam yapar: “Fotoğraftaki tüm yüzleri yakalarız”
Lumix’den lezzetli bir yanıt gelir: “Fotoğrafta olmayan yüzleri bile yakalarız”
Audi BMW’ye sataşmaya devam eder: “Bir Quattro sahibi değilseniz, başınıza bunlar gelir”
BMW’den yine yanıt gecikmez: “Bir Quattro sahibiyseniz, başınıza bunlar gelir”
Bu kez kavgayı BMW başlatır: “Güney Afrika’nın en iyi arabası seçilen Audi’yi tebrik ederiz”
-2006’nın en iyi arabası seçilen BMW
Audi el mahkum cevap verir: “2006’nın en iyi arabası seçilen BMW’yi tebrik ederiz”
– 6 kez Le Mans 24 Saat Yarışları’nı kazanan Audi
Subaru sessizliğini bozar: “Güzellik yarışması birincileri BMW ve Audi’yi tebrik ederiz.”
-2006’nın en iyi motoru seçilen Subaru
Fatality: Reklam yapmaya bile gerek duymamasıyla bilinen Bentley.
Otomobil markaları savaşlarının bu reklamla bittiği rivayet edilir.