25 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Haberler

Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!

İrem Alimoğlu
2 saat önce
2 dk okuma

Ekonomik krizlerin etkisini en derinden hisseden gruplardan biri olan gençler, Türkiye ekonomisine dair algılarıyla genel kamuoyundan belirgin biçimde ayrışıyor. İstanbul Ekonomi Araştırma tarafından Eylül 2019’dan bu yana yürütülen Türkiye Raporu’nun güncel verileri, 18-24 yaş arası gençlerin hem bugünkü ekonomik duruma hem de geleceğe çok daha sert, temkinli ve siyasetten bağımsız bir perspektifle yaklaştığını ortaya koyuyor. Gençlerin değerlendirmeleri, yalnızca bugünü değil, yarına duyulan güvenin de giderek azaldığını gösteriyor.

Türkiye Raporu aylık temsili anketi, 18-24 yaş grubundaki gençlerle toplumun genelinin ekonomik değerlendirmeleri arasında dikkat çekici farklar olduğunu gözler önüne seriyor. Yaklaşık 2 bin katılımcıyla yürütülen araştırmada, katılımcılara bugünkü ekonomik durumu ve geleceğe dair beklentileri 1 ile 5 arasında puanlamaları istandi.

Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!

Bugünün ekonomisine genç bakış: Daha sert, daha gerçekçi

Verilere göre gençler, mevcut ekonomik koşulları toplumun geneline kıyasla daha olumsuz değerlendiriyor. 1’in “çok kötü”, 3’ün “nötr” ve 5’in “çok iyi” anlamına geldiği “beğeni termometresi” üzerinden yapılan ölçümde gençlerin puanları sıklıkla 2’nin altında kalıyor. Bu durum, 18-24 yaş grubunun ekonomik tabloya dair daha sert ve gerçekçi bir bakış geliştirdiğini gösteriyor.

Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!

Geleceğe dair umut yavaş yavaş tükeniyor

Gençlerin ekonomi algısındaki asıl ayrışma ise geleceğe dair beklentilerde ortaya çıkıyor. Yaklaşık dört yıl öncesine kadar ekonominin geleceği konusunda toplumun genelinden belirgin biçimde daha iyimser olan gençler, zaman içinde bu iyimserliklerini kaybederek daha karamsar ve durağan bir algı geliştirmiş durumda.

Özellikle 2023 Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili seçimleri öncesinde toplum genelinde ekonomik beklentilerde ani bir iyileşme gözlenirken, gençlerin beklentilerinde neredeyse hiçbir kıpırdanma olmadı. Bu durum, gençlerin ekonomik umutlarını siyasi gelişmelerden bağımsız şekillendirdiğine işaret ediyor.

Enflasyon algısında temkinli yaklaşım

Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!

Ankette katılımcılara 12 ay sonrasına dair yıllık TÜFE (enflasyon) tahminleri de soruldu. Bu soruya verilen cevapların aritmetik ortalaması, halkın enflasyon algısının nabzını tutuyor. 2025 yılı başından bu yana genel kamuoyunun enflasyon beklentisi yüzde 60-62 seviyelerinde seyrederken, gençlerin beklentisi birkaç puan daha düşük seyrediyor. Bu da gençlerin enflasyona dair daha temkinli ama iyimser bir bakış açısına sahip olduklarını gösteriyor.

Siyasetten bağımsız, gerçeklerden yana

İstanbul Ekonomi Araştırma’nın verileri, gençlerin ekonomik beklentilerini siyasi gelişmelere göre şekillendirmediğini; aksine daha tutarlı ve kişisel gözleme dayalı bir tutum sergilediklerini ortaya koyuyor. Ekonomiye dair umutları azalıyor olabilir ama bu karamsarlığın altında daha bilinçli ve bağımsız bir neslin varlığı dikkat çekiyor.

Tavsiye şampiyonu markalar!

Ekonomi featured
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
4 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
5 Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Güncel Haberler
Türkiye’deki şirketler afetlere ne kadar hazır?
Türkiye’deki şirketler afetlere ne kadar hazır?
Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cilt bakım markası The Ordinary yumurta satmaya başladı!
Haberler
Cilt bakım markası The Ordinary yumurta satmaya başladı!
Sena Tufan
24 Mart 2025
Yeni jenerasyon elektrikli aracı tercih ediyor
Haberler
Yeni jenerasyon elektrikli aracı tercih ediyor
İrem Alimoğlu
7 Mart 2025
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sena Tufan
2 hafta önce
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.