Ekim ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları
Bu yaya geçitleri pek “akıllı”
Daha önce kırsal kesimde drone kullanarak sokak ışığı çözümleri sunan çalışmasıyla Cannes’da Altın Aslan ödülünü alan Fleetlights, “Smart Crossing” adlı yeni kampanyasıyla yaya yollarına akıllı çözüm sunmayı vadediyor. Saatchi & Saatchi London tarafından hazırlanan proje yaya geçitlerinde araçlara özel bilgilendirme yazıları sunacak. Bilgisayar teknolojisiyle o sırada yolda ne olduğunu görebilen sistem, araçların durması ya da geçmesi gerektiğini LED ışıklarla bildirecek. Böylelikle yaya geçitlerinde meydana gelen kazaları en aza indirgemeye çalışılıyor.
Google’dan toplu tanıtım…
Teknoloji devi Google, Made by Google projesinde yer alan yeni ürünlerinin tanıtımını ses getiren bir kampanyayla duyurdu. “Google’ın birkaç yeni ürünü” adlı reklam filminde yeni amiral gemisi Google Pixel 2 ve Pixel 2 XL’in yanı sıra 40 dile eşzamanlı çeviri yapabilen Google Pixel Buds wireless kulaklıklar, Google Home Mini ev asistanları, Pixelbook laptoplar ve bulunduğu ortam içinde hareketi algılayarak otomatik fotoğraf çekebilen Google Clips yer alıyor. Google’ın önceki kampanyalarında olduğu gibi yine R/GA tarafından hazırlanan reklam filmi YouTube’da bir haftada 2 milyondan fazla görüntülendi.
https://www.youtube.com/watch?v=7cjVj1ZyzyE
Diesel oturmayı kalkmayı bilen CEO arıyor
Şirketler CEO’ları ayrıldığında genelde lider kadrosunda eksiklik olduğunu duyurmak istemezler. Ancak İtalyan moda markası Diesel’in CEO’su Alessandro Bogliolo’nun görevinden ayrılması markayı ilginç bir pazarlama kampanyasına yöneltti. Moda devinin Publicis Italy tarafından hayata geçirilen reklam filminde kurucu Renzo Russo, “CEO koltuğu boş ve adayları bekliyor. Ancak bir şartla; adayların oturma tekniklerini konuşturmaları gerek…” diyor. Ekim ayı boyunca koltukta en yaratıcı oturuşunun videosunu veya görselini yükleyenler arasından seçilecek bir kişi bir hafta boyunca şirketin CEO’su olarak İtalya’da konaklama fırsatı bulacak.
https://www.youtube.com/watch?v=kDy2ghNqLmU
Audi kötü şoförleri palyaçoya çevirdi
Otomotiv devi Audi, yeni güvenlik teknolojilerini duygusal bir kampanyasıyla tanıttı. BBH London tarafından hazırlanan reklam filmi ünlü Broadway eseri “Send in the Clowns”u yeniden yaratıyor. Ringan Ledwidge’in yönettiği filmde “sirk kaçkını” palyaçoların yolları nasıl felç ettiğini izlerken parçaları dağılan arabaların arasından usulca geçen Audi’yi görüyoruz. Renkli palyaçolar trafiğini keserken, Audi’nin arabaları olası kazaları önlemek için çapraz trafik yardımı ve önceden uyarı sistemi gibi çeşitli teknolojileri kullanıyor. Son olarak iki külüstür arasına rahat bir şekilde park eden Audi A8’i gösteren reklam filmi şu sloganla bitiyor: “Audi teknolojisi, palyaçolara dayanıklı”.
https://www.youtube.com/watch?v=UWKdI6qMUNM
Bu kampanya tam bir cadı kazanı
İngiliz süpermarket zinciri Asda, müşterilerinin nostaljik korkularını uyandırmak için 1980’ler temalı Cadılar Bayramı kampanyasını başlattı. Saatchi & Saatchi London tarafından hayata geçirilen reklam filmi Cadılar Bayramı partisine enerji sağlayan, yeşil bir şimşekle dolu elektrik akımıyla başlıyor. Çocukların nostaljik Cadılar Bayramı kostümleri içinde dans ederken gösterilen reklam filmi; kostümler, kekler ve balkabaklar gibi Cadılar Bayramı koleksiyonunu tanıtıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=nJMLvWH2uLs
Anksiyete geliyorum der
Zihinsel sağlık örgütü BeyondBlue anksiyete konusunda bilinçlendirmek için yeni bir kampanya başlattı. Dünya Ruh Sağlığı Günü ile eşzamanlı yayınlanan “Anksiyetenizi Dinleyin” adlı kampanyada iş yerinde anksiyete rahatsızlığından mustarip bir adam görülüyor. Çalışma çoğunlukla basit stresle karıştırılan rahatsızlığı önemsemeyi ve semptomları yaşayanların desteğe ihtiyaç duymalarını sağlamayı amaçlıyor. Clemenger BBDO Melbourne tarafından hazırlanan kampanya TV, radyo, sosyal medya ve outdoor’da görücüye çıktı.
Sizin küçük prensesiniz olmayacağız!
Birleşmiş Milletler’in kadınların toplumsal motivasyonu amacıyla çalışan UNWoman adlı birimi cinsiyet ayrımcılığını önlemek için başlattığı #HeForShe kampanyasını yeni bir tanıtım filmiyle yeniden gündemine taşıdı. Reklam ajansı JWT tarafından hazırlanan filmde yeni doğmuş ve cinsiyeti belli olmayan bir bebek görülüyor. Aynı bebeğe pembe ve mavi giysiler giydirilerek toplumsal cinsiyet kodlarının bebek üzerinden aktarıldığı kampanya “Cinsiyet önyargılarını biz koyduk, biz kıralım” diyor.
https://www.youtube.com/watch?v=wVVipslCVdQ
Spoiler veren kadınlar dehşet saçtı
Fransız telekomünikasyon devi Orange, yeni IPTV uygulamasını tanıtmak için gerçek hayattan manzaraları kullandı. Hazırlanan üç ayrı TV spotunda dört kadını eğlenceleri engellenirken görürüz. Konferans odasında oyun oynarken odayı boşaltmaları söyleniyor, gece kulübünde DJ istedikleri şarkıyı çalmıyor, pastanedeki tüm abur cuburları yerken aşçı müdahale ediyor. Ancak her defasında kendilerine engel olanları izledikleri dizilerin sonunu söylemekle tehdit edip eğlencelerine devam ediyorlar… Publicis Conseil tarafından hazırlanan kampanyanın yönetmenlik koltuğunda Martin Kalina oturuyor.