Ekim ayında sosyal medyayı en iyi kullanan markalar belli oldu

SocialBrands tarafından 21 binden fazla sosyal medya hesabı incelenerek hazırlanan ve marketingturkiye.com.tr ana sayfasından ziyaretçilerimizle paylaştığımız “Sosyal Medya Marka Endeksi”, bir önceki aya ilişkin marka aktivitelerini inceleyerek, sosyal medyayı en etkin kullanan markaları gözler önüne seriyor. İşte 1-31 Ekim döneminde sosyal medyada en yüksek performansı gösteren markalar…  

Sosyal medya marka endeksi SocialBrands, 22 binden fazla markanın sosyal medyada gösterdikleri performansı istatistiksel olarak inceleyerek, Kasım ayının en başarılı markalarını açıkladı. SocialBrands Kasım sıralamalarında sosyal medyayı en etkili kullanan markalar Madame Coco, Turkcell ve Türk Hava Yolları oldu.

#BizOnuÇokSeviyoruz Turkcell’i ilk üçe soktu

Markaların Facebook, Twitter ve Instagram’da 1-31 Ekim dönemindeki performanslarını detaylı kriterler kullanarak değerlendiren SocialBrands Kasım sıralamalarında Madame Coco birinci sırada yer aldı. Bu ayki başarılı #BizOnuÇokSeviyoruz kampanyasıyla dikkat çeken Turkcell, tüm mecralarda aldığı yoğun etkileşim ile sıralamada yükselerek ikinci sıraya yerleşti. Türk Hava Yolları ise ay boyunca yayınladığı ilgi çekici iletiler ve gerçekleştirdiği başarılı iletişim ile SocialBrands’de üçüncü sırada yer buldu.

Markalar bu ay 745 milyon kullanıcı etkileşimi yarattı

Tüm kanallarda toplam 1,5 milyon sosyal medya iletisi ve 745 milyondan fazla kullanıcı etkileşiminin incelendiği SocialBrands Kasım sonuçlarına göre sosyal medyada bu ay ilk 10’da yer alan diğer markalar sırasıyla Zen Pırlanta, English Home, Ziraat Bankası, Sabancı Holding, Türk Telekom, Garanti Bankası ve Nef oldu.

Cumhuriyet Bayramı markaların ilgi odağında

Bu ay markaların en dikkat çeken ve en yoğun etkileşim alan iletileri, 29 Ekim mesajları oldu. Tüm markaların 29 Ekim iletileri, diğer günlerdeki iletilerine kıyasla çok daha fazla paylaşım aldı.

Facebook sıralamalarında Turkcell, Türk Telekom ve General Mobile, Twitter’da ise Türk Hava Yolları, Garanti Bankası ve Akbank Sanat başarılı performanslarıyla dikkat çekti. Instagram’da ise güçlü görsel içerikler kullanan giyim, kişisel bakım ve otomotiv markaları ön plana çıktı.

22 Bin Markanın Performansı İncelendi

Markalara özel sosyal medya takip, yönetim ve analiz araçları sunan akıllı iş platformu BoomSonar Suite‘in gelişmiş teknolojisi ve BoomSocial‘ın detaylı verilerini kullanan SocialBrands algoritması, 22 binden fazla markanın tüm sosyal medya aktivitelerini big data (büyük veri) prensiplerine bağlı kalarak analiz ediyor. Sayfaların toplam etkileşim sayısı, hayran sayısı, hayran artışı, büyüme istikrarı, etkileşimlerin iletilere göre dağılımı, beğeni, yorum, paylaşım, retweet oranları, sayfanın ay boyunca paylaştığı ileti sayısı, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, iletilerde hashtag ve mention kullanımı, sayfa bilgileri gibi toplam otuzdan fazla kriter, markaları istatistiksel ve objektif bir şekilde analiz eden algoritmanın temelini oluşturuyor.

Ücretsiz sosyal medya ölçümleme ve analiz sistemi BoomSocial’ın verilerinin ve eş zamanlı iş platformu BoomSonar’ın altyapısının kullanıldığı SocialBrands, markaları ve sektörleri verilere dayalı ve objektif bir şekilde incelemek ve buna uygun strateji geliştirmek isteyenler için büyük bir fırsat sunuyor.

Her ay güncellenen verileriyle Marketing Türkiye’nin ana sayfasından yayınlanan SocialBrands’in detaylı verileri için https://www.boomsocial.com/Social-Brands adresini ziyaret edebilirsiniz.

 

İLGİLİ HABERLER