Effie Worldwide, Avrupa’nın en etkili pazarlama şirketlerini açıkladı
Effie Worldwide, Avrupa’nın en etkili pazarlama şirketleri raporunu açıkladı. The Coca-Cola Company, Unilever, Procter & Gamble, Mondelez International ve Vodafone, Effie’nin hazırladığı raporda en etkili pazarlama şirketleri oldular.
Endekse göre, en etkili ajans ofisleri kategorisinde TBWA ve Mindshare, en etkili bağımsız ajanslar kategorisinde ise Alametifarika listede yer buldu.
Avrupa’daki derecelendirmenin en üst sırasında yer alan markalar arasında Unilever (pazarlama), Coca-Cola (marka), WPP (ajans şirketler topluluğu), McCann Worldgroup (ajans ağı), Tel Aviv merkezli Adler Chomsky & Warshavsky Grey (tekil ajans ofisi) ve Kiev merkezli Banda Agency (bağımsız ajans) bulunuyor.
Son beş yıldır pazarlama listesinin en üstünde yer alan Unilever, The Coca-Cola ve Procter & Gamble bu yıl da yine ilk üç sırayı alırken markalar sıralamasında Vodafone ilk sıradaki yerini Coca-Cola’ya kaptırmış durumda. McDonald’s üçüncülüğünü korurken ajans şirket toplulukları arasında WPP Group, Avrupa’da yine ilk sırada bulunuyor.
McCann Worldgroup, TBWA\Worldwide ve BBDO Worldwide sırasıyla Avrupa’nın en etkin ajans ağları olarak yerlerini aldı. Merkezi İsrail Tel Aviv olan Adler Chomsky & Warshavsky Grey Avrupa’nın en etkin ajans ofisi oldu. İki yıl önce en etkin bağımsız ajans sıralamasında zirvede bulunan Banda Agency bu başarısını 2015’te de tekrarladı.
Effie endeksi Avrupa sıralamasında üç Türk ajans
Effie Küresel Etkinlik Endeksi’nde Türk ajanslar bu yıl da önemli başarılara imza attı. TBWA\İstanbul, Mindshare (İstanbul) ve Alametifarika (İstanbul) en etkili ilk beş şirket, marka ve ajanslar sıralamasında yerini aldı.
2015 Küresel Etkinlik Avrupa Sıralaması
En Etkili Pazarlama: Unilever, The Coca-Cola Company, Procter & Gamble, Mondelēz ve Vodafone.
En Etkili Marka: Coca-Cola, Vodafone, McDonald´s ve dördücülüğü paylaşan Katona József Theatre ile VIASAT.
En Etkili Ajans Şirketler Topluluğu: WPP Group, Omnicom, Publicis Groupe, Interpublic (IPG) ve Havas Advertising.
En Etkili Ajans Ağları: McCann Worldgroup, TBWA\Worldwide, BBDO Worldwide, DDB Worldwide ve OMD.
En Etkili Ajans Ofisleri: Adler, Chomsky & Warshavsky Grey (Tel Aviv, Israil), TBWA\Istanbul (İstanbul), McCann Erickson (Tel Aviv, Israil), Mindshare (İstanbul) ve Starcom MediaVest Group (Varşova, Polonya).
En Etkili Bağımsız Ajanslar: Banda Agency (Kiev, Ukranya), thjnk (Hamburg, Almanya), ACG Advertising Agency (Budapeşte, Macaristan), Mito
(Budapeşte, Macaristan) ve Alametifarika (İstanbul).
Effie endeksi nasıl belirleniyor?
Effie Worldwide beş yıldır düzenli olarak açıklandığı bu endekste; Avrupa’nın en etkin pazarlama şirketleri, markaları, ajans şirketler grupları, ajans ağları, ajans ofisleri ve bağımsız ajanslarını belirliyor ve dünya çapında en etkili pazarlama iletişimi fikirlerinin mimarlarını öne çıkarıyor. Sıralamanın oluşumunda kurumların kırkı aşkın ulusal ve bölgesel Effie Ödülleri yarışmalarında elde ettikleri başarılar belirleyici rol oynuyor.
2015 Global Effie Etkinlik Endeksi, 1 Ocak 2014 – 31 Aralık 2014 tarihleri arasında dünya çapında düzenlenen yarışmalardaki 3.136 finalist ve ödüllü başvuruları kapsıyor. Bu yıl ilk defa Ocak-Aralık ayları arasında hesaplanan Effie Endeksi pazarlamacıların bir takvim yılı boyunca sağladıkları başarıyı ortaya koyması bakımından önem arz ediyor. Daha önceki değerlendirmelerde ise zaman aralığı Haziran-Haziran olarak uygulanıyordu.
Endekste, Effie ödülleri ve finalistlik dereceleri puanlanarak hesaplanıyor. Büyük ödül olan Grand Effie oniki, Altın sekiz, Gümüş altı, Bronz dört ve finalistlik iki puan üzerinden değerlendiriliyor. Katkı sağlayan ajanslar ise bu puanların yarısını alıyor. Effie Endeksi’nde derecelendirilen her marka ve şirketin sunduğu vaka analizleri ve çalışmalar, sektörün uzmanlarından oluşan seçici kurullar tarafından titiz bir değerlendirme sürecine tabi tutularak, pazarlama anlamında ikna edici sonuçlara ulaşıldığını kanıtlamak amacıyla değerlendiriliyor.
2015 yılı Effie Endeksi ile ilgili bir açıklama yapan Effie Worldwide Direktörler Kurulu Başkanı ve Facebook Global Pazarlama Çözümleri Başkan Yardımcısı Carolyn Everson; sıralamanın her yıl sonuç üreten ve global ticarette fark yaratan sıra dışı fikirleri vurguladığına dikkat çekerek ve şöyle devam ediyor: “Çok uluslu ve bağımsız markaları kapsayan bu Endeks, yerelden uluslararası kampanyalara kadar dünya çapında olağanüstü fikirleri ortaya çıkartıyor. Bu yıl öne çıkan isimler, sektör açısından çıtayı daha yukarılara taşımalarının yanı sıra, başarılı pazarlama girişimlerinin temelinde üst düzey yaratıcılık ve düşünülmüş strateji bileşenlerinin olduğunu kanıtladı” dedi.
Effie Etkinlik Endeksi’nin dünyanın en prestijli derecelendirmesi olduğunun altını çizen Effie Worldwide Başkan ve CEO Neal Davis; son beş yılda elde edilen verinin pazarlamadaki genel eğilimleri yansıttığını belirterek, “dünyanın her yerindeki iyi fikirlerin, mükemmel yaratıcı işlerin ortaya çıkmasını sağlayan Effie Endeksi ile başarılı vakalara ve sahiplerine kolay erişimi de sağlıyoruz. Etkin pazarlama örneklerinin dünya çapındaki seçkilerini, pazarlamacıların incelemesine sunuyoruz” dedi.