Effie 2019’da kazananlar belli oldu
Reklam ve pazarlama iletişimi kampanyalarının ödüllendirildiği Effie Türkiye Reklam Etkinliği Ödülleri sahiplerini buldu.
Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği’nin Effie Worldwide Inc. iş birliğiyle düzenlediği Effie Türkiye Reklam Etkinliği Ödülleri’nin bu sene 11.’si düzenlendi.
Bu yıl “Şimdi Rakamlar” diyerek rakamsal değerlere ve kanıtlanabilirliğe verdiği önemi öne çıkaran Effie Türkiye Reklam Etkinliği Ödülleri’nde çalışmalar; reklam sektörünün önde gelen isimleri, profesyonel marka yöneticileri, araştırmacılar, halkla ilişkiler uzmanları ve akademisyenlerden oluşan 17 kişilik jüri tarafından değerlendirildi. Jüri başkanlığını Reklamcılar Derneği Başkanı Volkan İkiler üstlendi.
Effie Türkiye 2019 Jüri Başkanı Volkan İkiler tören konuşmasına, yakın zamanda kaybettiğimiz reklam dünyasının duayenlerinden Celil Oker’i anarak başladı. Yarışmaya, 1 Ocak 2018 ve 1 Mart 2019 dönemi içinde TV, basın, radyo, açıkhava, sinema, internet mecralarından en az birinde yayınlanmış ulusal kampanyalar katıldı. Doğrudan pazarlama, satış promosyonu, satış noktası etkinlikleri, halkla ilişkiler gibi birçok farklı iletişim kampanyalarının yarıştığı 11. Effie Ödülleri’ne katılım 2018’e göre yüzde 10 artış gösterdi. Bu yıl en fazla başvuru yapılan üç kategori; “Küçük Bütçeyle Büyük Başarı”, “Telekomünikasyon” ve “Tatlı Tuzlu Atıştırmalıklar” oldu.
Effie’de Türkiye’ye özel bir kategori: Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
Bu sene gelişen ve değişen pazarın ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla “Özel Ödüller”e ; “Gençlik Pazarlaması”, “Influencer Kullanımı”, “Veri Odaklı Medya Kullanımı” ile Türkiye’ye özel Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği olmak üzere 4 yeni kategori eklendi. Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği özel kategorisi ile cinsiyetler arası eşitsizliği teşvik eden geleneksel rolleri ve yaşam tarzlarını sorgulayan, cinsiyet rollerine dair toplumdaki çeşitliliği yansıtan ve bu konuda farkındalık yaratan işler ödüllendirildi. Bu kategoride “Hepimizin Elinde” kampanyasıyla Cif ve Sobraz, “Kadın Gücü” kampanyasıyla OPET ve VMLY&R Altın Effie’nin sahipleri oldu.
Kazananların tam listesine BURADAN ulaşabilirsiniz.