Ozan Acar: “Gençleri Türkiye’de tutmanın bir yolunu bulmalıyız”
“31 Mart tarihinde hibrit olarak gerçekleşen Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit’in “DTC’ye Giriş: Dolaysız Anlatılar” oturumunda TOBB E-Ticaret Meclisi Başkanı Ozan Acar, e-ticaret sektörünün değerlendirmesini yaptı.
31 Mart’ta Radisson Blu Hotel, Vadistanbul ev sahipliğinde gerçekleşen Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit, aynı zamanda Marketing Türkiye’nin YouTube hesabından canlı olarak da yayınlandı. Toplamda 12 oturumda 22 sektör profesyonelinin sunumuyla e-ticaretin yeni dinamiklerini keşfedildiği zirvenin ilk oturumu “DTC’ye giriş: Dolaysız anlatılar” oldu. Oturumun ikinci konuşmacısı olarak sahne alan TOBB E-Ticaret Meclisi Başkanı Ozan Acar, hızla yaşanan teknolojik gelişmelerden bahsederek “Bu zirveyi iki sene önce yapsaydık ne konuşacaktık? NFT ya da super-app gibi kavramlar olacak mıydı?” dedi. Acar sözlerine şu şekilde devam etti:
“Aklınızda yeni teknolojilerle ilgili ‘Bunlar bizim torunlarımızın hayatını değiştirecek’ tarzı bir düşünce oluşmasın. Hayır, bu yenilikler çok daha yakın. Bunlar bizim hayatımızı değiştirecek. Haliyle bu gelişmeler şirketleri de değiştirecek. Bir sanayi devrimi gibi. Türkiye gibi daha küçük ülkelerden bile global teknoloji şirketleri çıkabiliyor. Getir ve Trendyol bunlardan ikisi.
Yeni dönemin çığır açan şirketlerini bugünün teknoloji şirketlerini kuranlar oluşturacak. Ülkemizden çıkan bu unicorn şirketlerin kurucularına bakarsanız 26-27 yaşındaki gençleri göreceksiniz. Bu gençler daha kariyerlerinin başında. Bu gençler kariyerlerini ve bulundukları şirketleri geliştirebilirler, kendi şirketlerini kurabilirler ya da hiçbirimizin istemediği bir ihtimal olarak: Yurt dışına gidebilirler… Bunu hiçbirimiz istemiyoruz. Bu gençleri tutmanın bir yolunu bulmalıyız.”