Dünya üzerinde pilotların sadece yüzde 5’i kadın
İngiltere merkezli Havayolu şirketi easyJet’in Portekiz’de hayata geçirilen reklam filmi Dünya Kız Çocukları Günü’ne özel olarak hazırlandı ve dünya üzerindeki kadın pilot sayısının az oluşuna dikkat çekerek global bir farkındalık yarattı.
Küçük çocukların uçuş simülasyon merkezinde toplandığı reklam filminde çocuklara uçak uçurma eğitimi verildi. Hayatlarında ilk defa kokpite giren çocuklara uçak kullanmanın hangi kısımlarının zor olduğu soruldu. Bazıları kokpitte bulunan onlarca düğmeye şaşırdı, bazıları ise havada olma fikrinden ürktü erkek ve kız çocuklarının hepsi de benzer duyguları paylaştı. Ama reklamın esas amacı çocukların endişelerini ve meslek olarak pilotluğa bakışlarını ölçmek değildi. Bu önemli iletişim çalışmasıyla dünyada kadınların sadece yüzde 5’lik bir kısmının pilot olması vurgulanarak esas zorluğun “kadın olarak doğmak” olabileceği sorgulandı.