
Dünya Kupası esnasında Twitter’da etkileşimin ipuçları
Twitter’da spor hayranlarının yüzde 90’ı Dünya Kupası’nı izlemeyi planlarken, yüzlerce marka yaklaşan Dünya Kupası için hedef kitlelerine sesini duyurmaya hazırlanıyor. Markaların bu etkiden faydalanmak üzere Twitter’da hangi araçları kullanabileceğinizi sizin için derledik.
Futbol Twitter’da insanlar için büyük bir tutku ve Dünya Kupası esnasında bu tutku en az 100 gün zirvede olacak. En son video klipleri görmek için taraftarlar turnuva boyunca Twitter’da sohbetler başlatacak. Bu, markalar için önemli bir fırsat ve biz de bu fırsattan faydalanmak isteyen tüm markalara Twitter’da onlara yardımcı olacak bütün ipuçlarını bir araya getirdik.
Twitter, futbolla ilgili paylaşılan video kliplerde yılda yüzde 124 oranında bir büyüme yaşadı ve Dünya Kupası yalnızca milyonlarca futbol taraftarını değil futbolla yakın olmayan kitleye de dokunacak şüphesiz.
Twitter’da Türk kullanıcılar, futbolcularla sıkça etkileşime geçip, futbolla ilgili gelişmeleri an be an takip ediyor. 2017’de Türkler Twitter’da en çok futbolu konuşmuş, en fazla Beşiktaş hakkında Tweet atmıştı.
Bu geniş kitle Dünya Kupası yaklaştıkça daha da büyüyecek gibi görünüyor. Twitter spor hayranlarının yüzde 90’ı Dünya Kupası’nı izlemeyi planlıyor ve bu Twitter’ın Dünya Kupası’nı takip etmek için en iyi yer haline getirdiğini gösteriyor.
First View
First View kullanmak, kampanyanızın fark edilmesini sağlamanın bir yolu. Ana sayfada 24 saat kalarak kampanyanıza dikkat çeken bu özelliği kısa bir süre önce @Samsungmobile kullandı ve Samsung yeni S9 telefonunu tanıtmak üzere First View ile mükemmel bir etki yarattı. Yine Türkiye’den ING Bank First View ile Anneler Günü’nde çok büyük dikkat çekmeyi başardı.
We’ve reimagined the camera. Now just imagine how you’re going to experience the world. Introducing the new #GalaxyS9. pic.twitter.com/UYBRL93Owf
— Samsung Mobile (@SamsungMobile) February 26, 2018
Emoji hedefleme
İnsanlar emojiyi ve Tweetlere getirdikleri eğlence duygusunu seviyor şüphe yok ki… Brandwatch’a göre, internet kullanıcılarının yüzde 95’i bir noktada bir emoji gönderdi bugüne kadar ve her gün 10 milyardan fazla emoji gönderiliyor. Dünya Kupası sırasında insanlar, sevinçlerini ve heyecanlarını daha çok sayıda emojide ifade edecekler. Markalar, Twitter reklamları gösterge panosunda kullanılabilen emoji hedefli futbol taraftarlarına ulaşmak için sohbet başlatabilecek emojileri hedefleyebilir.
Sponsorluk paketleri
Dünya Kupası ile Twitter arasında büyük bir futbol olayı yaşanıyor. Dünya Kupası temalı sponsorluk paketleri ve İngiltere Kupaları ile FA Cup ve Premier League’in yanı sıra Twitter’da gerçek zamanlı klipler var. Ayrıca, turnuva çevresinde Twitter’ın bazı iş ortakları tarafından oluşturulmuş çeşitli orijinal içerikler de olacak. Bu, etkinlik için oluşturulacak içgörüleri içerecek. Tüm bu harika içerikler, markaların yılın en büyük spor etkinliğinde kendilerini tanıtmaları için kullanılabilir.
Sponsorlu Video Web Sitesi Kartları
Video web sitesi kartları, web sitelerine yapılan tıklamalar ve markaların halihazırda bunlardan yararlandığını görmede oldukça popüler ve etkili. Twitter sponsorluk ekibinin sunabileceği şey, bunların sponsorlu sürümleri örneğin; Sky Sports ve @bet365.
Video Anketi
Herkes bir anketi sever. Büyük ölçüde insanları bir araya getiren ve konuya entegre eden anketler, futbol dünyasında da oldukça etkili. Ve bu ankete bir de video da eklenirse etkisi çok daha yüksek oluyor. @VirginMedia #DeadlineDay’i kapsayan futbol olaylarına katılmak için video anketi kullandı. 331.000 oydan oy @McDonaldsUK’dan bir örnek daha.
Otomatik Yanıt API Kampanyaları
Geçtiğimiz günlerde bu kampanyaların canlı etkinliklere insanları çekmek üzere çok etkili bir şekilde kullanıldığını gördük. Otomatik yanıt kampanyaları, parlak bir reklam aracı olarak öne çıkarken bunun örneklerini daha çok göreceğiz.
Şu an bunun bir başka örneğini görebilirsiniz. En iyi futbol ve marka tweet’lerinden bazılarını doğrudan Dünya Kupaları üzerinden göndereceğinizden emin olmak için @TwitterMktgUK’a gidin.