2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sürüdürülebilirliği her yerde kullanmayın!
Haberler

Sürüdürülebilirliği her yerde kullanmayın!

Nafizcan Önder
9 Ekim 2020
2 dk okuma

Pandemi dönemi ile birlikte şekillenmeye başlayan yeni dünya düzeninde sürdürülebilirlik  kilit rol oynuyor. Tüketicilerin hazır giyim sektöründen kişisel bakım ürünlerine her alanda markalardan beklentisi bu yönde. Üstelik yalnızca tükettiği ürünlerin sürdürülebilir olmasını da değil, markaların ve şirketlerin üretim sahalarından dağıtıma her anlamda bunu bir misyon edinmesini istiyor… İş Dünyası ve Sürdürülebilir Kalkınma Derneği (SKD Türkiye) Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Dildar Edin ise “Döngüsel ekonomi ile sürdürülebilir büyüme mümkün!” diyor. Öyleyse markalar ve şirketler hem tüketicinin isteklerine hem de Edin’in sözlerine kulak kabartsın…

Ebru Dildar Edin ve MENA Stratejik İletişim Danışmanlığı’nın Başkanı Suat Özyaprak, geçtiğimiz gün Instagram üzerinden bir canlı yayın sohbeti gerçekleştirdi. Yayında sürdürülebilir büyümenin mümkün olduğunu söyleyen Edin, daha sürdürülebilir bir gelecek için çözüm önerilerini “Yenilebilir enerji, şirketlerin çevreci büyük taahhütler altına girme gerekliliği ve döngüsel ekonomi” olarak sıraladı.

Konuşmasında pandemi sürecinde SKD Türkiye’nin faaliyetlerine de değinen Ebru Dildar Edin, yeni normalin sürdürülebilir kalkınma esaslarına göre kurgulanmasının ne kadar önemli olduğunu vurguladı. İnsan hayatının devamlılığı için gerekli olan kaynakların sınırlı olduğunu hatırlatan Dildar Edin, gelecek kuşakların varlığı tehlikeye atılmayacak şekilde kaynak yönetimi yaparak kalkınma sağlanması gerektiğinin altını çizdi.

Döngüsel ekonomi iş modelleri geliştirilmeye ve yaygınlaştırılmaya başlandı

Tek başına büyümenin hedeflenmemesi gerektiğini belirten Ebru Dildar Edin, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Ancak başında “sürdürülebilir” kelimesi varsa, dünyanın güvenliği ve devamlılığı sağlanacak şekilde bir büyüme hedeflenebilir. Bu modelde büyüme ise döngüsel ekonomi ile mümkün. Al-kullan-at dediğimiz lineer ekonomi modelinden, atıkların kaynak olarak ele alındığı, tekrar ekonomik bir fayda getirecek ürün veya hizmetlere dönüştürüldüğü döngüsel ekonomi iş modelleri geliştirilmeye ve yaygınlaştırılmaya başlandı.

Bu yılın başında yürürlüğe giren ve 2050’de Avrupa Birliği kapsamında karbon nötr olmayı hedefleyen Avrupa Yeşil Düzen anlaşmasında da en önemli başlıklardan biri döngüsel ekonomi oldu. Avrupa’da Döngüsel Ekonomi Modeli aktif olarak uygulandığında, 700.000 kişi için yeni istihdam fırsatları sunacağı belirtiliyor. Bunun yanında, Avrupa’nın kaynak verimliliği 2030’a kadar yüzde 3 artabilir.

Bu artış, sayısal olarak yıllık neredeyse 600 milyar Euro’luk maliyet tasarrufu ve 1,8 trilyon Euro’luk ekonomik yan fayda anlamına geliyor. Döngüsel ekonomi odaklı iş modelleri, şirketlerin, uzun vadede iklim, ekosistem ve kaynak risklerini minimize ettiği için, daha başarılı olma avantajı sunuyor. Ülkemiz ise döngüsel ekonominin yükselmesi için çok uygun bir ortam.”

 

döngüsel ekonomi dönüşüm Ebru Dildar Edin Sürdürülebilirlik
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yedi bakanlık güçlerini birleştirdi: Ürün güvenliği ve piyasa gözetiminde yeni dönem
Haberler
Yedi bakanlık güçlerini birleştirdi: Ürün güvenliği ve piyasa gözetiminde yeni dönem
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Türkiye'de beklenen yaşam süresi uzadı: Kadınlar, erkeklerden daha uzun yaşıyor
Haberler
Türkiye’de beklenen yaşam süresi uzadı: Kadınlar, erkeklerden daha uzun yaşıyor
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Türk spor medyasının unutulmaz sesi Sabri Ugan hayatını kaybetti
Haberler
Türk spor medyasının unutulmaz sesi Sabri Ugan hayatını kaybetti
Nafizcan Önder
30 Haziran 2025
O artık sadece kulaklık değil: Moda, meditasyon ve mini asistan tek cihazda!
Haberler
O artık sadece kulaklık değil: Moda, meditasyon ve mini asistan tek cihazda!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.