Dominos Türkiye: “2016 yılında 10,5 milyon aileye ulaşmayı hedefliyoruz”
Bugüne kadarki hedef kitlesi gençler ve genç yetişkinler olan Dominos Pizza, geliştirdiği yeni stratejiler doğrultusunda artık ailelere de ulaşmayı planlıyor.
2016 ile birlikte değişen pazarlama stratejilerini Marketing Türkiye için değerlendiren Domino’s Pizza Türkiye Pazarlama ve Satış Direktörü Ayça Mutluer, 2016’nın pazarlama ezberlerini bozan bir yıl olduğunu ve bu yılki hedeflerinin Türkiye’deki 10,5 milyon aileye ulaşmak olduğunu belirtiyor.
Röportaj: Duygu Omay
Bu yıl için nasıl bir pazarlama stratejisi belirlediniz? İletişim anlamında hangi çalışmalarla öne çıkmayı planlıyorsunuz?
Bu yıl müşteri hedef kitlemizi ailelere ulaşmak olarak belirledik. Bugüne kadar Domino’s Pizza olarak gençlere, genç yetişkinlere, yeni evlilere konuştuk ve bu kitlede oldukça yüksek sadakat oranları yakaladık. Bundan sonraki büyüme planlarımızın ana ekseninde yeni müşteri kazanımı var. Bunun için de Türkiye’deki 10,5 milyon aileyi hedefleyen yeni bir iletişim kampanyası çalıştık.
2016 pazarlama ezberlerimizi bozduğumuz bir yıl, aynı zamanda 2016 Türkiye pazarındaki 20’inci yılımız. Bunu müşterilerimize yeni bir lezzet sunarak kutlamak istedik, bu sebeple yine bir ilke imza atarak 20 malzemeli pizza yaptık. Doyuyos Pizza henüz çok yeni olmasına rağmen, müşterilerimizden güzel geri dönüşler alıyoruz.
Yine bu yıl aldığımız bir karar, tek fiyat iletişimi. Pizzalarımızı 6,90 TL den başlayan fiyatlarla müşterimize sunuyoruz. TV, outdoor ve dükkan vitrinlerinde öne çıkardığımız bu kampanyayla Gel-Al serviste yüzde 50’ye yakın satış artışı yakaladık.
Satış kanallarınızda da birtakım yenilikler bulunuyor. Bu yeniliklerden de bahseder misiniz?
İnovasyon ile büyümek Domino’s Pizza için çok önemli, yeniliği sadece yeni pizza, yeni lezzet yaratmak olarak görmüyoruz. Müşterilerimizle yüz yüze bir iletişim kanalı olarak gördüğümüz restoranlarımız için yeni bir dükkan konsepti çalıştık. Daha yalın, şık ve modern bir görünüme bürünüyoruz. Müşterimize pizzası gelene kadarki 10 dakikayı mümkün olduğunca mutlu bir şekilde yaşatmak için çeşitli detaylar oluşturduk. Duygusal etkileşimi tetikleyen, mutfağımızı şeffaf bir şekilde ortaya koyan ve müşterimizin izlemesini sağlayan, konforlu ve sıcak alanlar yarattık. İstanbul şubelerimizde başladığımız bu yenilenme sürecine yıl içinde diğer illerimizde de devam edeceğiz.
Müşterilerimizin değişen beklentilerini karşılayan, günü yakalayan, Domino’s Pizza’ya yeni satış kanalları açan aksiyonlarımıza tüm yıl boyunca devam edeceğiz.
Reklam yüzünüz olarak Seda Sayan’ı seçmenizdeki sebepler neler? Bu seçimin altında nasıl bir iç görü yatıyor?
Seda Sayan’ın reklam yüzü olarak seçilmesinin satış stratejimizdeki değişiklikle bire bir ilgisi vardı. Farklı bir hedef kitleye, kadınlara hitap ederek pazarın daha önce ulaşmadığımız potansiyellerine erişmeyi hedeflerken, güven endeksi yüksek ünlü bir yüz kullanmak istedik. Türkiye’de aileleri kazanmanın yolu evin annesinin kalbini kazanmaktan geçiyor. Zira anne ailenin günlük yaşantısını yönetiyor, çocuğunun, kocasının ne giyeceğine, ne yiyeceğine karar veriyor. Annelerin aksam yemeği sofralarına Domino’s Pizza koymalarını istedik, bunu da annelere öğretmek için yine onların sevdiği ve güvendiği bir ünlü olan Seda Sayan’ı reklamımıza taşıdık. Bu doğrultuda, yeni sloganımızı da “Akşama Domino’s var” olarak belirledik.
Seda Sayan daha çok ev kadınları tarafından takip edilen bir isim. Bu anlamda Seda Sayan’ı seçmenizde bu hedef kitleye ulaşma amacı da etkili oldu mu? İş birliğiniz devam edecek mi?
Evet, bahsettiğim gerekçelerle seçimimizde etkili oldu. Reklamımızda Seda Sayan, Domino’s Pizza’nın pizzaları sayesinde kadınların hayatlarını ekonomik ve lezzetli yollarla kolaylaştırdığına vurgu yapıyor, pizza sipariş etmenin annelerin hak ettiği bir rahatlık olduğunu iletiyor. Ek olarak, tek fiyat stratejimiz ve kampanyalarımızla da ev kadınlarını yakaladığımızı görüyoruz. Kadınlar düşük fiyatlara ve kampanyalara daha duyarlı. Birlikte ev ekonomisi yaptığımızı vurguluyoruz. Kendisi ile Nisan sonuna kadar televizyon reklamlarımızda yer alacak şekilde bir işbirliği kurguladık. Bu dönem içinde Seda Sayan’lı farklı reklam filmleriyle yayında olacağız.
Kampanyayla ilgili şimdiye kadar aldığınız tepkiler nasıl? Kampanya satışlar üzerinde nasıl bir etki yarattı?
Reklamımızın televizyonlarda yayınlanmaya başlamasının ardından geçen ilk 1 ayda, şube başı satışlarımızda önceki yılın aynı dönemine göre çift haneli satış artısı yakaladık.
Dijital ortamda yürüteceğiniz kampanyalarda 2016 için sürprizler var mı? İnteraktif projeler hazırlamayı düşünüyor musunuz?
Dijital özellikle son yıllarda büyük önem veriyoruz. Son 2 yılda yaptığımız 2 milyon TL yatırımın karşılığını geçtiğimiz yıl almaya başladık. Dijital kanalların ciromuz içindeki payı yüzde 3’ten yüzde 35’e çıktı. Bugün dominos.com.tr’yi ayda 2 milyon kişi ziyaret ediyor. Mobil uygulamamızın online satıştaki payı son 3 yılda yüzde 200 arttı. 2016’da websitemiz ve mobil aplikasyonlarımız üzerinden gelen siparişlerimizin, toplam satışımız içindeki payının yüzde 50’ye yükselmesini bekliyoruz.
2015’te başlattığımız yeni uygulamamız, 4 tıkla hızlı sipariş gibi yeniliklerimizden sonra, 2016’da yeniliklerimize devam ediyor olacağız. Mart ayı itibarıyla internet sitemizden kredi kartı ile ödeme yapmak mümkün olacak. Önceki dönem siparişlerine istinaden ziyaretçilerimizi profilleyip, kendilerine özel açılış sayfaları yapacağız, bu sayfalarda kendilerine özel kampanyalar sunacağız. Yine yakın dönemde Hightec PS cihazlarımız ile motor kuryelerimizin nerede ve hangi lokasyonda olduğunu canlı olarak takip edip, müşterimizle anında bu bilgiyi paylaşabileceğiz.
Bu yıl mobil ve web haricinde farklı platformlara da konsantre oluyoruz. Yılın başında kullanıma sunduğumuz en yeni teknoloji platformumuz Apple Watch oldu. Apple Watch kullanan müşterilerimiz şu anda sipariş durumu uyarılarını ve kontrolleri gerçekleştirebiliyorlar. Bir sonraki adımda, saatlerini kullanarak tek tıkla sipariş verebilecekler.
Ek olarak, Kantin adlı projemiz ile üniversitelere özel kampanyaları ayrı olarak sunabileceğimiz bir mekanizma planlıyoruz. Domino’s Kazananlar Kulübü ile müşteriye özel kampanyalar ve fırsatlar ile bir ayrıcalıklar dünyası oluşturmanın temellerini attık. Mahallemin Kampanyası ile de lokal hedeflemeler yapacağız. Kısacası, dijital tarafta yapmayı planladığımız pek çok proje bulunuyor.